23. Suggests that, given the quality of the EIB’s human resources, its detachment and its experience of financing major infrastructure, the Commission should give it the task of carrying out a strategic reflection on the funding of infrastructure, taking into account the need for balanced regional development and excluding no possible scenarios: subsidies, payment of sums subscribed by the Member States to
the EIB’s capital, loans (including EIB loans, for example those financed by special loans from the Member States), innovative instruments such as the RSFF and the LGTT, financial engineering appropriate to long-term projects that are
...[+++]not immediately profitable, development of guarantee systems, creation of an investment section within the European Union budget, financial consortia between European, national and local authorities, public-private partnerships etc.; 23. pleit ervoor dat de Commissie de EIB, gezien de kwaliteit van haar personele middelen, haar onpartijdige karakter en haar ervaring met de financiering van grote infrastructuurprojecten, opdraagt strategisch overleg te voeren over de financiering van infrastructuurvoorzieningen, waarbij rekening dient te worden gehouden met de noodzaak tot evenwichtige regionale ontwikkeling en waarbij geen enkel mogelijk scenario mag worden uitgesloten, namelijk subsidieverlening, storting van de bedragen waarvoor de lidstaten op het door de EIB geplaatste kapitaal hebben ingeschreven, leningen (waaronder EIB-leningen, die bijvoorbeeld zijn gefinancierd met behulp van speciale leningen van de lidstaten), innovatieve instrumenten zoals de RSFF en het LGT
...[+++]T, financiële instrumentering die is toegesneden op langetermijnprojecten welke niet direct renderen, ontwikkeling van garantiesystemen, inrichting van een investeringscomponent binnen de begroting van de Europese Unie, instelling van financiële consortia tussen Europese, nationale en lokale instanties, publiek-private partnerschappen, enz.);