Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Customer contact centre information clerk
Customer contact clerk
Customer helpdesk clerk
Customer representative
Deal with helpdesk problems
European IPR Helpdesk
Handle a helpdesk problem
Handle helpdesk problems
Handling a helpdesk problem
Help desk
Helpdesk
ICT help desk manager
ICT help desk managers
ICT service desk manager
IPR Helpdesk
IT helpdesk manager
Intellectual Property Rights Helpdesk
National helpdesk

Vertaling van "helpdesk " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
handle a helpdesk problem | handling a helpdesk problem | deal with helpdesk problems | handle helpdesk problems

helpdeskproblemen afhandelen


helpdesk (nom) | help desk (nom)

helpdesk (nom masculin) | hulpdienst (nom masculin)


Intellectual Property Rights Helpdesk | IPR Helpdesk

helpdesk betreffende intellectuele-eigendomsrechten | IPR-helpdesk






customer contact clerk | customer helpdesk clerk | customer contact centre information clerk | customer representative

callcentermedewerkster | medewerker klantencontactcenter | callcentermedewerker | medewerker klantencontactcenter


ICT service desk manager | IT helpdesk manager | ICT help desk manager | ICT help desk managers

coördinator ict-helpdesk | software support manager | ict helpdesk manager | ICT service desk manager
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Support for EU smaller companies: EU small and medium-sized companies will now be able to benefit fromstreamlined procedures and support of an SME Helpdesk to make it easier for them to participate in trade defence investigations.The helpdesk for small and medium-sized enterprises (SMEs) will be boosted significantly so that smaller businesses can get practical help and advice from the Commission's trade defence experts, for example on the requirements for bringing a trade defence complaint.

Steun voor kleinere ondernemingen in de EU: Kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) in de EU zullen profiteren van gestroomlijnde procedures en kunnen gebruikmaken van de ondersteuning van een kmo-helpdesk om de deelname aan handelsbeschermingsonderzoeken voor hen gemakkelijker te maken. De helpdesk voor kleine en middelgrote ondernemingen zal aanzienlijk worden versterkt, zodat kleinere ondernemingen praktische hulp en advies kunnen krijgen van de handelsexperts van de Commissie, bijvoorbeeld over de eisen waaraan zij moeten voldoen om een klacht op het gebied van handelsbescherming in te kunnen dienen.


Supports the idea of setting up helpdesks and guidelines for teachers offering them timely support in handling various types of diversity in a positive way and promoting intercultural dialogue in the classroom, as well as guidance when confronted with students at risk of being radicalised.

steunt de idee van de invoering van helpdesks en richtsnoeren voor leraren, om snel hulp te bieden voor een positieve omgang met diverse soorten diversiteit en voor de bevordering van de interculturele dialoog in de klas, alsmede sturing, wanneer zij geconfronteerd worden met studenten die dreigen te radicaliseren.


38. Stresses the lack of resources at SMEs’ disposal to fight breaches of IPR affecting them on third markets; calls for concrete initiatives on the part of the EU to improve the protection of SMEs’ intellectual property rights in these third countries, such as has been achieved with the SME IPR helpdesk in China; observes that this model of helpdesk is currently being extended, in a pilot initiative, to a selection of ASEAN and South America countries; stresses the need to conduct a proper evaluation of existing helpdesks, with a view to optimising the functioning of the model before extending it further; urges the Commission, once ...[+++]

38. onderstreept dat kmo's de middelen missen om te kunnen optreden tegen inbreuken op intellectuele eigendomsrechten (IPR) die zij op derde markten te verduren hebben; roept op tot concrete initiatieven van de kant van de EU om de bescherming van de intellectuele eigendomsrechten van kmo's in derde landen te verbeteren, zoals is bereikt met de IPR-helpdesk voor kmo's in China; merkt op dat de helpdesk in deze vorm thans bij wijze van proef wordt uitgebreid tot een selectie van ASEAN- en Zuid-Amerikaanse landen; onderstreept dat er een behoorlijke evaluatie van bestaande helpdesks moet worden uitgevoerd, met het oog op een optimaal fu ...[+++]


25. Stresses the lack of resources at SMEs’ disposal to fight breaches of intellectual property rights (IPR) affecting them on third markets; calls for concrete initiatives on the part of the EU to improve the protection of SMEs’ intellectual property rights in these third countries, such as has been achieved with the SME IPR helpdesk in China; observes that this model of helpdesk is currently being extended, in a pilot initiative, to a selection of ASEAN and South America countries; stresses the need to conduct a proper evaluation of existing helpdesks, with a view to optimising the functioning of the model before extending it furthe ...[+++]

