Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Depth-gage clearance
Depth-gauge clearance
Encroachment on the clearance-gauge
Fouling on the clearance-gauge
Gauge-clearance in curves
Raker clearance
Widening of the gauge in curves

Traduction de «gauge-clearance in curves » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gauge-clearance in curves | widening of the gauge in curves

spoorverwijding in bogen


depth-gage clearance | depth-gauge clearance | raker clearance

tanddiepte


encroachment on the clearance-gauge | fouling on the clearance-gauge

indgriben i det frie profil
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(12) ‘bottleneck’ means a physical barrier that leads to a system break affecting the continuity of long-distance flows. Such a barrier can be absorbed by new infrastructure such as bridges or tunnels that address problems as for example gradients, curve radii, gauge. The need to upgrade existing infrastructure shall not be considered as a bottleneck;

(12) "knelpunt": een fysieke hinderpaal die leidt tot een breuk in een systeem, waardoor de continuïteit van langeafstandsstromen in het gedrang komt; een dergelijke hinderpaal kan worden weggewerkt door nieuwe infrastructuur, zoals een brug of een tunnel, waardoor bijvoorbeeld problemen in verband met hellingshoeken, boogstralen, spoorbreedte worden opgelost.


As a track gauge of 1 602 mm will be kept, the provisions of the present TSI concerning the minimum curve radius and the associated elements (track cant and cant deficiency) are not applicable on the railway networks of Ireland and Northern Ireland.

Gezien de handhaving van een spoorwijdte van 1 602 mm zijn de voorschriften van deze TSI inzake minimumboogstralen en afgeleide waarden (verkanting en verkantingstekort) niet van toepassing op de spoorwegen van Ierland en Noord-Ierland.


The Infrastructure Manager shall ensure that mean track gauge on straight track and in curves of radius R > 10 000 m is maintained above the limit set out in table below.

De infrastructuurbeheerder moet er voor zorgen dat de gemiddelde spoorwijdte op recht spoor en in bogen met een radius R > 10 000 m boven de grenswaarden in de onderstaande tabel blijft.


Effect of cant shall be compensated outside of the curve for the part exceeding 25 mm by a platform edge overhanging above the recess required to the quasi static inclination of the structure gauge perpendicularly to the running surface.

Het verkantingseffect moet buiten de boog voor het gedeelte groter dan 25 mm gecompenseerd worden met een overstekende perronrand boven de uitsparing benodigd voor de quasi-statische neiging van het infrastructuurprofiel haaks op de rijspiegel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Where existing infrastructure does not comply with the lower sector structure gauge defined in GC/RT5212 (Issue 1, February 2003), reduced tolerances clearances may be permitted subject to suitable control measures being in place.

Waar bestaande infrastructuur niet strookt met het omgrenzingsprofiel voor lagere delen als bepaald in GC/RT5212 (Issue 1, February 2003) kunnen, afhankelijk van het gebruik van geschikte controlemaatregelen, kleinere onderbouwtoleranties worden toegestaan.


The High-Speed Energy TSI sets out requirements for pantograph gauge and electrical insulation clearance.

De TSI „Energie” van toepassing op hogesnelheidsmaterieel bevat de eisen voor het pantograafomgrenzingsprofiel en de vrije ruimte voor elektrische isolatie.


Minimum value of mean gauge (mm) over 100 m in service, on straight track and in curves of radius R > 10 000 m

Minimumwaarde voor gemiddelde spoorwijdte (mm) over 100 m, op recht spoor en in bogen met een radius R > 10 000 m


The Infrastructure Manager shall ensure that mean track gauge on straight track and in curves of radius R > 10 000 m is maintained above the limit set out in table below.

De infrastructuurbeheerder moet er voor zorgen dat de gemiddelde spoorwijdte op recht spoor en in bogen met een radius R > 10 000 m boven de grenswaarden in de onderstaande tabel blijft.


collisions of trains, including collisions with obstacles within the clearance gauge;

treinbotsingen, inclusief botsingen met obstakels binnen het profiel van vrije ruimte;


- collisions with obstacles within the clearance gauge;

- botsingen met hindernissen binnen het profiel van vrije ruimte;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'gauge-clearance in curves' ->

Date index: 2024-05-30
w