Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AA
AAU
Acronym
Assigned amount
Assigned amount unit
CDM
CER
CERC
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Certified emission reduction
Clean development mechanism
Climate change mitigation
Emission abatement target
Emission allowance
Emission control
Emission quota
Emission reduction
Emission reduction objective
Emission reduction pathway
Emission reduction trajectory
Emission trajectory
Emission-reduction target
Emissions abatement
Emissions pathway
Emissions reduction
Gas emission reduction
Mitigation measure
Mitigation of climate change
Mitigation policy
Reduction of gas emissions

Vertaling van "emission reduction trajectory " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
emission reduction pathway | emission reduction trajectory | emission trajectory | emissions pathway

emissiereductietraject | emissietraject


reduction of gas emissions [ climate change mitigation | gas emission reduction | mitigation measure | mitigation of climate change | mitigation policy | Emission control(STW) ]

vermindering van gasemissie [ emissiereductie | gasemissiereductie | gasemissievermindering ]


emission reduction | emissions abatement | emissions reduction

emissiereductie


emission abatement target | emission reduction objective | emission-reduction target

emissiereductiedoelstelling | emissiereductiestreefcijfer


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

emissierechten [ AAU | emissiequota | koolstofcredit | toegewezen eenheid | uitstootrechten ]


clean development mechanism [ CDM [acronym] CER | certified emission reduction ]

mechanisme voor schone ontwikkeling [ CDM | CER | gecertificeerde emissiereductie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That report should include, where appropriate, proposals for amending Regulation (EC) No 443/2009 with a view to establishing CO emission targets for new passenger cars beyond 2020, including the possible setting of a realistic and achievable target for 2025, based on a comprehensive impact assessment that will consider the continued competitiveness of the car industry and its dependent industries, while maintaining a clear emissions-reduction trajectory comparabl ...[+++]

Dat verslag dient in voorkomend geval voorstellen tot wijziging van Verordening (EG) nr. 443/2009 te bevatten met het oog op het vaststellen van CO-emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto’s na 2020, inclusief het mogelijk vaststellen van een realistische en haalbare doelstelling voor 2025, op basis van een alomvattende effectbeoordeling betreffende het concurrerend blijven van de autoindustrie en de daarvan afhangende bedrijfstakken, met behoud van een duidelijk traject voor het verminderen van emissies dat vergelijkbaar is met het in de periode to ...[+++]


a legislative proposal setting mandatory limits on average CO2 emissions from new passenger cars and vans for the period beyond 2020, maintaining a clear long-term emissions-reduction trajectory,

een wetsvoorstel voor de vaststelling van bindende maxima voor gemiddelde CO2 -emissies door nieuwe personenauto's en bestelwagens voor de periode na 2020, met een duidelijk pad naar emissiereductie op lange termijn;


– a legislative proposal setting mandatory limits on average CO2 emissions from new passenger cars and vans for the period beyond 2020, maintaining a clear long-term emissions-reduction trajectory,

– een wetsvoorstel voor de vaststelling van bindende maxima voor gemiddelde CO2-emissies door nieuwe personenauto's en bestelwagens voor de periode na 2020, met een duidelijk pad naar emissiereductie op lange termijn;


a legislative proposal setting mandatory limits on average CO2 emissions from new passenger cars and vans for the period beyond 2020, maintaining a clear long-term emissions-reduction trajectory,

een wetsvoorstel voor de vaststelling van bindende maxima voor gemiddelde CO2 -emissies door nieuwe personenauto's en bestelwagens voor de periode na 2020, met een duidelijk pad naar emissiereductie op lange termijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
That report should include, where appropriate, proposals for amending Regulation (EC) No 443/2009 with a view to establishing CO 2 emission targets for new passenger cars beyond 2020, including the possible setting of a realistic and achievable target for 2025, based on a comprehensive impact assessment that will consider the continued competitiveness of the car industry and its dependent industries, while maintaining a clear emissions-reduction trajectory comparabl ...[+++]

