Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Board of Governors
Board of Governors of the European Schools
Characteristics of psychotherapeutic schools
Class attendance
EAS
ESPAD
EUSA
European Administrative School
European School of Administration
European school
Historic development of psychotherapeutic schools
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School absence
School attendance
Timeline of psychotherapeutic schools of practice
Truancy

Vertaling van "european school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European School of Administration [ EUSA ]

Europese Bestuursschool [ EUSA ]


European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs | ESPAD [Abbr.]

ESPAD [Abbr.]




European Administrative School | European School of Administration | EAS [Abbr.] | EUSA [Abbr.]

Europese Bestuursschool | EUSA [Abbr.]


Board of Governors | Board of Governors of the European Schools

Raad van Bestuur | Raad van Bestuur van de Europese Scholen


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


historic development of psychotherapeutic schools of practice | timeline of psychotherapeutic schools of practice | characteristics of psychotherapeutic schools | historic development of psychotherapeutic schools

historische ontwikkeling van psychotherapeutische scholen


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

helpen bij de organisatie van schoolevenementen


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the school sector the Organising Bureau of European School Student Unions spent the autumn developing their statement about language learning, and specifically from the point of view that life-long learning starts in school [17] which will be published in the course of 2002.

In het onderwijs stelde het Organisatiebureau van de Europese Leerlingenvakbonden in de herfst een verklaring op over het leren van een taal, voornamelijk vanuit het perspectief dat levenslang leren op school begint [17]. Deze verklaring zal in de loop van 2002 worden gepubliceerd.


II. 2. 2 The e-twinning action of the new E-learning programme will make it possible for all European schools to build pedagogical partnerships with a school elsewhere in Europe, fostering language learning and intercultural dialogue, and promoting awareness of the multilingual and multicultural European model of society.

II. 2. 2 Dankzij de actie e-twinning van het nieuwe programma e-learning kunnen alle Europese scholen pedagogische partnerschappen sluiten met scholen elders in Europa. Doel is het leren van talen en de interculturele dialoog te bevorderen en de aandacht te vestigen op het meertalige en multiculturele Europese samenlevingsmodel.


The online platforms 'European Toolkit for Schools' and the 'School Education Gateway' support this approach, and are available on a voluntary basis to all European schools, supporting peer exchange and helping to improve methods of organisation, teaching practices and learning experiences. The Erasmus+ programme supports European school partnerships, helping schools to broaden connections and enabling cross-border peer exchange.

De onlineplatforms "Europese toolkit voor scholen" en het "portaal voor schoolonderwijs" ondersteunen deze aanpak en zijn voor alle Europese scholen op vrijwillige basis beschikbaar ter ondersteuning van intercollegiale uitwisseling en om bij te dragen tot betere organisatiemethoden, onderwijspraktijken en leerervaringen Het Erasmus+-programma ondersteunt Europese schoolpartnerschappen, zodat scholen hun netwerk kunnen verruimen en grensoverschrijdende intercollegiale uitwisseling mogelijk wordt.


The national schools set up close to the headquarters of agencies and other EU bodies and already accredited are: the Centre for European Schooling in Dunshaughlin (Ireland), located close to the Food and Veterinary Office in Grange; the School of European Education in Heraklion (Greece), located near the European Network and Information Security Agency; the Scuola per l'Europa di Parma (Italy), located near the European Food Safety Authority; and a school in Helsinki (Finland), close to the European Chemicals Agency.

Er zijn al geaccrediteerde nationale scholen in de buurt van agentschappen en andere EU-organen, zoals het "Centre for European Schooling" in Dunshaughlin (Ierland), niet ver van het Voedsel- en Veterinair Bureau in Grange, de school voor Europees onderwijs in Heraklion (Griekenland) bij het Europees Agentschap voor netwerk- en informatiebeveiliging, de "Scuola per l'Europa di Parma" (Italië) in de buurt van de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid, en een school in Helsinki (Finland) bij het Europees Agentschap voor chemische stoffen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The lynchpin of the reform is the opening-up of the European Schools system so that national schools can be accredited by the Board of Governors of the European Schools to offer the European curriculum and award the European Baccalaureate, subject to clear pedagogical requirements and strict controls.

