Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse research proposals
Analyse research topics
Call for research proposals
Debate research proposals
Deliberate on research proposals and projects
Deliver business research proposal
Deliver business research proposals
Deliver business research propositions
Discuss research project proposals
Discuss research proposals
Establish research proposals
Identify research topics
Provide business research proposals
Research centre
Research establishment
Research proposal
Research station

Traduction de «establish research proposals » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse research proposals | analyse research topics | establish research proposals | identify research topics

onderzoeksonderwerpen identificeren


debate research proposals | deliberate on research proposals and projects | discuss research project proposals | discuss research proposals

onderzoeksvoorstellen bespreken


deliver business research propositions | provide business research proposals | deliver business research proposal | deliver business research proposals

voorstellen voor bedrijfsonderzoeken indienen




research centre | research establishment | research station

onderzoekcentrum | onderzoekinstelling | onderzoekinstituut | onderzoeksinstelling | onderzoeksinstituut | researchinstituut


call for research proposals

uitnodiging tot het indienen van onderzoekvoorstellen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
as appropriate, from a scientific perspective, establish positions on implementation and management of calls for proposals, evaluation criteria, peer review processes including the selection of experts, the methods for peer review and proposal evaluation and the necessary implementing rules and guidelines, on the basis of which the proposal to be funded will be determined under the supervision of the Scientific Council, and establish positions on any other matter affecting the achievements and impact of the ERC's activities and the quali ...[+++]

indien van toepassing, het vanuit wetenschappelijk oogpunt bepalen van standpunten inzake uitvoering en beheer van oproepen tot het indienen van voorstellen, evaluatiecriteria, peer-reviewprocessen, met inbegrip van de selectie van deskundigen, de methoden voor peer review en beoordeling van de voorstellen en de benodigde regels en richtsnoeren, op basis waarvan, onder toezicht van de Wetenschappelijke Raad, het te financieren voorstel zal worden bepaald, alsook bepalen van standpunten inzake alle andere aangelegenheden die van invloed zijn op de resultaten en de impact van de activiteiten van de ERC, en de kwaliteit van het uitgevoerde ...[+++]


In its Communication of 29 June 2011 entitled 'A Budget for Europe 2020', the Commission proposed to address with a single common strategic framework for research and innovation the areas covered by the Seventh Framework Programme of the European Community for research, technological development and demonstration activities (2007-2013) ('the Seventh Framework Programme') adopted by Decision No 1982/2006/EC of the European Parliament and of the Council , and the innovation part of the Competitiveness and Innovation Framework Programme (2007 ...[+++]

In de Mededeling van 29 juni 2011 getiteld "Een begroting voor Europa 2020" stelde de Commissie voor het zevende kaderprogramma van de Europese Gemeenschap voor activiteiten op het gebied van onderzoek, technologische ontwikkeling en demonstratie (2007-2013) ('het zevende kaderprogramma'), zoals vastgesteld bij Besluit nr. 1982/2006 van het Europees Parlement en de Raad , het onderdeel innovatie van het kaderprogramma voor concurrentievermogen en innovatie (2007-2013), zoals ingesteld bij Besluit nr. 1639 van het Europees Parlement en de Raad , en het Europees Instituut voor innovatie en technologie (het 'EIT'), zoals opgericht bij Veror ...[+++]


In its Communication of 29 June 2011 entitled 'A Budget for Europe 2020', the Commission proposed to address with a single common strategic framework for research and innovation the areas covered by the Seventh Framework Programme of the European Community for research, technological development and demonstration activities (2007-2013) ('the Seventh Framework Programme') adopted by Decision No 1982/2006/EC of the European Parliament and of the Council , and the innovation part of the Competitiveness and Innovation Framework Programme (2007 ...[+++]

In de Mededeling van 29 juni 2011 getiteld "Een begroting voor Europa 2020" stelde de Commissie voor het zevende kaderprogramma van de Europese Gemeenschap voor activiteiten op het gebied van onderzoek, technologische ontwikkeling en demonstratie (2007-2013) ('het zevende kaderprogramma'), zoals vastgesteld bij Besluit nr. 1982/2006 van het Europees Parlement en de Raad , het onderdeel innovatie van het kaderprogramma voor concurrentievermogen en innovatie (2007-2013), zoals ingesteld bij Besluit nr. 1639 van het Europees Parlement en de Raad , en het Europees Instituut voor innovatie en technologie (het 'EIT'), zoals opgericht bij Veror ...[+++]


—as appropriate, from a scientific perspective, establish positions on implementation and management of calls for proposals, evaluation criteria, peer review processes including the selection of experts, the methods for peer review and proposal evaluation and the necessary implementing rules and guidelines, on the basis of which the proposal to be funded will be determined under the supervision of the Scientific Council, and establish positions on any other matter affecting the achievements and impact of the ERC's activities and the quali ...[+++]

—indien van toepassing, het vanuit wetenschappelijk oogpunt bepalen van standpunten inzake uitvoering en beheer van oproepen tot het indienen van voorstellen, evaluatiecriteria, peer-reviewprocessen, met inbegrip van de selectie van deskundigen, de methoden voor peer review en beoordeling van de voorstellen en de benodigde regels en richtsnoeren, op basis waarvan, onder toezicht van de Wetenschappelijke Raad, het te financieren voorstel zal worden bepaald, alsook bepalen van standpunten inzake alle andere aangelegenheden die van invloed zijn op de resultaten en de impact van de activiteiten van de ERC, en de kwaliteit van het uitgevoerde ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Establishing a modernised education system throughout the whole of Europe, placing strong emphasis on substantive research results and, of course, simplifying access to cross-border research programmes in Europe can raise the level of innovation in the EU. However, to ensure that human resources remain here, Europe must focus on the following aspect: making researchers attractive offers, proposals which they cannot refuse.

