Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident at the workplace
Accident at work
Accident prevention
Assessing risk of work accidents
Assessing work accident risk
Carry out investigations of automobile accidents
Carry out railway accident investigations
Conduct investigations of railway accidents
Conduct road accident investigations
Fatal accident
Fatal injury
Fatality
Industrial accident insurance
Industrial injuries scheme
Investigate car accidents
Investigate road accidents
Make assessments of railway accidents
Non fatal accident
Non-fatal accident
Occupational accident
Occupational accident insurance
Perform analyses of railway accidents
Prevent work accidents
Prevention of accidents
Road casualty
Work accident
Work accidents preventing
Work-related accident insurance

Vertaling van "fatal accident " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non fatal accident | non-fatal accident

niet-dodelijk ongeval


fatal accident | fatal injury | fatality

dodelijk ongeval


fatal accident | fatality | road casualty

dodelijk ongeval


occupational accident [ accident at the workplace | accident at work | work accident ]

arbeidsongeval


accident prevention [ prevention of accidents ]

ongevallenpreventie


occupational accident insurance [ industrial accident insurance | industrial injuries scheme | work-related accident insurance ]

arbeidsongevallenverzekering [ vergoeding voor arbeidsongeval ]


make assessments of railway accidents | perform analyses of railway accidents | carry out railway accident investigations | conduct investigations of railway accidents

onderzoek naar spoorwegongevallen uitvoeren


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

ongevallen op de weg onderzoeken | verkeersongevallen onderzoeken


assessing work accident risk | work accidents preventing | assessing risk of work accidents | prevent work accidents

werkongevallen voorkomen


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- AWAKE, a project that developed a Driver hypovigilance system , estimated that a warning to the driver in case of drowsiness could play an important role in avoiding 30% of fatal crashes on motorways and 9% of all fatal accidents.

- In het kader van AWAKE, een project waarbij een waarschuwings systeem bij slaperigheid is ontwikkeld, is geraamd dat waarschuwing van de bestuurder bij slaperigheid een belangrijke rol zou kunnen spelen bij de preventie van 30% van de dodelijke ongevallen op de snelweg en 9% van alle dodelijke ongevallen.


A study carried out with the support of the Commission [24] has concluded that each star awarded according to the criteria of the EuroNCAP programme can be associated with a reduction of almost 10% in fatal accident risks to occupants.

Uit een studie die is uitgevoerd met de steun van de Commissie [24] is gebleken dat elke ster die volgens de criteria van het EuroNCAP-programma wordt toegekend, overeenkomt met een reductie van de risico's op ongevallen met dodelijke afloop voor inzittenden met bijna 10%.


It has shown that cars awarded five stars (one model in 2001, six models in 2002) have a 36% lower intrinsic fatal accident risk than vehicles which are simply designed to meet the legal standard.

Het is aangetoond dat auto's die zijn beoordeeld met vijf sterren (één model in 2001, zes modellen in 2002) een intrinsiek gevaar voor dodelijke ongevallen vertonen van minder dan 36% in vergelijking met voertuigen die alleen maar aan het wettelijke niveau voldoen.


a fatal accident’ means an accident which leads to the death of a victim within 1 year of the accident.

b) „dodelijk ongeval”: een ongeval dat leidt tot het overlijden van het slachtoffer binnen een jaar na het ongeval.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
a fatal accident’ means an accident which leads to the death of a victim within 1 year of the accident;

b) „dodelijk ongeval”: een ongeval dat leidt tot het overlijden van het slachtoffer binnen een jaar na het ongeval;


the numbers of fatal road traffic accidents and fatal accidents on board any means of transport during a journey in the course of work for persons employed outside the NACE Rev.2 sector H ‘Transportation’,

het aantal dodelijke ongevallen in het wegverkeer tijdens het werk en het aantal dodelijke ongevallen in een tijdens het werk gebruikt vervoermiddel voor personen die niet in sectie H „Vervoer” van de NACE Rev. 2 werkzaam zijn.


the numbers of fatal road traffic accidents and fatal accidents on board any means of transport during a journey in the course of work for persons employed outside the NACE Rev.2 sector H ‘Transportation’,

het aantal dodelijke ongevallen in het wegverkeer tijdens het werk en het aantal dodelijke ongevallen in een tijdens het werk gebruikt vervoermiddel voor personen die niet in sectie H „Vervoer” van de NACE Rev. 2 werkzaam zijn;


Despite all the efforts made, the occupational accident statistics are indisputable: construction is still a high-risk sector, with twice as many accidents as the average rate for all sectors of activity and 2.5 times as many fatal accidents[11].

Ondanks alle geleverde inspanningen spreken de arbeidsongevallenstatistieken duidelijke taal: de bouw is nog een hogerisicosector met twee keer zo veel ongevallen als het gemiddelde voor alle activiteitssectoren en 2,5 keer zo veel dodelijke ongevallen[11].


While the incidence rate and the number of accidents at work were down both for fatal accidents and for accidents involving an absence of more than three days from work (which in itself testifies to the positive impact of the Directive in terms of safety and health of workers in the EU), the numbers are still unacceptable: construction is still the sector where workers are exposed to the greatest risks.

Hoewel de incidentie en het aantal arbeidsongevallen voor zowel dodelijke ongevallen als ongevallen met een ziekteverzuim van meer dan drie dagen zijn gedaald (wat op zich getuigt van het positieve effect van de richtlijn in termen van veiligheid en gezondheid van de werknemers in de EU), zijn de cijfers nog steeds onaanvaardbaar: de bouw is nog steeds de sector waar de werknemers aan de grootste risico's worden blootgesteld.


As far as the incident rates of fatal accidents at work are concerned there is a clear improvement during the period 1994-2000 at European level: the incident rate of the fatal accidents have been constantly reduced since 1994 to attain a reduction of 25%.

Wat betreft het percentage dodelijke arbeidsongevallen valt er in de periode 1994-2000 op Europees niveau een duidelijke verbetering te bespeuren: dit percentage laat vanaf 1994 voortdurend een dalende lijn zien en is sindsdien met 25% afgenomen.


w