Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aquaculture heavy equipment operating
Elevate heavy weights
Gamma heavy chain disease
HDV
Heavy chain disease
Heavy current
Heavy duty equipment monitoring
Heavy duty motor vehicle
Heavy goods container
Heavy goods package
Heavy vehicle
Heavy-duty vehicle
Intense current
Lift heavy weights
Lifting heavy weights
Monitor heavy machinery
Monitor heavy-duty machinery
Monitoring heavy duty equipment
Operate aquaculture heavy equipment
Operating aquaculture heavy equipment
Package for heavy goods
Power current
Uphold heavy weights
Use aquaculture heavy equipment

Vertaling van "heavy current " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
heavy current | intense current | power current

sterkstroom


operate aquaculture heavy equipment | operating aquaculture heavy equipment | aquaculture heavy equipment operating | use aquaculture heavy equipment

zware uitrusting voor aquacultuur gebruiken


elevate heavy weights | lifting heavy weights | lift heavy weights | uphold heavy weights

zware gewichten tillen


monitor heavy-duty machinery | monitoring heavy duty equipment | heavy duty equipment monitoring | monitor heavy machinery

zware machines controleren


heavy duty motor vehicle | heavy vehicle | heavy-duty vehicle | HDV [Abbr.]

vrachtauto


heavy goods container | heavy goods package | package for heavy goods

verpakking van zware lading | verpakking van zware vracht


Accident NOS involving heavy transport vehicle, nontraffic Occupant of heavy transport vehicle injured in nontraffic accident NOS

inzittende van vrachtwagen gewond bij niet-verkeersongeval NNO | vrachtwagenongeval NNO, niet-verkeersongeval


Occupant of heavy transport vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

inzittende van vrachtwagen gewond bij botsing met vrachtwagen of bus


Gamma heavy chain disease

overige `heavy chain disease`


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Thirdly, the heavy responsibility that currently rests on the Commission to bring forward ten proposals, of which seven legislative, over the next six months will, of course, then shift to the Council and the Parliament.

Ten derde zal de zware verantwoordelijkheid die thans op de Commissie rust om in de komende zes maanden tien voorstellen te doen, waarvan zeven wetsvoorstellen, in dat geval uiteraard naar de Raad en het Parlement worden verschoven.


The final price paid by buyers is then based on further adjustments, done at national and local level, to these gross list prices. the timing for the introduction of emission technologies for medium and heavy trucks to comply with the increasingly strict European emissions standards (from Euro III through to the currently applicable Euro VI) the passing on to customers of the costs for the emissions technologies required to comply with the increasingly strict European emissions standards (from Euro III through to the ...[+++]

De prijs die kopers uiteindelijk betalen, is dan gebaseerd op verdere aanpassingen - op nationaal en lokaal niveau - van deze bruto adviesprijzen; de timing voor de introductie van emissietechnologieën voor middelzware en zware vrachtwagens om te voldoen aan de steeds strenger wordende Europese emissienormen (van Euro III naar de thans geldende Euro VI); het doorberekenen aan klanten van de kosten voor de emissietechnologieën om te kunnen voldoen aan de steeds strenger wordende Europese emissienormen (van Euro III naar de thans geldende Euro VI).


Extending the maximum permissible laden mass to 7 500 kg would allow vehicles above the current light duty mass limits of 2610/2840 kg to be either type approved under the light duty or heavy duty vehicle legislation depending upon the choice of the manufacturer. The ‘maximum technically permissible laden mass’ is the total mass of the combination of the motor vehicle and trailer(s) as stated by the manufacturer.

Als de technisch toelaatbare maximummassa wordt opgetrokken tot 7 500 kg kunnen voertuigen met een hogere massa dan de huidige grenswaarden voor lichte voertuigen (2610/2840 kg) naar keuze van de fabrikant worden goedgekeurd volgens de wetgeving inzake lichte voertuigen of die inzake zware voertuigen. De technisch toelaatbare maximummassa is de totale massa van de combinatie van het motorvoertuig en de aanhanger(s) volgens de verklaring van de fabrikant.


