Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2-point seat belt
Attach cemented belts
Belt
Belt fitting
Belts
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Cemented belts threading
Cog belt
Cogged belt
Epileptic convulsions NOS
Fit NOS Seizure
Fit V-belts on covering machine
Fits NOS
Fitting belts
Good regulatory practice
Lap belt
Lap seat belt
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Position V-belts on covering machine
Positioning V-belts on covering machine
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Safety belt
Seat belt
Seizures NOS
Smart regulation
Stretch belts
Stretching belts
Thread cemented belts
Threading cemented belts
Timing belt
Toothed belt
Two-point seat belt
V-belt positioning on covering machine
Webbing
Webbing strap

Vertaling van "fitting belts " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
belt fitting | fitting belts | stretch belts | stretching belts

riemen rekken | riemen strekken | riemen uitrekken


positioning V-belts on covering machine | V-belt positioning on covering machine | fit V-belts on covering machine | position V-belts on covering machine

V-riemen op afdekmachine plaatsen | V-riemen op afdekmachine positioneren


cog belt | cogged belt | timing belt | toothed belt

getande riem | tandriem


2-point seat belt | lap belt | lap seat belt | two-point seat belt

heupgordel


belt | belts | safety belt | seat belt | webbing | webbing strap

gordel | veiligheidsgordel


cemented belts threading | threading cemented belts | attach cemented belts | thread cemented belts

gecementeerde riemen doorhalen


chain hoist drive belt pulley (block) rope transmission belt or cable winch wire

drijfriem | kabel | katrol (blok) | kettingtakel | lier | touw | transportband of -kabel


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

regelgevingsbeleid [ beleidshervorming | beleidskwaliteit | betere regelgeving | betere wetgeving | gezonde regelgeving | goede regelgevende praktijken | prestatiegebaseerde regelgeving | Programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving | Refit | regelgevende governance | resultaatgericht beleid | slimme regelgeving | verbetering van de regelgeving ]


Fit NOS Seizure (convulsive) NOS

aanval (convulsief) NNO | toeval NNO


Epileptic:convulsions NOS | fits NOS | seizures NOS

epileptische | aanvallen NNO | epileptische | convulsies NNO | epileptische | stuipen NNO
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The establishment of the internal market has made it possible, in particular through technical standardisation, to develop safer car parts thanks to a total of more than 50 directives: provisions requiring the fitting of laminated-glass windscreens to all vehicles, the installation of safety belts for all passengers, standardised side and front protection, the standardisation of braking systems.

De oprichting van de interne markt heeft het mogelijk gemaakt om met name door middel van meer dan vijftig richtlijnen met technische normen de veiligheidsvoorzieningen van auto's te verbeteren: maatregelen die voorschrijven dat auto's verplicht zijn voorzien van gelaagd glas, van veiligheidsgordels voor alle inzittenden, en van gestandaardiseerde veiligheidszones aan voor- en zijkant, voorschriften voor gestandaardiseerde remsystemen.


To make this measure more effective, in 2003 the Commission will propose the wide-scale fitting of safety belts on all seats in coaches [43].

Om de doeltreffendheid van deze maatregel te vergroten, zal de Commissie in 2003 een voorstel doen tot het doen installeren van veiligheidsgordels op alle zitplaatsen in touringcars, zodra dat mogelijk is [43].


Objective: to make vehicles safer through the harmonisation of passive safety measures (such as mandatory fitting of seat belts) and support for technical progress.

Doelstelling: de voertuigen veiliger maken door een harmonisatie van de passieve veiligheidsmaatregelen (zoals de verplichting om te voorzien in veiligheidsgordels) en steun aan de technische vooruitgang.


2.3. The vehicle owner's manual shall include indications that each safety-belt shall only be replaced by an approved safety-belt for the considered seating position in the vehicle, and shall in particular identify those seating positions which may only be fitted with an appropriate safety-belt equipped with a load limiter.

2.3. In de gebruikershandleiding van het voertuig moet zijn vermeld dat elke veiligheidsgordel alleen mag worden vervangen door een veiligheidsgordel die voor de desbetreffende zitplaats van het voertuig is goedgekeurd; met name de zitplaatsen die uitsluitend met een passende veiligheidsgordel met spankrachtbegrenzer mogen worden uitgerust, moeten in de handleiding zijn geïdentificeerd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘type of vehicle with regard to safety belt anchorages and safety belts’ means vehicles which do not differ in such essential respects as the main vehicle construction and design characteristics as well as that of the safety belt anchorages and the number, location and configuration of fitted safety belts;

93. „type voertuig voor wat de verankeringen voor veiligheidsgordels en veiligheidsgordels betreft”: voertuigen welke onderling geen essentiële verschillen vertonen ten aanzien van de voornaamste constructie- en ontwerpkenmerken van het voertuig, alsook van de verankeringen voor veiligheidsgordels en het aantal, de plaats en de configuratie van de gemonteerde veiligheidsgordels;


A test loading of 675 daN ± 20 daN shall be applied to a shoulder belt traction device attached to the upper anchorage and to the opposite lower belt anchorage of the same safety belt using, if fitted as standard equipment by the manufacturer, a retractor fixed at the upper actual safety belt anchorage.

Er wordt een testbelasting van 675 ± 20 daN uitgeoefend op een trekinrichting van de schoudergordel die is bevestigd aan de bovenste verankering en de tegenoverliggende onderste verankering van dezelfde veiligheidsgordel door gebruik te maken van een aan de werkelijke verankering bovenaan vastgemaakt oprolmechanisme, indien dit als standaarduitrusting door de fabrikant is gemonteerd.


Mandatory requirements for safety belt anchorages and the installation of safety belts on vehicles of categories L2e, L5e, L6e and L7e fitted with body work.

Wettelijke verplichtingen inzake verankeringen voor veiligheidsgordels en de installatie van veiligheidsgordels in voertuigen van de categorieën L2e, L5e, L6e en L7e die van koetswerk zijn voorzien


the need to replace the safety-belt when it has been used in a severe accident or shows signs of severe fraying or having been cut, or when, with a belt fitted with a visual overload indicator, it indicates the belt’s unsuitability for further use or when a seat-belt is equipped with a pre-loading device, when the latter has been activated;

de noodzaak om de gordel te vervangen na een zwaar ongeval of indien rafels of scheuren worden geconstateerd, wanneer een visuele overbelastingsindicator van een gordel aangeeft dat de gordel niet geschikt is voor verder gebruik of wanneer de voorspanvoorziening van een gordel, indien aanwezig, is geactiveerd;


The vehicle shall be fitted with seat belts in accordance with the requirements set out in Annex XV to Directive 77/541/EEC.

Het voertuig wordt uitgerust met veiligheidsgordels volgens de voorschriften van bijlage XV bij Richtlijn 77/541/EEG.


2. However, by way of derogation from the fitting requirements set out in section 3 of Annex I to that Directive, vehicles having an unladen mass not exceeding 400 kg (or 500 kg if the vehicles are to be used for transport of goods) may be fitted with belts or restraint systems incorporating belts that have the following configurations:

2. In afwijking van de montagevoorschriften van punt 3 van bijlage I van genoemde richtlijn mogen voertuigen met een ledige massa van maximaal 400 kg (of 550 kg indien de voertuigen bestemd zijn voor goederenvervoer) voorzien zijn van gordels of bevestigingssystemen die de volgende soorten veiligheidsgordels omvatten:


w