Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise clients on moving services
Assess information services using metrics
Detect bias and inaccuracy in electronic information
Evaluate information service using metrics
Evaluate information services using metrics
Offer recommendations on the use of moving services
Perform online information searches
Provide advice on moving services
Rate information services using metrics
Search for information online
Supply information on moving services
Use on-line services

Traduction de «evaluate information service using metrics » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess information services using metrics | rate information services using metrics | evaluate information service using metrics | evaluate information services using metrics

informatiediensten aan de hand van metingen beoordelen | informatiediensten aan de hand van metingen evalueren


provide advice on moving services | supply information on moving services | advise clients on moving services | offer recommendations on the use of moving services

klanten raad geven over verhuisdiensten | klanten advies geven over verhuisdiensten | klanten adviseren over verhuisdiensten


detect bias and inaccuracy in electronic information | perform online information searches | search for information online | use on-line services

online op zoek gaan naar informatie | online informatie opzoeken | online zoeken naar informatie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(f) ‘monitoring and evaluation system’: a general approach developed by the Commission and the Member States defining a limited number of common indicators relating to the baseline situation and the financial execution, outputs, results and financial execution of the programmes; the system need not be exclusively metrics based, and such an approach can, where necessary and using appropriate methods, be replaced by a quality-based ...[+++]

(f) „monitoring- en evaluatiesysteem”: een door de Commissie en de lidstaten ontwikkelde algemene aanpak die een beperkt aantal gemeenschappelijke indicatoren betreffende de uitgangssituatie en de financiële uitvoering, de output, de resultaten en de financiële uitvoering van de programma's omvat; dit systeem hoeft niet uitsluitend te worden beperkt tot een kwantitatieve benadering van het programma, maar kan, indien nodig en door gebruik te maken van gepaste methodes, vervangen worden door een kwalitatieve benadering van de programm ...[+++]


(f) "monitoring and evaluation system": a general approach developed by the Commission and the Member States defining a limited number of common indicators relating to the baseline situation and the financial execution, outputs, results and financial execution of the programmes; the system need not be exclusively metrics based, and such an approach can, where necessary and using appropriate methods, be replaced by a quality-based ...[+++]

(f) "monitoring- en evaluatiesysteem": een door de Commissie en de lidstaten ontwikkelde algemene aanpak die een beperkt aantal gemeenschappelijke indicatoren betreffende de uitgangssituatie en de financiële uitvoering, de output, de resultaten en de financiële uitvoering van de programma's omvat; dit systeem hoeft niet uitsluitend te worden beperkt tot een kwantitatieve benadering van het programma, maar kan, indien nodig en door gebruik te maken van gepaste methodes, vervangen worden door een kwalitatieve benadering van de programm ...[+++]


The Agency should contribute towards raising the awareness of individual users of electronic communications, infrastructure and services, including by assisting Member States, where they have chosen to use the public interest information platform provided for in Directive 2002/22/EC of the European Parliament and of the Council of 7 March 2002 on universal service and users’ rights relating to electronic communications net ...[+++]

Het Agentschap moet bijdragen tot grotere bewustwording bij de individuele gebruikers van elektronische communicatie, infrastructuur en diensten, onder andere door lidstaten te assisteren wanneer zij ervoor hebben gekozen gebruik te maken van het platform voor informatie van algemeen belang dat is opgericht bij Richtlijn 2002/22/EG van het Europees Parlement en de Raad van 7 maart 2002 inzake de universele dienst en gebruikersrechten met betrekking tot elektronischecommunicatienetwerken en -diensten (Universeledienstrichtlijn) (10) voor het produceren van relevante informatie van algemeen belang over netwerk- en informatiebeveiliging, en ...[+++]


Since the objectives of this Directive, namely to facilitate the creation of Union-wide information products and services based on public sector documents, to ensure the effective cross-border use of public sector documents on the one hand by private companies, particularly by small and medium-sized enterprises, for added-value information products and services, and on the other hand by citizens to facilitate the free circulation of information and communication, cannot be sufficiently achieved by Member States an ...[+++]

Aangezien de doelstellingen van deze richtlijn, namelijk het vereenvoudigen van de totstandbrenging van informatieproducten en -diensten op het niveau van de Unie gebaseerd op overheidsdocumenten, het zorgen voor doelmatig grensoverschrijdend gebruik van overheidsdocumenten, enerzijds door bedrijven, en met name door kleine en middelgrote ondernemingen, voor informatieproducten en -diensten met toegevoegde waarde, en anderzijds door burgers met het oog op de bevordering van het vrije verkeer van informatie en communicatie, niet voldoende door de lidstaten kunnen worden verwezenlijkt en derhalve met het oog op de intrinsieke pan-Europese ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Takes the view that the mutual evaluation exercise has contributed to the development of a ‘European spirit’ among national administrations and enabled Member States' administrations to get to know each other better; calls on the Commission and the Member States to ensure that the knowledge and experience gained through the mutual evaluation is maintained and used for the improvement of the Single Market in services;

