19. Points out that only 6% of consumers make
use of cross-border electronic commerce in goods; stresses, therefore, the importance of increasing consumer confidence in cross-border purchases by putting an end to the f
ragmentation of the Single Market in the digital environment; to that end, encourages the Commission to provide support for an appropriate framework for the development of electronic commerce, to create a more favourable economic environment therefor, to improve the quality of legislation and to strengthen consumer rig
...[+++]hts and the situation of SMEs in the marketplace; 19. wijst erop dat maar 6% van de consumenten goederen over de grens kopen via elektronische handel; vindt het dan ook belangrijk dat het vertrouwen van de consument in grensoverschrijdende aankopen wordt vergroot door een eind te maken aan de versplintering van de interne markt in een digitale omgeving; verzoekt de Commissie daarom steun te geven aan een passend kader voor de ontwikkeling van de elektronische handel, een gunstiger economische omgeving te scheppen, en daartoe de kwaliteit van de wetgeving te verbeteren en de rechten van de consument en de situatie van kleine en middelgrote ondernemingen op de markt te versterken;