Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
Close relations between educational systems
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education about urinary system function
Educational system
Examination for admission to preschool
Examine building systems
Examine education system
Inspect building system
Inspect building systems
Inspecting building systems
Interconnections between educational systems
School system
Secondary vocational education system
Teaching system

Traduction de «examine education system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

onderwijssysteem analyseren


inspect building system | inspecting building systems | examine building systems | inspect building systems

bouwkundige systemen inspecteren


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

duaal leren | duaal onderwijssysteem | stelsel van duaal leren


educational system [ school system | teaching system ]

onderwijssysteem [ opvoedingssysteem | schoolsysteem ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

aansluiting tussen de onderwijsstelsels


Ear, nose and throat examination/treatment system

nko-onderzoekssysteem en/of nko-behandelingssysteem


secondary vocational education system

stelsel van middelbaar beroepsonderwijs


Examination for admission to preschool (education)

onderzoek voor toelating tot basisschool


Education about urinary system function

educatie over werking van urinesysteem


Examination/treatment room sink system

gootsteensysteem voor onderzoekstafel en/of behandelkamer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The report also covers topics such as early childhood education systems, intergenerational mobility in higher education, factors that influence education spending, career expectations among 15-year-olds, the makeup of the teaching force and the impact of examinations on access to secondary and higher education.

In het verslag komen ook thema's aan bod zoals regelingen voor voor- en vroegschoolse educatie, intergenerationele mobiliteit in het hoger onderwijs, factoren die de uitgaven voor onderwijs beïnvloeden, loopbaanverwachtingen van 15‑jarigen, de samenstelling van het lerarenkorps en het effect van examens op de toegang tot het middelbaar en het hoger onderwijs.


It is accompanied by a Commission staff paper that examines recent developments in European higher education systems and by the study 'Modernisation of higher education in Europe: funding and the social dimension' that examines trends in funding higher education and policies for opening up access to higher education (IP/11/1037).

Bijbehorende documenten zijn een werkdocument van de diensten van de Commissie waarin de recente ontwikkelingen in de Europese hogeronderwijsstelsels worden onderzocht, en de studie "Modernisation of higher education in Europe: Funding and the Social Dimension 2011" over de ontwikkelingen in de financiering van het hoger onderwijs en het beleid voor een betere toegankelijkheid van het hoger onderwijs IP/11/1037


6. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

6. verzoekt de Commissie te kijken naar de interactie tussen en betere synergie tot stand te brengen tussen Richtlijn 2005/36/EG betreffende de erkenning van beroepskwalificaties, het Bologna-proces in het hoger onderwijs en het Kopenhagen-proces in het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding, met een betere benutting van het Europees kwalificatiekader, het Europees systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding (ECVET) en de ontwikkeling van Europass; stelt dat de lidstaten de bevoegdheid moeten behouden om hun onderwijsstelsels vast te stellen overeenkomstig hun specifieke maatschappelijke en culturele omstandi ...[+++]


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. verzoekt de Commissie te kijken naar de interactie tussen en betere synergie tot stand te brengen tussen Richtlijn 2005/36/EG betreffende de erkenning van beroepskwalificaties, het Bologna-proces in het hoger onderwijs en het Kopenhagen-proces in het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding, met een betere benutting van het Europees kwalificatiekader, het Europees systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding (ECVET) en van Europass; stelt dat de lidstaten de bevoegdheid moeten behouden om hun onderwijsstelsels vast te stellen overeenkomstig hun specifieke maatschappelijke en culturele omstandigheden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. verzoekt de Commissie te kijken naar de interactie tussen en betere synergie tot stand te brengen tussen Richtlijn 2005/36/EG betreffende de erkenning van beroepskwalificaties, het Bologna-proces in het hoger onderwijs en het Kopenhagen-proces in het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding, met een betere benutting van het Europees kwalificatiekader, het Europees systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding (ECVET) en van Europass; stelt dat de lidstaten de bevoegdheid moeten behouden om hun onderwijsstelsels vast te stellen overeenkomstig hun specifieke maatschappelijke en culturele omstandigheden;


