Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Action for failure to act
Application for failure to act
COM- failure procedures
Communications failure procedures
Complaint about failure to take action
Complaint to the Commission
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Earth wire failure
Earth wire failure of overhead line
Failure to report for duty
Ground wire failure
Ground wire failure of overhead line
Infringement procedure

Traduction de «failure » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
COM- failure procedures | communications failure procedures

procedures voor storingen in de communicatie




earth wire failure | earth wire failure of overhead line | ground wire failure | ground wire failure of overhead line

breuk van de aarddraad


infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

inbreukprocedure (EU) [ procedure wegens schending van het Gemeenschapsrecht | vaststelling van in gebreke blijven ]


action for failure to act | application for failure to act

beroep wegens nalaten | beroep wegens nalatigheid


complaint to the Commission [ complaint about failure to take action ]

klacht aan de Commissie [ klacht over dumping | klacht ten gevolge van in gebreke blijven ]


Death or serious disability (kernicterus) associated with failure to identify and treat hyperbilirubinemia in neonates

dood of ernstige invaliditeit (kernicterus) geassocieerd met falen van identificeren en behandelen van hyperbilirubinemia bij pasgeborenen


A rare intestinal disorder of neonates of unknown aetiology. Patients are born with a short small bowel (less than 75 cm in length) that compromises proper intestinal absorption and leads chronic diarrhoea, vomiting and failure to thrive.

congenitaal dunne darm-syndroom


A rare chromosomal anomaly syndrome with characteristics of mild global developmental delay/intellectual disability with poor to absent speech, dysmorphic features (long midface, retrognathia with overbite, protruding ears), microcephaly, failure to

distale 17p13.1 microdeletiesyndroom


Hypertensive heart and renal disease with both (congestive) heart failure and renal failure

hypertensieve hart- én nierziekte met (congestieve) hartdecompensatie én nierinsufficiëntie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission has identified several shortcomings in the transposition of the Directive, including: the failure of the Netherlands to correctly implement the harmonised validity periods for licences; the failure of Portugal to ensure that one person holds only one licence; and the failure of Sweden to correctly transpose the requirements on medical fitness, especially for drivers who are dependent on alcohol.

De Commissie heeft een aantal tekortkomingen bij de omzetting van de richtlijn vastgesteld: Nederland heeft de gestandaardiseerde geldigheidstermijnen niet correct omgezet; in Portugal in Portugal is niet gewaarborgd dat één persoon slechts één rijbewijs bezit; en Zweden heeft de eisen inzake medische geschiktheid, in het bijzonder voor bestuurders met een alcoholverslaving, niet correct in nationaal recht omgezet.


The Commission has identified several shortcomings in the transposition of the Directive, including: the failure of Cyprus to ensure that all EU driving licences are equally mutually recognised; the failure of Denmark to correctly define several driving licence categories; the failure of Luxembourg to issue only harmonised driving entitlements which are provided by this Directive; the failure of the Netherlands and Portugal to correctly implement the harmonised administrative validity periods for licences; and the failure of Sweden to correctly transpose the requirements on medical fitness, especially for drivers who are dependent on ...[+++]

De Commissie heeft een aantal tekortkomingen bij de omzetting van de richtlijn vastgesteld, zoals: Cyprus waarborgt niet dat alle EU-rijbewijzen op dezelfde wijze wederzijds worden erkend; Denemarken omschrijft meerdere rijbewijscategorieën niet correct; Luxemburg verleent niet uitsluitend de geharmoniseerde rijbevoegdheden waarin deze richtlijn voorziet; Nederland en Portugal passen de geharmoniseerde administratieve geldigheidsduur voor rijbewijzen niet correct toe; en Zweden zet de eisen inzake medische geschiktheid, in het bijzonder voor aan alcohol verslaafde bestuurders van motorvoertuigen, niet correct in nationaal recht om.