25. onderstreept dat kmo's de middelen missen om op te kunnen treden tegen inbreuken op intellectuele eigendomsrechten (IPR) die zij op derde markten te verduren hebben; roept op tot concrete initiatieven van de kant van de EU om de bescherming van de intellectuele eigendomsrechten (IER) van kmo's in derde landen te verbeteren, zoals is bereikt met de IPR-helpdesk voor kmo's in China; merkt op dat de helpdesk in deze vorm thans bij wijze van proef wordt uitgebreid tot een selectie van ASEAN- en Zuid-Amerikaanse landen; onderstreept dat er een behoorlijke evaluatie van bestaande helpdesks moet worden uitgevoerd, met het oog op een opti ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Insists that tools currently available to all EU firms when they export, such as the Market Access Database and the Export Helpdesk, should be adapted to suit the needs of SMEs; appreciates the opening of a SME-dedicated helpdesk for issues pertaining to trade defence instruments (the SME TDI helpdesk); recommends more effective coordination between the various support structures for European SMEs in third countries;

19. onderstreept dat instrumenten die thans beschikbaar zijn voor alle EU-bedrijven wanneer zij exporteren, zoals de databank markttoegang en de exporthelpdesk, dienen te worden aangepast om aan te sluiten op de behoeften van kmo's; is ingenomen met de opening van een speciale helpdesk voor kmo's voor kwesties inzake handelsbeschermende instrumenten (de HBI-helpdesk voor kmo's); beveelt een grotere samenhang aan tussen de verschillende structuren die Europese kmo's begeleiden in derde landen;


16. Insists that tools currently available to all EU firms when they export, such as the Market Access Database and the Export Helpdesk, should be adapted to suit the needs of SMEs; appreciates the opening of a SME-dedicated helpdesk for issues pertaining to trade defence instruments (the SME TDI helpdesk); recommends more effective coordination between the various support structures for European SMEs in third countries;

16. onderstreept dat instrumenten die thans beschikbaar zijn voor alle EU-bedrijven wanneer zij exporteren, zoals de databank markttoegang en de exporthelpdesk, dienen te worden aangepast om aan te sluiten op de behoeften van kmo's; is ingenomen met de opening van een speciale helpdesk voor kmo's voor kwesties inzake handelsbeschermende instrumenten (de HBI-helpdesk voor kmo's); beveelt een grotere samenhang aan tussen de verschillende structuren die Europese kmo's begeleiden in derde landen;


12. Urges the Member States to adopt a single network of export helpdesks at a local and regional level, run in cooperation with businesses, chambers of commerce, universities and other interested stakeholders, so that SMEs can have an easily identifiable single contact person and receive, in their own language and for immediate use, personalised advice and economic analyses of overseas markets, information regarding assistance, export opportunities, existing barriers to trade (both tariffs and non-tariffs), investment protection and dispute settlement provisions in force, administrative formalities, and competitors in third markets; be ...[+++]

12. dringt er bij de lidstaten op aan om een enkelvoudig netwerk van exporthelpdesks op lokaal en regionaal niveau in te stellen, die opereren in samenwerking met bedrijven, kamers van koophandel, universiteiten en andere betrokken actoren, zodat kmo's één enkele, gemakkelijk identificeerbare gesprekspartner hebben en in hun eigen taal en voor direct gebruik raad op maat kunnen krijgen alsook economische analyses van buitenlandse markten, informatie met betrekking tot ondersteuning, exportkansen, bestaande (tarifaire en non-tarifaire) handelsbelemmeringen, geldende investeringsbeschermings- en geschillenregelingen, administratieve formal ...[+++]


However, charges shall not be levied for the assistance provided by its Helpdesk and for the support to Member States as provided for in Article 77(2)(h) and (i) of Regulation (EC) No 1907/2006.

Geen vergoeding wordt echter in rekening gebracht voor de bijstand van de helpdesk van het Agentschap en de ondersteuning van de lidstaten overeenkomstig artikel 77, lid 2, onder h) en i), van Verordening (EG) nr. 1907/2006.


The authorities played their role, for example responding to thousands of questions, the majority coming from SMEs, through the network of Helpdesks, available in all Member States.

De overheidsinstanties hebben hun rol gespeeld, bijvoorbeeld door via het netwerk van helpdesks, die in alle lidstaten beschikbaar zijn, duizenden vragen te beantwoorden, voor het grootste deel afkomstig van kleine en middelgrote ondernemingen.


It also delivered most of the required guidance documents, initiated the activities of the network of REACH and CLP national helpdesks and the Forum.

Verder heeft het de meeste vereiste richtsnoeren afgeleverd en de activiteiten van het netwerk van nationale REACH- en CLP-helpdesks en het forum opgestart.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'helpdesk ' ->

Date index: 2024-08-02
w