It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater tra
nsparency of higher education systems ...[+++]; INVITES higher education establishments, professional organizations and other competent authorities to continue discussions so as to ensure that sufficient provision is made in curricula for the needs of the professions at European level; INVITES the Commission: - to encourage representatives of the economic and professional world, the social partners and students to participate in all appropriate "Thematic Networks" set up u
nder SOCRATES, - to examine more specifically among the suggestions put forward in the course of the debate, in cooperation with the Member States, = possibilities for the introduction on a voluntary basis of a European administrative annex to the diploma.
Hiertoe verzoekt hij de Commissie het verslag over de resultaten van het debat in ruime kring te verspreiden en de reflectie over dit onderwerp verder te bevorderen ; WIJST EROP dat de dialoog tussen de bevoegde autoriteiten op de twee gebieden van erkenning moet worden ingebed in de lopende activiteiten van de bestaande nationale structuren ; VERZOEKT de Lid-Staten en de Commissie, een betere coördinatie te bevorderen van de nationale structuren die verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van informatie over de twee gebieden van erkenning, zoals NARIC, Europese adviescentra etc., en de databanken, zoals ORTELIUS, uit te breiden, om ertoe bij te dragen dat het hoger onderwijs structureel doorzichtiger wordt ; VERZOEKT de instellingen
...[+++]voor hoger onderwijs, de beroepsorganisaties en andere bevoegde autoriteiten, de dialoog voort te zetten om ervoor te zorgen dat in de studieprogramma's voldoende plaats wordt ingeruimd voor de behoeften van het beroepsleven op Europees niveau ; VERZOEKT de Commissie : - ertoe bij te dragen dat vertegenwoordigers van het economisch en beroepsleven, van de sociale partners en van de studenten deelnemen aan elk passend, in het SOCRATES-programma bedoeld "thematisch netwerk" ; - in het kader van de tijdens het lopende debat geopperde denkbeelden meer in het bijzonder, in samenwerking met de Lid-Staten, na te gaan : = of de invoering, op basis van vrijwilligheid, van een Europees supplement, in de vorm van een administratief bijvoegsel bij het diploma, haalbaar is.