1. For the enforcement of the obligations under Article 6 of Directive 96/71/EC and this Directive, Member States shall ensure that there are effective mechanisms for posted workers to lodge complaints against their employers directly, as well as the right to institute judicial or administrative proceedings, also in the Member State in whose territory the workers are or were posted, where such workers consider they have sustained loss or damage as a result of a failure to apply the applicable rules, even after the relationship in which the failure is alleged to have occurred has ended.

1. Voor de handhaving van de verplichtingen uit hoofde van artikel 6 van Richtlijn 96/71/EG en deze richtlijn waarborgen de lidstaten doeltreffende mechanismen op basis waarvan gedetacheerde werknemers direct klacht tegen hun werkgevers kunnen indienen, evenals het recht gerechtelijke of administratieve procedures op te starten – ook in de lidstaat waar de werknemers gedetacheerd zijn of waren – wanneer werknemers van oordeel zijn dat zij verlies of schade hebben geleden doordat de geldende regels niet werden toegepast, zelfs nadat de arbeidsverhouding in het kader waarvan de regels niet zouden zijn nageleefd, al is beëindigd.


4. For a priority whose performance framework includes more than two indicators the failure to achieve at least 65 % of the milestone value by the end of 2018 for at least two of those indicators shall be deemed a serious failure to achieve milestones A failure to achieve at least 65 % of the target value by the end of 2023 for at least two of these indicators shall be deemed a serious failure to achieve the targets.

4. Voor een prioriteit waarvan het prestatiekader meer dan twee indicatoren bevat, wordt het niet bereiken van ten minste 65 % van de mijlpaalwaarde eind 2018 voor ten minste twee van deze indicatoren beschouwd als een ernstig tekortschieten in het bereiken van de mijlpalen. Het niet bereiken van ten minste 65 % van de streefwaarde eind 2023 voor ten minste twee van deze indicatoren wordt beschouwd als een ernstig tekortschieten in het bereiken van de streefdoelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Union has adopted a broad raft of legislation, applicable in all Member States, in order to ensure that the legal framework exists to deal with the inevitable result of our modern life-style, in terms of all the things we discard as waste, from our household, from our place of work, from our hospitals, from our industries and so on. It is obvious to all that failure to manage such issues, and failure to prioritise efforts in this respect, produces not only negative effects on human health and well-being, but also on the viability of the planet and its environment in the broadest sense.

De Europese Unie heeft een ruime verzameling, in alle lidstaten toepasselijke, wetten goedgekeurd om ervoor te zorgen dat er een wettelijk kader bestaat dat een oplossing biedt voor de onvermijdelijke resultaten van onze moderne levensstijl, namelijk alle dingen die we als afval weggooien, van ons huishouden, van onze werkplek, van onze ziekenhuizen, van onze bedrijven, enzovoort; Het is voor iedereen duidelijk dat het onvermogen om deze kwesties te beheren en om voorrang te geven aan inspanningen op dit gebied, niet alleen leidt tot negatieve gevolgen voor de gezondheid en het welzijn van de mens, maar ook voor de levensvatbaarheid van ...[+++]


In that regard, the Civil Service Tribunal took the view that while the examiners marking the written tests, in contrast to the members of the selection board sitting in the oral phase, may admittedly not be known to the persons concerned, and are thereby protected from interference and pressures to which the judgment in Parliament v Innamorati, paragraph 16 above, refers, that circumstance does not objectively justify the existence of significant differences between the requirements concerning the statement of reasons in the case of failure in the written phase, as those requirements are formulated in the case-law cited in paragraph 39 ...[+++]

In dit verband heeft het Gerecht voor ambtenarenzaken beklemtoond dat ook al mogen de correctoren van de schriftelijke examens, anders dan de juryleden die deelnemen aan het mondeling examen, niet bekend zijn bij de betrokkenen en worden zij dus beschermd tegen de inmenging en druk waarnaar het in punt 16 hierboven aangehaalde arrest Parlement/Innamorati verwijst, dit geen objectieve rechtvaardiging vormt voor het bestaan van grote verschillen tussen de motiveringsvereisten bij afwijzing in de schriftelijke fase, zoals die vereisten voortvloeien uit de in punt 39 van het bestreden arrest aangehaalde rechtspraak, en die welke volgens de C ...[+++]


Failure is a constant threat, and failure demands its sacrifice: eating disorders, mental illness, low self-esteem, etc. Self-dignity is reduced to conforming to a pre-established gender framework.

