Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial electric vehicle
Electric vehicle for general purpose use

Vertaling van "general-purpose bowl single-use " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
General-purpose bowl, single-use

kom voor algemene doeleinden voor eenmalig gebruik


General-purpose bowl, reusable

herbruikbare kom voor algemene doeleinden


Emesis bowl, single-use

braakschaal voor eenmalig gebruik


commercial electric vehicle | electric vehicle for general purpose use

elektrische bedrijfswagen


expenditure(uses)of the general government sector by purpose and by type of transaction

uitgaven(bestedingen)van de sector overheid naar functies en transacties
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. During the first year of application of the single payment scheme, the new Member States may use the national reserve for the purpose of allocating, in accordance with objective criteria and in such a way as to ensure equal treatment between farmers and to avoid market and competition distortions, payment entitlements to farmers in specific sectors placed in a special situation as a result of the transition to the single payment scheme.

3. Gedurende het eerste toepassingsjaar van de bedrijfstoeslagregeling kunnen de nieuwe lidstaten de nationale reserve gebruiken om op basis van objectieve criteria en op zodanige wijze dat een gelijke behandeling van de landbouwers wordt gewaarborgd en markt- en concurrentieverstoringen worden voorkomen, toeslagrechten toe te kennen aan landbouwers in specifieke sectoren die zich in een bijzondere situatie bevinden als gevolg van de overgang naar de bedrijfstoeslagregeling.


A payment instrument should be considered to be used within such a limited network if it can be used only in the following circumstances: first, for the purchase of goods and services in a specific retailer or specific retail chain, where the entities involved are directly linked by a commercial agreement which for example provides for the use of a single payment brand and that payment brand is used at the points of sale and appears, where feasible, on the payment instrument that can be used there; second, for the purchase of a very limited range of goods or services, such as where the scope of use is effectively limited to a closed num ...[+++]

Een betaalinstrument dient daarom als een in het kader van een beperkt netwerk gebruikt instrument te worden beschouwd indien het alleen in de volgende omstandigheden kan worden gebruikt: ten eerste, voor de aankoop van goederen en diensten van een welbepaalde detailhandelaar of welbepaalde keten van detailhandelaren, ingeval de betrokken entiteiten rechtstreeks verbonden zijn door een commerciële overeenkomst, die bijvoorbeeld voorziet in het gebruik van één betalingsmerk en dat betalingsmerk in de verkooppunten wordt gebruikt en — indien mogelijk — op het betaalinstrument dat in die verkooppunten kan worden gebruikt, is afgebeeld; ten ...[+++]


10. Recognises that the purpose of copyright is to better protect the rights of all categories of right holders so as to allow right holders to receive appropriate remuneration for their efforts when others make use of their work, and thus to encourage future creativity; recalls that, while the cultural and creative industries (CCI) employ more than seven million people and contribute 4.5 % of EU GDP annually, and, according to the European Parliament’s Cost of Non-Europe study, 223 000 jobs will be created by the digital single market by 2020, and even though the services, technologies and options permitting the general public to acces ...[+++]

10. erkent dat het auteursrecht tot doel heeft de rechten van alle categorieën rechthebbenden beter te beschermen, zodat zij aanspraak kunnen maken op een passende vergoeding voor hun inspanningen wanneer anderen gebruikmaken van hun werk, en aldus toekomstige creativiteit te stimuleren; wijst erop dat de culturele en creatieve sectoren meer dan zeven miljoen mensen werk verschaffen en jaarlijks 4,5 % bijdragen aan het bbp van de EU, dat de digitale interne markt volgens de studie "Cost of Non-Europe" van het Europees Parlement tegen 2020 223 000 nieuwe banen zal opleveren, en dat daarnaast de diensten, technologie en mogelijkheden waar ...[+++]


(22) For this purpose, it is recommended to extend the use of the single framework for the transparency of qualifications and competences (Europass) under Decision No241/2004/EC of the European Parliament and of the Council of 15 December 2004, the European Qualifications Framework (EQF) under Recommendation of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008, the European Credit system for Vocational Education and Training (ECVET) under Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 and the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS).

(22) Hiertoe is het aanbevolen, uitgebreider gebruik te maken van het gemeenschappelijke kader voor transparantie op het gebied van kwalificaties en competenties (Europass) uit hoofde van Beschikking nr. 241/2004/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 december 2004, het Europees kwalificatiekader (EQF) uit hoofde van de Aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2008, het Europees puntenoverdrachtsysteem voor beroepsonderwijs en –opleiding (ECVET) uit hoofde van de Aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 juni 2009 en het Europees studiepuntenoverdrachtsysteem (ECTS).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This amendment allows the open list of purposes in order to give the possibility to react on the development of information technologies in coming years without the need to amend this legislation for all single useful purposes, which would be offered in the future.