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin and disability (other than socio-economic) should be included;

6. is van mening dat om een onderzoek te voeren naar de doeltreffendheid/doelmatigheid en rechtvaardigheid van onderwijsstelsels in Europa de terminologie, zowel wat doeltreffendheid/doelmatigheid als wat rechtvaardigheid betreft, moet worden verduidelijkt; is van mening dat voor het onderzoek van rechtvaardigheid rekening moet worden gehouden met individuele kenmerken als geslacht, etnische origine of (andere dan sociaal-economische) invaliditeit;


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin or disability (other than socio-economic) should be included;

6. is van mening dat om voort te gaan met een onderzoek van de doeltreffendheid/doelmatigheid en billijkheid van onderwijsstelsels in Europa de terminologie, zowel wat doeltreffendheid/doelmatigheid als wat billijkheid betreft, moet worden verduidelijkt; is van mening dat voor het onderzoek van billijkheid rekening moet worden gehouden met individuele kenmerken als geslacht, etnische origine of (andere dan sociaal-economische) invaliditeit;


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transparency of higher education systems ...[+++] INVITES higher education establishments, professional organizations and other competent authorities to continue discussions so as to ensure that sufficient provision is made in curricula for the needs of the professions at European level; INVITES the Commission: - to encourage representatives of the economic and professional world, the social partners and students to participate in all appropriate "Thematic Networks" set up under SOCRATES, - to examine more specifically among the suggestions put forward in the course of the debate, in cooperation with the Member States, = possibilities for the introduction on a voluntary basis of a European administrative annex to the diploma.

Hiertoe verzoekt hij de Commissie het verslag over de resultaten van het debat in ruime kring te verspreiden en de reflectie over dit onderwerp verder te bevorderen ; WIJST EROP dat de dialoog tussen de bevoegde autoriteiten op de twee gebieden van erkenning moet worden ingebed in de lopende activiteiten van de bestaande nationale structuren ; VERZOEKT de Lid-Staten en de Commissie, een betere coördinatie te bevorderen van de nationale structuren die verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van informatie over de twee gebieden van erkenning, zoals NARIC, Europese adviescentra etc., en de databanken, zoals ORTELIUS, uit te breiden, om ertoe bij te dragen dat het hoger onderwijs structureel doorzichtiger wordt ; VERZOEKT de instellingen ...[+++]


· establishing a working group of national education experts to examining the role which education systems should play with regard to the introduction of the euro and to promote an exchange of information on existing actions.

· een werkgroep van nationale deskundigen op het gebied van onderwijs in het leven te roepen die moet nagaan welke rol de onderwijsstelstels bij de invoering van de euro moeten spelen en die een uitwisseling van informatie over reeds lopende acties op dit gebied moet bevorderen.


Member States should pay particular attention to the following measures: - improving education and training systems. Continuing training is, in particular, to be facilitated so as to ensure ongoing adjustment of skills to the needs of competitiveness and to combating unemployment; - improving flexibility within enterprises and on the labour market by removing excessive rigidities resulting from regulation as well as through greater mobility; - examination, at enterprise level, of economically sound formulas for ...[+++]

De Lid-Staten zouden in het bijzonder aandacht moeten schenken aan de volgende maatregelen : - verbetering van de onderwijs- en opleidingsstelsels : met name zal de permanente opleiding worden vergemakkelijkt ten einde te waarborgen dat de kwalificaties voortdurend worden aangepast aan de eisen van het concurrentievermogen en de werkloosheidsbestrijding ; - verbetering van de flexibiliteit binnen de ondernemingen en op de arbeidsmarkt, door een al te grote starheid van regelgeving weg te nemen, alsmede door een grotere mobiliteit ; - bestudering, op het niveau van de ondernemingen, van economisch gezonde formules voor de reorganisatie van de arbeid ; deze maatregelen moeten niet gericht zijn op een algemene herverdeling van de arbeid, ma ...[+++]


w