Kernpunt van de hervorming is de openstelling van het systeem van Europese Scholen. Dit houdt in dat nationale scholen geaccrediteerd kunnen worden door de Raad van bestuur, zodat zij het Europese lesprogramma kunnen aanbieden en het Europese baccalaureaat kunnen uitreiken. Zij moeten dan wel aan strikte pedagogische criteria voldoen en strenge controles ondergaan.


As part of the ongoing discussions concerning the reform of the European schools, the Commission has repeatedly invited the Belgian authorities to participate in a pilot project designed to offer the European Baccalaureate in local schools. In its view, this move represents a twofold opportunity for the Belgian State, both in terms of infrastructure and in terms of broadening the scope of education, by making it possible to deliver a European curriculum to a greater number of pupils.

Wat betreft de beschikbaarstelling van onroerend goed, heeft de Commissie kennis genomen van het vaste voornemen van de Belgische overheid om de termijn van juli 2012 voor de opening van de vierde Brusselse Europese School in Laken te respecteren, die aanvankelijk gepland was voor september 2009 of 2010. In het kader van het lopende debat over de hervorming van de Europese scholen heeft de Commissie de Belgische overheid herhaaldelijk uitgenodigd deel te nemen aan een proefproject waarbij het Europese baccalaureaat wordt aangeboden in lokale scholen. De Commissie ziet daarin een dubbele kans voor de Belgische staat o ...[+++]


With its virtual school partnerships, involving tens of thousands of European schools, eTwinning helps children familiarize themselves with computers, while at the same time breaking down barriers of ignorance that they may have about their fellow Europeans.

De virtuele schoolpartnerschappen van eTwinning, waaraan tienduizenden Europese scholen meedoen, maken kinderen vertrouwd met computers, terwijl tegelijkertijd hun mogelijke onwetendheid over leeftijdsgenoten in Europa wordt weggenomen.


This action line should facilitate school twinnings via the Internet, and promote teachers' training, while stimulating European schools to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, fostering language learning and intercultural dialogue.

Deze actielijn beoogt het aangaan van jumelages tussen scholen via internet eenvoudiger te maken en de opleiding van onderwijsgevenden te bevorderen. De scholen in Europa zullen worden gestimuleerd om onderwijspartnerschappen met scholen elders in Europa aan te gaan en daarbij zal het leren van talen en de interculturele dialoog in Europa bevorderd worden.


Launched on 14 January 2005, action in this area aimed to strengthen and further develop school networking, more specifically through a European school twinning project designed to allow all schools in Europe to set up pedagogical partnerships with counterparts elsewhere in Europe, thus promoting language learning and intercultural dialogue and enhancing awareness of the model of a multilingual and multicultural model of European society.

De actie die op 14 januari 2005 werd gestart, had ten doel de vorming van netwerken tussen scholen te versterken en verder te ontwikkelen, met name door een Europees project voor "twinning", dat alle scholen in Europa de mogelijkheid moet bieden om onderwijspartnerschappen met andere scholen in Europa aan te gaan, waarbij het leren van talen en de interculturele dialoog werden bevorderd en de aandacht werd gevestigd op het meertalige en multiculturele maatschappijmodel in Europa.


Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different environments; - making teachers and other people involved in education more awa ...[+++]

De communautaire actie zal hoofdzakelijk gericht zijn op de scholen (de Gemeenschap telt meer dan 300.000 instellingen voor kleuter-, basis- en voortgezet onderwijs), die zo belangrijk zijn voor de uitwisseling en het contact tussen de verschillende actoren in het onderwijs. De actie op het gebied van het onderwijs zal door middel van projecten en netwerken van projecten voor transnationale samenwerking ten uitvoer worden gebracht en kan worden gebaseerd op de volgende zwaartepunten: - bevordering van de samenwerking tussen onderwijsinstellingen door middel van, onder andere, de mobiliteit en uitwisseling van jongeren, waardoor zij de ka ...[+++]


w