Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apparent form of the sky
Citizen rights
Citizens' rights
Enjoyment of political rights
Freedom of the seas
Freedom of the skies
Fundamental freedom
Fundamental right
Fundamental rights
Personal freedom
Principle of the freedom of the seas
Rights of the individual
Shape of the sky
Sky
Sky condition
State of sky
State of the sky

Traduction de «freedom the skies » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sky | sky condition | state of sky | state of the sky

wolkenhemel




apparent form of the sky | shape of the sky

schijnbare afplatting van het hemelgewelf


Agreement between the Kingdom of the Netherlands, the Kingdom of Belgium and the Grand Duchy of Luxembourg on the implementation of the treaty on open skies

Overeenkomst tussen het Koninkrijk der Nederlanden, het Koninkrijk België en het Groothertogdom Luxemburg inzake de uitvoering van het Verdrag inzake het open luchtruim


freedom of the seas [ principle of the freedom of the seas ]

open zee [ principe van de open zee ]


rights of the individual [ citizens' rights | enjoyment of political rights | fundamental freedom | fundamental rights | personal freedom | citizen rights(GEMET) | Fundamental right(STW) ]

rechten van het individu [ bescherming van de burger | fundamentele vrijheid | openbare vrijheden | personenrecht | persoonlijke vrijheid | rechten van de burger ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
But freedom does not fall from the sky.

Maar vrijheid komt niet uit de lucht vallen.


J. whereas there have been numerous violations of the freedom of the press, such as disconnection of the internet, the seizing of newspapers, harassment of journalists and the censoring of news websites; whereas the offices of Al-Arabiya and the Sky News Arabic Service television stations have been closed; whereas daily newspapers such as Al-Sudani, Al-Meghar, Al Gareeda, Almash’had Alaan, Al-Siyasi and the pro-government Al-Intibaha were banned from publication on 19 September 2013, and issues of three newspapers, including Al-Inti ...[+++]

J. overwegende dat er diverse schendingen van de persvrijheid hebben plaatsgevonden, zoals het afsluiten van internet, inbeslagname van kranten, intimidatie van journalisten en het censureren van nieuwswebsites; overwegende dat de kantoren van de televisiekanalen Al-Arabiya en Sky News Arabic Service gesloten zijn; overwegende dat het verschijnen van dagbladen als Al-Sudani, Al-Meghar, Al Gareeda, Almash’had Alaan, Al-Siyasi en het regeringsgezinde dagblad Al-Intibaha op 19 september 2013 is verboden en dat de oplagen van drie kranten, waaronder Al-Intibaha direct na het drukken in beslag zijn genomen;


J. whereas there have been numerous violations of the freedom of the press, such as disconnection of the internet, the seizing of newspapers, harassment of journalists and the censoring of news websites; whereas the offices of Al-Arabiya and the Sky News Arabic Service television stations have been closed; whereas daily newspapers such as Al-Sudani, Al-Meghar, Al Gareeda, Almash’had Alaan, Al-Siyasi and the pro-government Al-Intibaha were banned from publication on 19 September 2013, and issues of three newspapers, including Al-Int ...[+++]

J. overwegende dat er diverse schendingen van de persvrijheid hebben plaatsgevonden, zoals het afsluiten van internet, inbeslagname van kranten, intimidatie van journalisten en het censureren van nieuwswebsites; overwegende dat de kantoren van de televisiekanalen Al-Arabiya en Sky News Arabic Service gesloten zijn; overwegende dat het verschijnen van dagbladen als Al-Sudani, Al-Meghar, Al Gareeda, Almash’had Alaan, Al-Siyasi en het regeringsgezinde dagblad Al-Intibaha op 19 september 2013 is verboden en dat de oplagen van drie kranten, waaronder Al-Intibaha direct na het drukken in beslag zijn genomen;


First of all, the Court establishes that only certain provisions of the Open Skies Agreement and three principles of customary international law (namely the sovereignty of States over their airspace, the illegitimacy of claims to sovereignty over the high seas and freedom to fly over the high seas) may be relied upon for the purposes of examination of the directive’s validity.

