With regard to gro
undwater protection measures, it will be the Member States' responsibility to choose their priorities and projects’ as a new Recital; introduction of a new review clause requiring the Commission to review Annexes I and II of the Directive in 2013 and every six years thereafter and, if appropriate, to come forward with legislative proposals under the codecision procedure to amend the Annexes; adaptation of comitology arrangements so that the list of pollutants and their indicators for which Member States have to consider establishing threshold values can now be removed only by codecision; deletion of a comment in the
...[+++]table in Annex I (‘Groundwater Quality Standards’) stating - in relation to the setting of 50 mg/l as the quality standard for the pollutant ‘Nitrates’ - that for activities falling within the scope of the Nitrates Directive (Directive 91/676/EEC), programmes and measures required in relation to this value of 50 mg/l will be in accordance with the Nitrates Directive; insertion of a new sentence making it clear that the starting point for trend reversal measures may be set higher than 75% - but only if the rate of increase and the reversibility of the trend are such that the starting point would still enable such measures to prevent most cost-effectively, or at least mitigate as far as possible, any environmentally significant detrimental changes in groundwater quality (already in common position text) and if such a starting point would not lead to any delay in achieving the deadline for the environmental objectives (new provision introduced as part of the conciliation); introduction of a new phrase at the end of point 1, subparagraph 2 of Annex IV, Part B (‘Starting Points for Trend Reversals’) to emphasise the importance of adhering to the Groundwater Directive’s environmental objectives for water protection as follows: “For activities falling within the scope of Directive 91/676/EEC, the starting point for implementing measures t ...Wat maatregelen op het gebied van grondwaterbescherming betreft, berust de verantwoordelijkheid voor de keuze van prioriteiten en projecten bij de lidstaten"; toevoeging van een nieuwe evaluatieclausule op grond waarvan de Commissie de bijlagen I en II van de richtlijn in 2013 en vervolgens om de zes jaar dient te evalueren, en zo nodig met wetgevingsvoorstellen komt voor de wijziging van de bijlagen, waarbij de medebeslissingsprocedure van toepassing is; aanpassing van de comitologieregelingen, zodat de lijst v
an verontreinigende stoffen en indicatoren ten aanzien waarvan de lidstaten de vaststelling van drempelwaarden moeten overwege
...[+++]n, voortaan alleen via de medebeslissing kan worden geschrapt; schrapping van een toelichting in de tabel van bijlage I (grondwaterkwaliteitsnormen) luidens welke programma's en maatregelen voor activiteiten die onder de werkingssfeer van de nitraatrichtlijn vallen (Richtlijn 91/676/EEG), wat betreft de vaststelling van 50 mg/l als kwaliteitsnorm voor de verontreinigende stof "nitraten", in overeenstemming met de nitraatrichtlijn dienen te zijn; invoeging van een nieuwe zin om te verduidelijken dat het beginpunt voor trendomkeringsmaatregelen kan worden vastgesteld op meer dan 75%, maar alleen indien de toenamesnelheid en de omkeerbaarheid van de trend zodanig zijn dat ook bij dit beginpunt met dergelijke maatregelen op de meest kostenefficiënte wijze voor het milieu significante nadelige veranderingen in de grondwaterkwaliteit kunnen worden voorkomen of ten minste zoveel mogelijk gemitigeerd (staat reeds in het gemeenschappelijk standpunt) en mits een dergelijk beginpunt niet tot vertraging leidt bij het halen van de termijn voor de milieudoelstellingen (nieuwe bepaling als onderdeel van de bemiddeling); invoeging van de volgende nieuwe zin aan het slot van punt 1, tweede alinea van bijlage IV, deel B (beginpunten voor trendomkering), om te onderstrepen dat de inachtneming van de milieudoelstellingen van de grondwaterrichtlijn op ...