15. is van mening dat het proces van wederzijdse beoordeling heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van een „Europese geest” bij nationale autoriteiten en de lidstaten in staat heeft gesteld elkaar beter te leren kennen; roept de Commissie en de lidstaten op om ervoor te zorgen dat de kennis en ervaring die via de wederzijdse beoordeling zijn opgedaan, wordt behouden en aangewend voor de verbetering van de interne dienstenmarkt;


The Commission's Communication "Towards a better functioning Single Market for services - building on the results of the mutual evaluation process of the Services Directive" uses the finding of the mutual evaluation to present further steps to fully benefit from the Single Market for services.

In de mededeling van de Commissie "Op weg naar een betere werking van de eengemaakte dienstenmarkt - voortbouwen op de resultaten van het in de dienstenrichtlijn vastgelegde proces van wederzijdse beoordeling" worden de bevindingen met betrekking tot het proces van wederzijdse beoordeling gebruikt om verdere stappen te presenteren waardoor er optimaal kan worden geprofiteerd van de interne dienstenmarkt.


The “Sdi” (clause 5.6.3) information used in the service approval history information associated to a service entry and the “Sdi” (clause 5.5.3) information used in this service entry MUST relate to the same X. 509v3 certificate value.

De informatie in de „Sdi” (clausule 5.6.3) waarvan wordt gebruikgemaakt in de informatie over de geschiedenis van de goedkeuring van de dienst welke bij een dienstenartikel hoort, en de informatie in de „Sdi” (clausule 5.5.3) waarvan in het dienstenartikel wordt gebruikgemaakt, MOETEN op dezelfde waarde van het X. 509v3-certificaat betrekking hebben.


Resources directed to research and development (RD) and innovation both at national and EU-level are one of the key elements in strengthening the level of information and network security of new systems, applications and services; efforts at the EU level should be reinforced in the fields of security-related research and innovation, in particular through the 7th Framework Programme (FP7) and the Framework Programme on Competitiveness and Innovation (CIP); efforts should also be directed towards measures to disse ...[+++]

De middelen die op nationaal en op EU-niveau voor onderzoek en ontwikkeling (OO) en innovatie worden uitgetrokken, spelen een cruciale rol om ten aanzien van nieuwe systemen, toepassingen en diensten een hoger niveau van netwerk- en informatiebeveiliging tot stand te brengen; op EU-niveau moet, in het bijzonder middels het Zevende kaderprogramma (FP7) en het Kaderprogramma voor concurrentievermogen en innovatie (CIP), meer gedaan worden op het gebied van onderzoek en innovatie inzake beveiliging, waarbij de aandacht ook uit moet gaan naar maatregelen om de resultaten te verspr ...[+++]


The first arises from the circumstantial evidence set out in Chapter 5, which indicates that the system known as 'ECHELON' was designed as a communications interception system to provide the US, Canadian, Australian, New Zealand and British secret services with information about events abroad by collecting and evaluating communications data. As such, it is a conventional espionage tool used by foreign intelligence services.

Het eerste aspect vloeit voort uit het in hoofdstuk 5 behandelde bewijs op basis van aanwijzingen, waaruit blijkt dat het zogenaamde ECHELON-systeem werd ontworpen als communicatieafluistersysteem, dat door het verzamelen en analyseren van communicatie aan de Amerikaanse, Canadese, Australische, Nieuw-Zeelandse en Britse geheime diensten informatie over gebeurtenissen in het buitenland moest leveren.


Furthermore, the lack of transparency in evaluation methods used by screening agencies may also restrain large investors from making significant socially responsible investments. There is, therefore, a need for further standardisation, harmonisation and transparency in screening tools and metrics used by screening agencies.

Bovendien moeten de screeningsmethoden en de meeteenheden waarvan screeningsbureaus gebruik maken, verder worden gestandaardiseerd, geharmoniseerd en verduidelijkt. Het gevaar bestaat immers dat belangrijke investeerders zich bij gebrek aan duidelijke evaluatiemethoden laten afschrikken om op grote schaal sociaal verantwoordelijke investeringen te doen.


w