Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Developing well engineering plans
Domestic fuel oil
Fuel oil
Heavy fuel oil
Heavy mineral oil
Heavy oil
Heavy oil engine
Heavy oil reservoir
Low gravity oil
Mechanical engineering applicable to edible oil seed
Mechanical engineering applicable to edible oil seeds
Mechanical fabrication applicable to edible oil seed
Oil engine
Oil well engineer
Oil well planning
Perform routine lube oil testing
Perform routine lube oil tests
Perform routine lubrication oil tests
Plan oil wells
Test lubrication in engineering systems
Well engineering plan development

Traduction de «heavy oil engine » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous








fuel oil [ domestic fuel oil | heavy fuel oil ]

stookolie [ huisbrandolie | lichte stookolie | zware stookolie ]






mechanical engineering applicable to edible oil seeds | mechanical engineering as applicable to edible oil seed | mechanical engineering applicable to edible oil seed | mechanical fabrication applicable to edible oil seed

mechanische technieken voor eetbare oliezaden


perform routine lube oil testing | perform routine lubrication oil tests | perform routine lube oil tests | test lubrication in engineering systems

routinetesten van smeerolie uitvoeren


oil well planning | well engineering plan development | developing well engineering plans | plan oil wells

oliebronnen plannen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in Resolution MEPC.14 ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in Resolution MEPC.14 ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


34. Reiterates its call to the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in MEPC Resolution 141(54 ...[+++]

34. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen ook in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie 141(54) van de Commissie voor de bescherming van het mariene milieu (MEPC) al ...[+++]


CONSIDERS that it is essential to reinforce the consideration of EU Member States' positions at IMO negotiations in particular to PROMOTE, in the revision phase of Annex VI of IMO MARPOL Convention, the adoption of more ambitious measures as regards a tighter global sulphur cap for heavy fuel oils burned by ships and tighter nitrogen dioxide emission standards for these engines used in ships;

ACHT het van essentieel belang dat tijdens de onderhandelingen in het kader van de IMO meer gehoor wordt gegeven aan de standpunten van de EU-lidstaten, teneinde met name bij de herziening van bijlage VI van het MARPOL-Verdrag van de IMO TE STREVEN NAAR de aanneming van ambitieuzere maatregelen voor wereldwijde lagere maximumzwavelgehaltes van zware stookolie voor zeeschepen, en strengere normen inzake stikstofdioxide-emissies voor deze soort van scheepsmotoren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Calls upon the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers;

17. roept de Commissie op om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement om te waarborgen dat als motorbrandstof meegevoerde bunkerolie in nieuwe schepen eveneens wordt opgeslagen in veiliger, dubbelwandige tanks, daar vracht- of containerschepen vaak zware stookolie (HFO) als motorbrandstof in hun reservoirs vervoeren, waarvan de omvang de capaciteit van kleinere olietankers aanzienlijk kan overtreffen;


28. Calls upon the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel (HFO) as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers;

28. roept de Commissie op om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement om te waarborgen dat als motorbrandstof meegevoerde bunkerolie in nieuwe schepen eveneens wordt opgeslagen in veiliger, dubbelwandige tanks, daar vracht- of containerschepen vaak zware stookolie (HFO) als motorbrandstof in hun reservoirs vervoeren, waarvan de omvang de capaciteit van kleinere olietankers aanzienlijk kan overtreffen;


(13) Freight or container ships often contain heavy fuel oil (HFO) as engine fuel in their bunkers, the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers.

(13) Vracht- en containerschepen hebben vaak als brandstof een hoeveelheid zware olie (Heavy Fuel Oil, HFO) aan boord die aanzienlijk groter kan zijn dan de lading van kleinere olietankschepen.


(6) Whereas the Commission has implemented a European programme on air quality, road traffic emissions, fuels and engine technologies, (the Auto-oil programme), with a view to fulfilling the requirements of Article 4 of Directive 94/12/EC(9); whereas a cost/effectiveness study within the Auto-oil programme has shown that a further improvement of diesel engine technology for heavy duty vehicles was necessary with a view to achieving air quality in the year 2010 as described in the communication by the Commission on the Auto-oil progra ...[+++]

(6) Overwegende dat de Commissie een Europees programma inzake de luchtkwaliteit, emissies van het wegvervoer, brandstoffen en motortechnologieën (het auto-olie-programma) heeft uitgevoerd, met het oog op de naleving van de bepalingen van artikel 4 van Richtlijn 94/12/EG(9); dat een kosten-batenstudie in het kader van het auto-olie-programma aangetoond heeft dat een verdere verbetering van de dieselmotortechnologie voor zware bedrijfsvoertuigen noodzakelijk is met het oog op het bereiken van een luchtkwaliteit in het jaar 2010, als omschreven in de mededeling van de Commissie inzake het auto-olie-programma;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'heavy oil engine' ->

Date index: 2022-01-05
w