20. Recalls that the Marco Pol
o programme aims to free Europe’s roads of an annual volume of 20 billion tonne-kilometres of freight, the equivalent o
f more than 700 000 trucks a year travelling between Paris and Berlin, by freight transfer to other modes; notes its importance for a transition to a low-carbon economy, a transition which will require considerable and well coordinated funding; recalls further that in a programme budget for 2007-2013 of €450 million, social and environmental benefits equivalent to approximately €10 are
...[+++]generated for every euro spent and that no immediate equivalent of the Marco Polo programme exists at Member State level; 20. herinnert eraan dat het programma Mar
co Polo tot doel heeft het vrachtvervoer over de wegen in Europa per jaar met een volume van 20 miljard tonkilometers te verminderen, equivalent aan ruim 700 000 vrachtwagens per jaar die heen en weer reizen tussen Parijs en Berlijn, door het vrachtvervoer via andere modaliteiten te laten plaatsvinden; wijst op het belang van dit programma voor een koolstofarme economie, die alleen verwezenlijkt kan worden met behulp van aanzienlijke en goed gecoördineerde financiering; herinnert er verder aan dat met een programmabegroting voor 2007-2013 van € 450 miljoen, sociale en milieuvoordelen worden verw
...[+++]ezenlijkt ter hoogte van circa € 10 voor elke bestede euro en dat er op het niveau van de lidstaten geen programma's bestaan die met Marco Polo te vergelijken zijn;