Het ontwikkelen van een gemoderniseerd onderwijsstelsel in geheel Europa, de nadruk leggen op substantiële onderzoeksresultaten en uiteraard de toegang tot grensoverschrijdende onderzoeksprogramma’s in Europa vereenvoudigen kan leiden tot een hoger innovatieniveau in de EU. Om te zorgen dat het menselijk kapitaal in Europa blijft, moeten we ons richten op het volgende aspect: onderzoekers aantrekkelijke aanbiedingen doen, voorstellen die ze niet kunnen weigeren.


5. Non-profit public bodies, secondary and higher education establishments, research organisations and SMEs which are unable to identify with certainty their real indirect costs for the action concerned, when participating in funding schemes which include research and technological development and demonstration activities, as referred to in Article 33, may opt for a flat-rate equal to 60 % of the total direct eligible costs for grants awarded under calls for proposals closing before 1 January ...[+++]

5. Non-profitoverheidsinstanties, instellingen voor secundair en hoger onderwijs, onderzoeksorganisaties en KMO's die niet in staat zijn hun reële indirecte kosten voor de betrokken actie met zekerheid te bepalen, kunnen, wanneer zij deelnemen aan financieringsprogramma's die de in artikel 33 bedoelde activiteiten voor onderzoek en technologische ontwikkeling en demonstratie omvatten, kiezen voor een vast tarief gelijk aan 60 % van de totale directe subsidiabele kosten voor subsidies toegekend in het kader van uitnodigingen tot het indienen van voorstellen die voor 1 januari 2010 worden afgesloten.


5. Non-profit public bodies, secondary and higher education establishments, research organisations and SMEs which are unable to identify with certainty their real indirect costs for the action concerned, when participating in funding schemes which include research and technological development and demonstration activities, as referred to in Article 33, may opt for a flat-rate equal to 60 % of the total direct eligible costs for grants awarded under calls for proposals closing before 1 January ...[+++]

5. Non-profitoverheidsinstanties, instellingen voor secundair en hoger onderwijs, onderzoeksorganisaties en KMO's die niet in staat zijn hun reële indirecte kosten voor de betrokken actie met zekerheid te bepalen, kunnen, wanneer zij deelnemen aan financieringsprogramma's die de in artikel 33 bedoelde activiteiten voor onderzoek en technologische ontwikkeling en demonstratie omvatten, kiezen voor een vast tarief gelijk aan 60% van de totale directe subsidiabele kosten voor subsidies toegekend in het kader van uitnodigingen tot het indienen van voorstellen die voor 1 januari 2010 worden afgesloten.


3b. Non-profit public bodies, secondary and higher education establishments, research organisations and SMEs which are unable to identify with certainty their real indirect costs for the action concerned, when participating in funding schemes which include research and technological development and demonstration activities, as referred to in Article 32, may opt for a flat-rate equal to 60% of the total direct eligible costs for grants awarded under calls for proposals closing before 1 January ...[+++]

3 ter. Non-profitoverheidsinstanties, instellingen voor secundair en hoger onderwijs, onderzoeksorganisaties en KMO's die niet in staat zijn hun reële indirecte kosten voor de betrokken actie met zekerheid te bepalen, kunnen, wanneer zij deelnemen aan financieringsprogramma's die de in artikel 32 bedoelde activiteiten voor onderzoek en technologische ontwikkeling en demonstratie omvatten, kiezen voor een vast tarief gelijk aan 60% van de totale directe subsidiabele kosten voor subsidies toegekend in het kader van uitnodigingen tot het indienen van voorstellen die voor 1 januari 2010 worden afgesloten .


Even though funds for new initiatives, in both the internal and external policy spheres, are very limited, the Commission is nevertheless proposing, for 2005, new initiatives and increased resources in line with our priorities, for example, in transport and energy, for the preparation of a European air traffic management system; in the area of industrial policy, for the establishment of agency for the testing of chemical substances; in justice and internal affairs, for the further development of the Schengen Information System, whilst, in the ...[+++]

Op het terrein van het interne en externe beleid zijn de middelen voor nieuwe initiatieven zeer beperkt. Niettemin stelt de Commissie ook voor het jaar 2005 nieuwe initiatieven en meer financiële middelen voor, overeenkomstig de prioriteiten, bijvoorbeeld op het terrein van verkeer en energie voor de voorbereiding van een Europees luchtverkeersmanagementsysteem, op het terrein van het industriebeleid voor de oprichting van het agentschap ter controle van chemische stoffen en op het terrein justitie en intern beleid voor de verdere ontwikkeling van het Schengen-informatiesysteem.


39. Considers it essential that the Authority work in close cooperation with the European Medicines Evaluation Agency and the Food and Veterinary Office in order to benefit from the research and licensing procedures of the EMEA and the inspection and controls procedures of the FVO and to share knowledge and research between the organisations and believes that such cooperation will assist the EFSA when it puts forward proposals for further or amended controls to the Commission and Parliament. Clear spheres of responsibilit ...[+++]

39. acht het van essentieel belang dat de autoriteit nauw samenwerkt met het Europees Bureau voor geneesmiddelenbeoordeling (EBGB) en het Voedsel- en Veterinair Bureau (VVB) om te profiteren van het onderzoek en de vergunningsprocedures van het EBGB en de inspectie- en controleprocedures van het VVB en om kennis en onderzoek met die organisaties te delen, en is van mening dat een dergelijke samenwerking voor de EAV van nut zal zijn wanneer het de Commissie en het Parlement voorstellen doet voor verdere of gewijzigde controles; om verwarring en geschillen te voorkomen, moeten er voor de EAV duidelijke verantwoordelijkheidsterreinen worden afgebakend ten opzichte va ...[+++]


w