Het Hof stelt allereerst vast dat slechts enkele bepalingen van de „Open Sky”-overeenkomst en drie beginselen van het internationale gewoonterecht (te weten de soevereiniteit van de staten over hun luchtruim, de onrechtmatigheid van soevereiniteitsclaims over de volle zee en de vrijheid om over de volle zee te vliegen) kunnen worden ingeroepen voor het onderzoek van de geldigheid van de richtlijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. Welcomes the signing of the second-stage ‘Open Skies’ EU-US aviation agreement in June 2010 as a cornerstone of effective cooperation, and the conclusion of the most recent International Civil Aviation Organisation (ICAO) agreement of 8 October 2010 as an important step forward for the transatlantic aviation market; calls on the US authorities and the Commission, however, to work towards greater freedom of investment and ownership of air carriers across the Atlantic irrespective of foreign citizenship;

22. is verheugd over de ondertekening in juni 2010 van de tweede fase van de luchtvaartovereenkomst tussen de EU en de VS („Open Skies”), een hoeksteen van een doeltreffende samenwerking, en over de sluiting van de meest recente overeenkomst van de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) op 8 oktober 2010, die een belangrijke stap voorwaarts betekent voor de trans-Atlantische luchtvaartmarkt; verzoekt de Amerikaanse autoriteiten en de Commissie echter te streven naar een grotere vrijheid op het gebied van investeringen in en eigendom van luchtvaartmaatschappijen aan weerszijden van de Atlantische Oceaan;


22. Welcomes the signing of the second-stage 'Open Skies' EU-US aviation agreement in June 2010 as a cornerstone of effective cooperation, and the conclusion of the most recent International Civil Aviation Organisation (ICAO) agreement of 8 October 2010 as an important step forward for the transatlantic aviation market; calls on the US authorities and the Commission, however, to work towards greater freedom of investment and ownership of air carriers across the Atlantic irrespective of foreign citizenship;

22. is verheugd over de ondertekening in juni 2010 van de tweede fase van de luchtvaartovereenkomst tussen de EU en de VS (“Open Skies”), een hoeksteen van een doeltreffende samenwerking, en over de sluiting van de meest recente overeenkomst van de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) op 8 oktober 2010, die een belangrijke stap voorwaarts betekent voor de trans-Atlantische luchtvaartmarkt; verzoekt de Amerikaanse autoriteiten en de Commissie echter te streven naar een grotere vrijheid op het gebied van investeringen in en eigendom van luchtvaartmaatschappijen aan weerszijden van de Atlantische Oceaan;


22. Welcomes the signing of the second-stage ‘Open Skies’ EU-US aviation agreement in June 2010 as a cornerstone of effective cooperation, and the conclusion of the most recent International Civil Aviation Organisation (ICAO) agreement of 8 October 2010 as an important step forward for the transatlantic aviation market; calls on the US authorities and the Commission, however, to work towards greater freedom of investment and ownership of air carriers across the Atlantic irrespective of foreign citizenship;

22. is verheugd over de ondertekening in juni 2010 van de tweede fase van de luchtvaartovereenkomst tussen de EU en de VS („Open Skies”), een hoeksteen van een doeltreffende samenwerking, en over de sluiting van de meest recente overeenkomst van de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) op 8 oktober 2010, die een belangrijke stap voorwaarts betekent voor de trans-Atlantische luchtvaartmarkt; verzoekt de Amerikaanse autoriteiten en de Commissie echter te streven naar een grotere vrijheid op het gebied van investeringen in en eigendom van luchtvaartmaatschappijen aan weerszijden van de Atlantische Oceaan;


all the defendant Member States have infringed the Community principle of freedom of establishment by maintaining or inserting the nationality clause in the "open skies" agreements.

alle gedaagde lidstaten hebben in strijd gehandeld met het communautaire beginsel van vrije vestiging door in de Open sky-overeenkomsten de zogeheten nationaliteitsclausule op te nemen of te handhaven.


The Court held that since the United States has the right to refuse a carrier, these agreements therefore constitute an obstacle to the freedom of establishment and freedom to provide services, as the opening of European skies to American companies is not reciprocal for all EU airlines.

Het Hof onderstreept dat, aangezien de Verenigde Staten het recht krijgen een vervoerder te weigeren, dergelijke overeenkomsten een belemmering zijn van de vrijheid van vestiging en van de toegang tot en uitoefening van werkzaamheden, omdat de opening van het Europese luchtruim voor Amerikaanse ondernemingen geen wederkerig karakter heeft voor het geheel van de communautaire luchtvaartmaatschappijen.


The 2007 "Open Skies" agreement established a framework for regulatory cooperation with the US and brought new commercial freedoms for airline operators.

De "open skies"-overeenkomst van 2007 voorzag in een kader voor samenwerking op regelgevings­gebied met de VS en heeft geleid tot nieuwe commerciële vrijheden voor luchtvaartmaatschappijen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'freedom the skies' ->

Date index: 2023-12-12
w