Dit amendement biedt de mogelijkheid het aantal potentiële gebruiksmogelijkheden onbeperkt te houden, zodat de komende jaren kan worden ingespeeld op de ontwikkelingen in de sfeer van de informatietechnologie, zonder dat de wetgeving telkens voor iedere nuttige bestemming die zich in de toekomst aandient hoeft te worden aangepast.


‘statistical confidentiality’, meaning the protection of confidential data related to single statistical units which are obtained directly for statistical purposes or indirectly from administrative or other sources and implying the prohibition of use for non-statistical purposes of the data obtained and of their unlawful disclosure.

„statistische geheimhouding”: vertrouwelijke gegevens betreffende individuele statistische eenheden die direct voor statistische doeleinden of indirect uit administratieve of andere bronnen zijn verkregen, moeten worden beschermd, wat betekent dat het verboden is de verkregen gegevens voor niet-statistische doeleinden te gebruiken of ze op onrechtmatige wijze openbaar te maken.


Since the purpose of the reform is (inter alia) to establish aid intended to compensate for the drop in prices which will affect Community producers of sugar beet or chicory used for sugar production, it would seem logical that producers of sugar cane used for sugar production should also have access to such aid. Furthermore, a single sugar quota is due to be set.

Het doel van deze hervorming is, ondermeer, de invoering van steun om compensatie te verlenen voor de prijsdalingen waaronder de communautaire suikerbieten- en cichoreitelers gebukt zullen gaan, en het is daarom logisch dat ook de suikerriettelers hiervan kunnen profiteren.


2. Where a Member State has applied the single payment scheme in 2005 and without prejudice to the third subparagraph of Article 71(1) of Regulation (EC) No 1782/2003, for the purposes of the establishment of the amount and the determination of payment entitlements in the framework of the integration of tobacco, olive oil and cotton payments as well as sugar beet, cane and chicory support in the single payment scheme, Articles 37 and 43 of that Regulation shall apply subject to the rules established in Article 48d of this Regulation and, in case the Member State has made use of the option provided for in Article 59 of Regulation (EC) No ...[+++]

2. Indien de lidstaat de bedrijfstoeslagregeling in 2005 heeft toegepast, geldt onverminderd artikel 71, lid 1, derde alinea, van Verordening (EG) nr. 1782/2003 het volgende voor de bepaling van het bedrag en het aantal van de toeslagrechten in het kader van de integratie van de betalingen voor tabak, olijfolie en katoen en de steun voor suikerbieten, suikerriet en cichorei in de bedrijfstoeslagregeling: de artikelen 37 en 43 van de genoemde verordening zijn van toepassing behoudens het bepaalde in artikel 48 quinquies van de onderhavige verordening en in het geval dat de lidstaat heeft gebruikgemaakt van de bij artikel 59 van Verordenin ...[+++]


3. During the first year of application of the single payment scheme, the new Member States may use the national reserve for the purpose of allocating payment entitlements, according to objective criteria and in such a way as to ensure equal treatment between farmers and to avoid market and competition distortions, to farmers in specific sectors, finding themselves in a special situation as a result of the transition to the single payment scheme.

3. Gedurende het eerste toepassingsjaar van de bedrijfstoeslagregeling kunnen de nieuwe lidstaten de nationale reserve gebruiken om op basis van objectieve criteria en op zodanige wijze dat een gelijke behandeling van de landbouwers wordt gewaarborgd en markt- en concurrentieverstoringen worden voorkomen, toeslagrechten toe te kennen aan landbouwers in specifieke sectoren die zich in een bijzondere situatie bevinden als gevolg van de overgang naar de bedrijfstoeslagregeling.


5) The information obtained from Commission services was generally adequate, although not always timely and in some cases deficient in the details; information on project evaluation was not always consistent among different DGs; the usefulness of a single information point with full information about the status of projects (such as the service provided by CORDIS, with possible improvements) is generally acknowledged, as is the need for better advertising (for the purpose of partner search) of upcoming projects by their coordinators;

5) de van de Commissiediensten verkregen informatie was in het algemeen adequaat, maar kwam niet altijd op tijd, en in sommige gevallen lieten de details te wensen over; informatie over projectevaluatie van de verschillende DG's was niet altijd consistent; één enkel informatiepunt met volledige informatie over de stand van uitvoering van projecten zou nuttig zijn, evenals een betere wijze van adverteren (voor de doeleinden van het zoeken van partners) voor komende projecten door hun coördinatoren;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'general-purpose bowl single-use' ->

Date index: 2021-06-17
w