Dat verslag dient in voorkomend geval voorstellen tot wijziging van Verordening (EG) Nr. 443/2009 te bevatten met het oog op het vaststellen van CO 2 -emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto's na 2020, inclusief het mogelijk vaststellen van een realistische en haalbare doelstelling voor 2025, op basis van een alomvattende effectbeoordeling betreffende het concurrerend blijven van de autoindustrie en de daarvan afhangende bedrijfstakken, met behoud van een duidelijk traject voor het verminderen van emissies dat vergelijkbaar is met het in de periode ...[+++]


That report should include, where appropriate, proposals for amending Regulation (EU) No 510/2011 in relation to establishing CO 2 emission targets for new light commercial vehicles beyond 2020, including the possible setting of a realistic and achievable target for 2025, based on a comprehensive impact assessment that would consider the continued competitiveness of the industry and its dependent industries, while pursuing a clear emissions reduction trajectory in line with the Union's long-term climate goals.

Dat verslag moet, in voorkomend geval, voorstellen tot wijziging van Verordening (EU) nr. 510/2011 bevatten met het oog op het vaststellen van CO 2 -emissiedoelstellingen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen na 2020, met inbegrip van het mogelijk vaststellen van een realistische en haalbare doelstelling voor 2025, op basis van een alomvattende effectbeoordeling waarin rekening wordt gehouden met het concurrerend blijven van de industrie en daarvan afhangende bedrijfstakken, met behoud van een duidelijk emissiereductietraject overeenkomstig de langetermijnklimaatdoelstellingen van de Unie.


That report should include, where appropriate, proposals for amending Regulation (EC) No 443/2009 with a view to establishing CO2 emission targets for new passenger cars beyond 2020, including the possible setting of a realistic and achievable target for 2025, based on a comprehensive impact assessment that will consider the continued competitiveness of the car industry and its dependent industries, while maintaining a clear emissions-reduction trajectory comparabl ...[+++]

Dat verslag dient in voorkomend geval voorstellen tot wijziging van Verordening (EG) nr. 443/2009 te bevatten met het oog op het vaststellen van CO2-emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto’s na 2020, inclusief het mogelijk vaststellen van een realistische en haalbare doelstelling voor 2025, op basis van een alomvattende effectbeoordeling betreffende het concurrerend blijven van de autoindustrie en de daarvan afhangende bedrijfstakken, met behoud van een duidelijk traject voor het verminderen van emissies dat vergelijkbaar is met het in de periode t ...[+++]


That report should include, where appropriate, proposals for amending Regulation (EU) No 510/2011 in relation to establishing CO2 emission targets for new light commercial vehicles beyond 2020, including the possible setting of a realistic and achievable target for 2025, based on a comprehensive impact assessment that would consider the continued competitiveness of the industry and its dependent industries, while pursuing a clear emissions reduction trajectory in line with the Union’s long-term climate goals.

Dat verslag moet, in voorkomend geval, voorstellen tot wijziging van Verordening (EU) nr. 510/2011 bevatten met het oog op het vaststellen van CO2-emissiedoelstellingen voor nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen na 2020, met inbegrip van het mogelijk vaststellen van een realistische en haalbare doelstelling voor 2025, op basis van een alomvattende effectbeoordeling waarin rekening wordt gehouden met het concurrerend blijven van de industrie en daarvan afhangende bedrijfstakken, met behoud van een duidelijk emissiereductietraject overeenkomstig de langetermijnklimaatdoelstellingen van de Unie.


Developing countries should describe their intended emission trajectories and reductions below business-as-usual, identify broad areas and types of possible action to this end, and set out expectations for domestic and international financing.

De ontwikkelingslanden moeten een beschrijving geven van hun beoogde emissietrajecten en emissiereducties die lager liggen dan de waarden bij ongewijzigd beleid; zij moeten in grote lijnen aangeven op welke terreinen met dat doel actie kan worden ondernomen, en welke soorten actie, en verwachtingen formuleren voor binnenlandse en internationale financiering.


The European Council underlines that the EU ETS forms an essential part of an integrated climate and energy policy and recognizes the importance of a single EU-wide ETS cap and an emissions reduction trajectory.

20. De Europese Raad beklemtoont dat de EU ETS een essentieel onderdeel vormt van een geïntegreerd klimaat- en energiebeleid en onderkent het belang van één ETS-plafond voor de hele EU en een traject voor de terugdringing van de uitstoot.


w