Falen is een constante bedreiging en eist bovendien ook zijn tol: eetstoornissen, psychische aandoeningen, geringe eigenwaarde, etc. De eigen waardigheid wordt beperkt tot het zich aanpassen aan een vooraf bepaald genderkader.


The EP is greatly disappointed by the failure of the EU Council to agree that the EU Code is transformed into a Common Position. It is particularly concerned about this failure since the EU Council's Working Group dealing with arms exports (COARM Working Group) agreed to the transformation of the EU Code into a Common Position in a meeting in June 2005.

Het Parlement is er zeer teleurgesteld over dat de Raad niet heeft besloten de gedragscode in een gemeenschappelijk standpunt om te zetten, temeer daar de Werkgroep export van conventionele wapens van de Raad (COARM) in juni 2005 akkoord ging met omzetting in een gemeenschappelijk standpunt.


Following the comprehensive reform package on State aid rules, the European Commission presented a consultation document on State aid for Innovation. The Communication stresses that the level of innovation in Europe is sub-optimal, often due to market failures such as externalities, insufficient dissemination of information, shortcomings in the capital markets, mismatches on the labour market, insufficient RD policy coordination etc. The Commission therefore considers allowing State aid for technological innovation to SMEs when it fulfils clear ex ante rules designed on the basis of the following 'general balancing test': (1) presence of ...[+++]

De mededeling beklemtoont dat de mate van innovatie in Europa niet optimaal is veelal vanwege marktfalen zoals externe omstandigheden, onvoldoende verspreiding van informatie, tekortkomingen van de kapitaalmarkten, een niet aan de vraag aangepaste arbeidsmarkt, onvoldoende de coördinatie van het OO-beleid enz. Derhalve overweegt de Commissie toe te staan dat aan kleine en middelgrote ondernemingen staatssteun voor innovatie wordt verleend mits deze voldoet aan duidelijke voorschriften vooraf die zijn geformuleerd op grond van de volgende "algemene afwegingstest": 1) er is sprake van een duidelijk omschreven marktfalen, 2) staatssteun is ...[+++]


Such a measure is not a measure which may be the subject of an action for annulment under Article 230 EC, and the failure to adopt such a measure may likewise not be challenged by an action for failure to act under Article 232 EC (Case 90/78 Granaria v Council and Commission [1979] ECR 1081, paragraph 12 et seq.; orders in Case T-167/95 Kuchlenz-Winter v Council [1996] ECR II‑1607, paragraph 20 et seq.; Case T-175/96 Berthu v Commission [1997] ECR II‑811, paragraph 18 et seq.; and of 1 December 1999 in Case T‑198/99 Buchbinder and Nöcker v Commission, not published in the ECR, paragraph 11).

Een dergelijke maatregel is niet vatbaar voor beroep tot nietigverklaring in de zin van artikel 230 EG en evenmin kan het uitblijven van deze maatregel worden bestreden met een beroep wegens nalaten in de zin van artikel 232 EG (arrest Hof van 28 maart 1979, Granaria/Raad en Commissie, 90/78, Jurispr. blz. 1081, punten 12 en volgende; beschikkingen Gerecht van 26 november 1996, Kuchlenz-Winter/Raad, T‑167/95, Jurispr. blz. II‑1607, punten 20 en volgende; 15 mei 1997, Berthu/Commissie, T‑175/96, Jurispr. blz. II‑811, punten 18 en volgende; en 1 december 1999, Buchbinder en Nöcker/Commissie, T‑198/99, niet gepubliceerd in de Jurispruden ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'failure' ->

Date index: 2021-05-29
w