Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Account book
Book
Book industry
Book medical appointments
Book trade
Book-keeping book
Bookbinding
Bought day book
Bought invoice book
Crane
Develop cancellation policies
Discharge book
Ensure proper appointment administration
Ground handling
Ground handling services
Handle appointment administration
Handle bookings
Handle prompt book
Handling equipment machinery
Hoisting apparatus
Hoisting equipment
Manage prompt book
Manage prompt books
Managing prompt book
Overhead travelling crane
Process a reservation
Process reservations
Purchase day book
Purchase journal
Ramp handling
SMB
Seafarer's book
Seaman's book
Seaman's discharge book
Seaman's identity book
Take restaurant reservations
Travelling gantry

Traduction de «handle bookings » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
handle bookings | take restaurant reservations | process a reservation | process reservations

reserveringen coördineren | tickets boeken | reserveringen boeken | reserveringen verwerken


handle prompt book | manage prompt books | manage prompt book | managing prompt book

transcripten beheren


develop cancellation policies | handle appointment administration | book medical appointments | ensure proper appointment administration

zorgen voor gepaste administratie van afspraken


discharge book | seafarer's book | seaman's book | seaman's discharge book | seaman's identity book | SMB [Abbr.]

monsterboekje | zeemansboekje


book trade [ book | bookbinding | Book industry(ECLAS) ]

boekensector [ boek | boekbinderij ]




bought day book | bought invoice book | purchase day book | purchase journal

inkoopboek


ground handling [ ground handling services | ramp handling ]

gronddiensten op luchthavens


hoisting equipment [ crane | handling equipment machinery | hoisting apparatus | overhead travelling crane | travelling gantry ]

hef- en hijswerktuigen [ expeditiematerieel | heftoestel | hydraulische brug | kraan | laad- en losmachine | rolbrug ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The air carrier and, if relevant, the organiser shall also inform passengers of the body or bodies competent for handling passenger complaints, as designated by Member States under this Article and Article 16. The relevant information shall be given at the time of booking, shall be accessible to all, shall be clearly indicated in the passenger’s ticket and on the air carrier’s websites, shall be handed out at the air carrier’s desks at airports and shall be communicated in the e-mail message that notifies them of their flight being ca ...[+++]

De luchtvaartmaatschappijen en, indien van toepassing de organisatoren, verstrekken de passagiers ook informatie over het orgaan of de organen dat (die) bevoegd is (zijn) voor de behandeling van klachten van passagiers, als aangewezen door de lidstaten op grond van dit artikel en artikel 16 bis. De relevante informatie wordt verstrekt tijdens het boeken, is voor iedereen toegankelijk, wordt duidelijk vermeld op het ticket van de passagier en op de websites van de luchtvaartmaatschappij, wordt uitgedeeld aan de balie van de luchtvaartmaatschappij op luchthavens en wordt vermeld in het e-mailbericht waarmee passagiers in kennis worden gest ...[+++]


D. whereas women often handle the administrative side of fisheries undertakings, taking responsibility for financial matters, harbour duties, unloading, obtaining supplies for, and assisting, fishermen, fish auctions, book-keeping and net making and mending, and whereas unrecognised – and in many cases unpaid – work by women increases when the industry is faced with a crisis and they are unable to access aid when fishing activities have ceased;

D. overwegende dat vrouwen vaak de administratieve taken in visserij vervullen, verantwoordelijk zijn voor financiële zaken, havengelden, het lossen, het bezorgen van benodigdheden aan en het assisteren van vissers, visafslagen, boekhouding en het boeten van netten, en overwegende dat niet erkende – en in veel gevallen onbetaalde – werkzaamheden van vrouwen toenemen in periodes dat de bedrijfstak geconfronteerd wordt met een crisis en dat zij geen toegang hebben tot steun wanneer de visserijactiviteiten worden stopgezet;


29. Emphasises the need to provide staff with suitable training in serving passengers with disabilities or reduced mobility and to harmonise booking procedures, procedures for requesting assistance and security control policies, including policies on the handling of mobility and medical equipment; stresses the need to provide better information on these issues, in accessible format, from the time of booking until the passenger has reached his or her destination; stresses that no additional fees connected with a person’s disability, ...[+++]

