Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Extraction of the outcome data
Extraction of the output data
Results extraction

Traduction de «extraction the outcome data » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
extraction of the outcome data | extraction of the output data | results extraction

resultatenextractie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– perform an assessment of the outcomes and impacts according to a shared approach, exchange practices, share information, make outcomes and impact data publicly available (open data),

– een beoordeling van de resultaten en effecten overeenkomstig een gemeenschappelijke aanpak uit te voeren, praktijken uit te wisselen, informatie te delen en de gegevens over de resultaten en de effecten openbaar te maken (open gegevens),


[2] The European Parliament has also consistently asked that in the longer term a durable, legally sound European solution to the issue of the extraction of requested data on European soil be envisaged. [3] The Communication "The EU Internal Security Strategy in Action: Five steps towards a more secure Europe" also already stated that the Commission will develop a policy for the EU to extract and analyse financial messaging data held on its own territory in 2011.

Het Europees Parlement heeft er ook herhaaldelijk op aangedrongen op langere termijn een duurzame, juridisch verantwoorde Europese oplossing te bieden voor het extraheren van de gevraagde gegevens op Europees grondgebied.[3] In haar mededeling "De EU-interneveiligheidsstrategie in actie: vijf stappen voor een veiliger Europa" heeft de Commissie ook al verklaard dat zij in 2011 een beleid voor de EU zal ontwikkelen inzake het opvragen en analyseren van gegevens betreffende het financiële berichtenverkeer op haar eigen grondgebied[4].


There are two possible methods of data transfer currently available: the ‘pull’ method, under which the competent authorities of the Member State requiring the PNR data can access the air carrier's reservation system and extract (‘pull’) a copy of the required PNR data, and the ‘push’ method, under which air carriers transfer (‘push’) the required PNR data to the authority requesting them, thus allowing air carriers to retain control of what data is provided.

Er zijn momenteel twee mogelijke methoden voor gegevensdoorgifte beschikbaar: de „pull-methode”, waarbij de bevoegde instanties van de lidstaat die de PNR-gegevens opvraagt, toegang krijgen tot het reserveringssysteem van de luchtvaartmaatschappij en uit het systeem een kopie van de benodigde PNR-gegevens kunnen halen („pull”), en de „push-methode”, waarbij de luchtvaartmaatschappijen de benodigde PNR-gegevens aan de verzoekende instantie doorgeven („push”) en de luchtvaartmaatschappijen dus controle behouden over de gegevens die worden verstrekt.


2. Without prejudice to any other administrative or non-judicial remedy, each data subject shall have the right to an effective judicial remedy where the supervisory authority which is competent pursuant to Article 45(1) does not handle a complaint or does not inform the data subject within three months of the progress or outcome of the complaint lodged pursuant to Article 52.

2. Onverminderd andere mogelijkheden van administratief of buitengerechtelijk beroep heeft iedere betrokkene het recht om een doeltreffende voorziening in rechte in te stellen indien de overeenkomstig artikel 45, lid 1, bevoegde toezichthoudende autoriteit een klacht niet behandelt of de betrokkene niet binnen drie maanden van de voortgang of het resultaat van de uit hoofde van artikel 52 ingediende klacht in kennis stelt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(a) "document" shall mean any data content whatever its medium (written on paper or stored in electronic form or as a sound, visual or audiovisual recording) concerning a matter falling within the sphere of responsibility of a Union institution, body, office or agency. Data contained in electronic storage, processing and retrieval systems, including external systems used for the institution's work, constitute a document, notably if they can be extracted using any reasonably available tools for the exploitation of the system concerned.

(a) "document": iedere gegevensinhoud, ongeacht de drager ervan (op papier, in elektronische vorm, als geluids-, beeld- of audiovisuele opname), betreffende een materie die tot de bevoegdheid van een instelling, orgaan of instantie van de Unie behoort; gegevens in elektronische opslag-, verwerkings- en opvraagsystemen, met inbegrip van externe systemen die worden gebruikt voor het werk van de instelling, zijn documenten, met name indien zij met behulp van een instrument dat redelijkerwijs beschikbaar is voor het gebruik van het betrokken systeem, daaraan kunnen worden onttrokken.


· Access to and extraction of data on US soil by US agencies will be monitored and when required blocked by a European official (Art. 12(1)). This procedure will prevent the possibility of data mining and economic espionage.

· de toegang tot en extractie van gegevens op het grondgebied van de VS door Amerikaanse instanties wordt door een Europese ambtenaar gecontroleerd en indien nodig geblokkeerd (artikel 12, lid 1); deze procedure voorkomt datamining en economische spionage;


The establishment of a European extraction system represents a very important improvement, as the continued transfer of data in bulk is a departure from the principles underpinning EU legislation and practice. Therefore, the envisaged three steps approach is most welcome:

De opzet van een Europees systeem voor het extraheren van gegevens vormt een zeer belangrijke verbetering, aangezien de aanhoudende doorgifte van gegevens in bulk afwijkt van de beginselen die ten grondslag liggen aan de wetgeving en de praktijk in de EU. Daarom is de beoogde driestappenaanpak zeer welkom:


3. Once the time limit set out in Article 11(7) has elapsed, whenever a person asks the central authority of a Member State other than the Member State of the person’s nationality for information on his own criminal record, the central authority of the Member State in which the request is made shall submit a request to the central authority of the Member State of the person’s nationality for information and related data to be extracted from the criminal record in order to be able to include such information and related data in the extract to b ...[+++]

3. Na het verstrijken van de in artikel 11, lid 7, gestelde termijn, wordt, in het geval van een verzoek dat door een betrokken persoon wordt gedaan tot het verkrijgen van hemzelf betreffende gegevens uit het strafregister en dat is ingediend bij de centrale autoriteit van een andere lidstaat dan de lidstaat van nationaliteit, door die autoriteit aan de centrale autoriteit van de lidstaat van nationaliteit een verzoek om gegevens uit het strafregister gericht, zodat deze de gegevens kan opnemen in het aan de betrokkene te verstrekken uittreksel.


conduct inquiries either on his/her own initiative or on the basis of a complaint, and inform the data subjects concerned of the outcome within a reasonable period;

stelt op eigen initiatief of op basis van klachten onderzoeken in, en stelt de betrokkenen binnen een redelijke termijn in kennis van het resultaat;


h ear and investigate complaints, and inform the data subject concerned of the outcome within a reasonable period ;

hoort klachten aan en onderzoekt deze, en stelt de betrokkenen binnen een redelijke termijn in kennis van het resultaat van zijn onderzoek ,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'extraction the outcome data' ->

Date index: 2023-11-04
w