Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal handlers' lung
Cash handler
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Claims handler
Cost of shipment
Delivery free at destination
Dock labourer
Dock worker
Freight handlers
Freight rate
Freight tariff rate
Grain-handlers' disease
Handle telescopic handlers
Insurance claims handler
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Operate telescopic handlers
Professional cash-handler
Professional cash-user
Ship freight handler
Stevedore
Transport rate
Use a telescopic handler
Use telescopic handlers

Vertaling van "freight handlers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Docker/freight handler

dokwerker en/of vrachtafhandelaar


dock labourer | dock worker | ship freight handler | stevedore

dokwerker | goederenbehandelaar in de haven | lader-losser | stuwadoor


handle telescopic handlers | use a telescopic handler | operate telescopic handlers | use telescopic handlers

verreikers bedienen | verreikers gebruiken


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

centrale(elektronische)beheersing van het goederenvervoer


claims handler | insurance claims handler

schadebehandelaar


cash handler | professional cash-handler | professional cash-user

mensen die beroepsmatig met geld omgaan




Animal handlers' lung

overgevoeligheidspneumonitis bij dierverzorgers


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

vracht [ ex kaai | goederentarief | vervoerkosten | verzendkosten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
39. Is of the opinion that the appropriate education and training of freight carriers and transporters is indispensable for the proper treatment of animals, thus forming a basis for their protection and wellbeing; calls on all Member States to improve or extend their education and training programmes, as obligatory under Regulation (EC) No 1/2005; notes that the duration and standard of training courses vary greatly between Member States; demands, therefore, the preparation of clear EU guidelines with a view to developing better and more uniform training courses for drivers and animal handlers ...[+++]

39. is van mening dat een passende scholing en opleiding van de vrachtvervoerders en transporteurs noodzakelijk is om een goede behandeling van de dieren te waarborgen en de basis vormt van de bescherming en het welzijn van de dieren; vraagt alle lidstaten hun scholings- en opleidingsprogramma's uit te breiden en te verbeteren, zoals vereist bij Verordening (EG) nr. 1/2005; merkt op dat de duur en het niveau van de opleidingen sterk verschilt tussen de lidstaten; vraagt daarom om duidelijke EU-richtsnoeren om betere en uniformere opleidingen te ontwikkelen voor chauffeurs en andere dierenbegeleiders;


39. Is of the opinion that the appropriate education and training of freight carriers and transporters is indispensable for the proper treatment of animals, thus forming a basis for their protection and wellbeing; calls on all Member States to improve or extend their education and training programmes, as obligatory under Regulation (EC) No 1/2005; notes that the duration and standard of training courses vary greatly between Member States; demands, therefore, the preparation of clear EU guidelines with a view to developing better and more uniform training courses for drivers and animal handlers ...[+++]

39. is van mening dat een passende scholing en opleiding van de vrachtvervoerders en transporteurs noodzakelijk is om een goede behandeling van de dieren te waarborgen en de basis vormt van de bescherming en het welzijn van de dieren; vraagt alle lidstaten hun scholings- en opleidingsprogramma's uit te breiden en te verbeteren, zoals vereist bij Verordening (EG) nr. 1/2005; merkt op dat de duur en het niveau van de opleidingen sterk verschilt tussen de lidstaten; vraagt daarom om duidelijke EU-richtsnoeren om betere en uniformere opleidingen te ontwikkelen voor chauffeurs en andere dierenbegeleiders;


39. Is of the opinion that the appropriate education and training of freight carriers and transporters is indispensable for the proper treatment of animals, thus forming a basis for their protection and wellbeing; calls on all Member States to improve or extend their education and training programmes, as obligatory under Regulation (EC) No 1/2005; notes that the duration and standard of training courses vary greatly between Member States; demands, therefore, the preparation of clear EU guidelines with a view to developing better and more uniform training courses for drivers and animal handlers ...[+++]

39. is van mening dat een passende scholing en opleiding van de vrachtvervoerders en transporteurs noodzakelijk is om een goede behandeling van de dieren te waarborgen en de basis vormt van de bescherming en het welzijn van de dieren; vraagt alle lidstaten hun scholings- en opleidingsprogramma's uit te breiden en te verbeteren, zoals vereist bij Verordening (EG) nr. 1/2005; merkt op dat de duur en het niveau van de opleidingen sterk verschilt tussen de lidstaten; vraagt daarom om duidelijke EU-richtsnoeren om betere en uniformere opleidingen te ontwikkelen voor chauffeurs en andere dierenbegeleiders;


Measures will include: increasing, for key ground-handling services that are still currently restricted - baggage handling, ramp handling, refuelling and oil, freight and mail services - the minimum choice of ground-handlers available to airlines at large airports from two to three.

Bij deze maatregelen gaat het om het volgende: voor de belangrijkste grondafhandelingsdiensten die nu nog steeds beperkt zijn – bagageafhandeling, platformafhandeling, brandstof- en olielevering en vracht- en postafhandeling –, wordt de minimale keuzemogelijkheid van de in grote luchthavens beschikbare grondafhandelingsbedrijven verhoogd van twee tot drie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The need for a European regulatory framework for market access to port services is - depending on their interests at stake - supported by the users of port services such as shipping companies, freight forwarders and freight handlers and rejected by the providers of port services such as trans-shipment undertakings and trade unions.

De noodzaak van Europese regelingen voor de toegang tot de markt voor havendiensten wordt - al naar gelang hun belangen - door de gebruikers van de havendiensten zoals reders, expediteurs en verladers onderschreven en door de verleners van havendiensten zoals overslagbedrijven en vakbonden ontkend.


However, for baggage, ramp, and freight and mail handling, and for fuelling, a Member State can limit the number of handlers, but to no less than two organisations.

Voor de platformafhandeling, de afhandeling van bagage, vracht en post en voor het tanken van brandstof kan een lidstaat echter het aantal afhandelaars beperken, zij het met een minimum van twee organisaties.


w