29. onderstreept de noodzaak om personeel te voorzien van een passende opleiding voor het bijstaan van passagiers met een handicap of beperkte mobiliteit, en over te gaan tot de harmonisatie van boekingsprocedures, van procedures voor het aanvragen van bijstand en van maatregelen op het gebied van veiligheidscontrole, met inbegrip van maatregelen voor het omgaan met mobiliteitsproblemen en medische apparatuur; benadrukt de noodzaak om over deze aangelegenheden betere informatie te verstrekken, in een toegankelijk formaat, en vanaf he ...[+++]


Calls on the Commission to produce, in cooperation with the Member States and in consultation with all stakeholders concerned, a specific standard EU-wide complaint form for each transport mode, which should be translated into all EU Member States’ official languages and should be accessible for all passengers, including the blind, and available in different modes, at the booking stage, at all terminals and online; calls on the Commission to propose a maximum time limit which should be laid down for all modes and should apply to both passengers submitting complaints and transport operators and national enforcement bodies ...[+++]

dringt er bij de Commissie op aan om, in samenwerking met de lidstaten en in overleg met alle belanghebbenden, een specifiek in de hele EU geldend uniform klachtenformulier voor iedere vervoerswijze te creëren, dat moet worden vertaald naar alle officiële talen van de EU-lidstaten en toegankelijk moet zijn voor alle reizigers, met inbegrip van blinde reizigers, en dat in verschillende vormen, in de boekingsfase, op alle terminals en online beschikbaar moet zijn; verzoekt de Commissie een voor alle vervoerswijzen geldende maximale ter ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
49. Calls on the Commission to produce, in cooperation with the Member States and in consultation with all stakeholders concerned, a specific standard EU-wide complaint form for each transport mode, which should be translated into all EU Member States’ official languages and should be accessible for all passengers, including the blind, and available in different modes, at the booking stage, at all terminals and online; calls on the Commission to propose a maximum time limit which should be laid down for all modes and should apply to both passengers submitting complaints and transport operators and national enforcement bodies ...[+++]

49. dringt er bij de Commissie op aan om, in samenwerking met de lidstaten en in overleg met alle belanghebbenden, een specifiek in de hele EU geldend uniform klachtenformulier voor iedere vervoerswijze te creëren, dat moet worden vertaald naar alle officiële talen van de EU-lidstaten en toegankelijk moet zijn voor alle reizigers, met inbegrip van blinde reizigers, en dat in verschillende vormen, in de boekingsfase, op alle terminals en online beschikbaar moet zijn; verzoekt de Commissie een voor alle vervoerswijzen geldende maximale ...[+++]


However, no traveller will be persuaded that if he books a hotel through a travel agent, he will be treated completely differently from someone who has booked it on the Internet and that, above all, any compensation claims will be handled completely differently.

Wie via internet een hotel geboekt heeft wordt daar echter anders behandeld dan iemand die via een reisbureau geboekt heeft, en voor hem gelden vooral ook heel andere regels voor een eventuele schadevergoeding, maar het is moeilijk om dat de reizigers uit te leggen.


Finally, Gasunie undertakes to improve its handling of access requests by introducing online screen-based booking procedures, which will lead to the elimination of the, at times lengthy, response times.

ten slotte zegt de Gasunie ook toe haar behandeling van verzoeken om toegang te verbeteren door procedures voor on-lineboeking via het scherm, waardoor - soms lange - antwoordtermijnen worden uitgeschakeld.


Fans can pick up some practical tips on how to handle problems they could encounter as consumers such as delayed flights, lost luggage, or hotel services which are not quite what was presented in the brochure when they booked".

De fans kunnen enkele praktische tips krijgen over hoe ze problemen moeten aanpakken die ze als consument kunnen ondervinden, zoals vertraagde vluchten, verlies van bagage, of hoteldiensten die niet helemaal overeenkomen met wat, toen zij boekten, in de brochure werd gepresenteerd".


BEB also undertakes to improve its handling of access requests by introducing - as of July 2005 - online screen-based booking procedures, which will lead to the elimination of the, at times lengthy, response times.

BEB verbindt zich er tevens toe haar behandeling van verzoeken om toegang te verbeteren door de invoering met ingang van juli 2005 van procedures voor on-linereservering via het scherm, waardoor de (soms lange) antwoordtermijnen worden uitgeschakeld.


w