The Commission, in its working paper "Guidelines for Community action in the field of education and training", provides several pointers for possible action
in the years ahead: "First of all, simplification and rationalisation of instruments, .The Commission's idea is to regroup activities around the current programmes (EUROTECNET, FORCE, PETRA and IRIS) in a single action covering initial training, continuing training and advanced training simultaneou
sly, and structured into three separate strands: a network of European resource cent
...[+++]res providing an interface between national and regional actions and those carried out at the Community level; joint projects to collect and disseminate innovations in training and and to develop pilot products; lastly, a strand comprising analyses, comparative research, compiling information, etc. The second major principle which must underpin EC action is the consolidation of linkup and synergy between action pursued under training programmes in the strict sense and that pursued in other contexts (structural action, framework programme for RD in technology)".In haar werkdocument over de "Richtsnoeren voor communautaire actie op het gebied van onderwijs en opleiding" geeft de Commissie een aantal aanwijzingen over mogelijke doelstellingen van deze actie in de ko
mende jaren: "In de eerste plaats vereenvoudiging en rationalisatie van de instrumentenDe Commissie is voornemens om de activiteiten in het kader van de verlenging van de huidige programma's (EUROTECNET, FORCE, PETRA EN IRIS) in één actie onder te brengen, die zowel de initiële opleiding als de bijscholing en de geavanceerde technologie-opleiding omvat en uit drie afzonderlijke delen bestaat: een netwerk van adviescentra in Europa als
...[+++]interface tussen de nationale en regionale acties enerzijds en de communautaire activiteiten anderzijds; gezamenlijke projecten voor de verzameling en verspreiding van gegevens over innovaties op opleidingsgebied en de ontwikkeling van modelprodukten; en tenslotte analyses, vergelijkend onderzoek, de opstelling van gegevens enz. Het tweede hoofdbeginsel dat aan Gemeenschapsacties ten grondslag moet liggen, is de versterking van de koppeling van en de synergie tussen de activiteiten in het kader van de opleidingsprogramma's in strikte zin en activiteiten in ander verband (een structurele actie of een kaderprogramma voor onderzoek en technologische ontwikkeling)".