Unlike heavy duty vehicles, light commercial vehicles are not currently equipped with speed limitation devices. Speed limiters are a very cost-effective way to reduce fuel consumption, CO2 emissions and contribute to road safety.

In tegenstelling tot zware voertuigen worden lichte bedrijfsvoertuigen momenteel niet uitgerust met snelheidsbeperkingsapparatuur. Snelheidsbegrenzers zijn een zeer kosteneffectieve manier om brandstof te besparen, CO2-emissie te beperken en een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Weather conditions endangering the safe operation of the ship should include, but not be limited to, strong winds, heavy seas, strong currents, difficult ice conditions and extremely high or low water levels, hurricanes, tornados and floods.

Weersomstandigheden die de veilige bedrijfsvoering van het schip in gevaar brengen zijn onder meer harde wind, zware zeegang, sterke stroming, moeilijke ijsomstandigheden en uitzonderlijk hoge of lage waterstanden, orkanen, tornado’s en overstromingen.


It is relevant to note here that out of the 27 Member States, 16 currently allow use of the opt-out, but 11 of them only permit it in sectors or activities which make heavy use of on-call time[35].

Er zij op gewezen dat van de 27 lidstaten 16 thans het gebruik van de opt-outmogelijkheid toestaan, maar 11 daarvan staan het gebruik alleen toe in sectoren of activiteiten die intens gebruik maken van aanwezigheidsdiensten[35].


The current Eurovignette Directive 1999/68/EC, as amended by Directive 2006/38/EC effectively prohibits Member States from charging heavy goods vehicles (HGV) over 12 tonnes (3,5 tonnes from 2012 onwards) for external costs on roads that are part of the TEN network.

De vigerende Eurovignet-richtlijn 2006/38/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 mei 2006 tot wijziging van Richtlijn 1999/62/EG betreffende het in rekening brengen van het gebruik van bepaalde infrastructuurvoorzieningen aan zware vrachtvoertuigen verbiedt de lidstaten in feite om externe kosten toe te rekenen aan zware vrachtwagens van meer dan 12 ton (3,5 ton met ingang van 2012) op wegen die deel uitmaken van het TEN-netwerk.


The Fourth, Seventh and Eighth Directives have significantly improved the quality of financial reporting and auditing through harmonised accounting and auditing rules. While the over-arching objective of these directives – to continually improve the quality of accounting and auditing in the EU – should be upheld, the requirements they currently impose entail an unnecessarily heavy bureaucratic burden.

Op de terreinen van financiële verslaggeving en controle op de jaarrekeningen zou een vereenvoudiging van de richtlijnen de kleine en middelgrote ondernemingen ten goede komen, Via de vierde, de zevende en de achtste richtlijn heeft de financiële verslaggeving en de controle op de jaarrekening door de geharmoniseerde verslaggevings- en controlevoorschriften aan kwaliteit gewonnen. Ook wanneer vastgehouden wordt aan het hogere doel van deze richtlijnen - de onophoudelijke verbetering van de kwaliteit van de financiële verslaggeving en de controle in de Unie - brengen de bestaande eisen in het kader van deze richtlijnen een onnodig zware administrat ...[+++]


A considerable burden has been placed on it by the government’s decision, motivated by environmental considerations, to diversify the fuel mix, which currently depends on heavy fuel.

Er is een aanzienlijke last op haar komen te liggen nu de overheid uit milieuoverwegingen heeft besloten de brandstofmix, die momenteel afhankelijk is van zware stookolie, te diversifiëren.


I should like to inform the honourable Member of Parliament that currently, with the sole exception of heavy goods vehicles, there is no harmonisation in the field of vehicle taxes at Community level.

– (EN) Ik zou het geachte Parlementslid ervan op de hoogte willen brengen dat de motorrijtuigenbelasting, met uitzondering van die voor zware vrachtvoertuigen, momenteel niet geharmoniseerd is op Gemeenschapsniveau.


w