Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIDS hotline
Conference on AIDS hotlines
Crisis helpline operator
Crisis hotline operator
Distress helpline operator
European network of hotlines
Hot line
Hotline
Telephone crisis counselor

Vertaling van "hotline " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


crisis hotline operator | distress helpline operator | crisis helpline operator | telephone crisis counselor

hulplijnmedewerker | hulplijnmedewerkster




European network of hotlines

Europees netwerk van hotlines


Conference on AIDS hotlines

Conferentie over telefonische hulpdiensten voor Aids
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Because of the poor rate of implementation of the hotline at EU level, in 2010 the Commission adopted a Communication[32] with the objective to encourage the Member States to implement the missing children hotline as a matter of priority and to ensure that the same high quality of service is offered throughout the Union.

Omdat het telefonisch meldpunt op EU-niveau niet goed geïmplementeerd wordt, heeft de Commissie in 2010 een mededeling aangenomen[32] met het doel de lidstaten aan te moedigen om het telefonisch meldpunt prioritair te implementeren en ervoor te zorgen dat in de hele Unie dezelfde kwalitatief hoogwaardige dienstverlening wordt aangeboden.


2. Calls on the Dutch Government to distance itself from this hotline in clear and unequivocal terms; considers that this is all the more pertinent since the hotline is an initiative from a party that provides the Dutch Government with parliamentary support;

2. verzoekt de Nederlandse regering zich in duidelijke en ondubbelzinnige taal van dit meldpunt te distantiëren; is van mening dat dit des te relevanter is omdat het meldpunt een initiatief is van een partij die de Nederlandse regering in het parlement haar steun verleent;


21. Calls on the Commission and the Member States to make the elimination of child labour and respect for children's rights a priority in trade agreements, dialogues with other countries and in development cooperation and notes that the private sector has a key role to play in respecting children's rights; takes the view that measures to combat child labour should include the creation of decent jobs for adults while enabling children to receive a suitable education; asks furthermore for an EU child labour hotline to be set up where citizens can report all companies that make use of child labour anywhere in the world; considers that th ...[+++]

21. spoort de Commissie en de lidstaten aan de uitroeiing van kinderarbeid en de eerbiediging van de rechten van het kind tot prioriteit te maken in handelsovereenkomsten, in dialogen met andere landen en in ontwikkelingssamenwerking, en merkt op dat er voor de particuliere sector een belangrijke rol is weggelegd in verband met de eerbiediging van de rechten van het kind; is van mening dat één van de maatregelen ter bestrijding van kinderarbeid het scheppen van behoorlijk werk voor volwassenen moet zijn terwijl de kinderen in staat worden gesteld passend onderwijs te volgen; verzoekt voorts om het opzetten van een EU-alarmnummer inzake kinderarbeid , waa ...[+++]


funding hotlines, so that they can act at national level and cooperate with other centres in the European network of hotlines.

financiering van meldpunten (“hotlines”) voor actie op nationaal niveau en samenwerking met andere centra in het Europees netwerk van meldpunten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Qualitative and quantitative data should be collected on the establishment and operation of hotlines, the number of national nodes, the geographical coverage in the Member States, the number of reports received, the number and level of experience of hotline staff, the reports forwarded for action to the public authorities and ISPs, and, to the extent available, action taken as a result, in particular the number and kind of web pages withdrawn by ISPs as a result of information provided by the hotlines.

Kwalitatieve en kwantitatieve gegevens moeten worden verzameld over de inrichting en werking van meldpunten, het aantal nationale knooppunten, de geografische dekking in de lidstaten, het aantal ontvangen rapporten, de omvang en het niveau van de ervaring van personeel van de meldpunten, de meldingen die met het oog op maatregelen aan de bevoegde autoriteiten en de ISP’s zijn toegezonden en, voorzover beschikbaar, de dientengevolge getroffen maatregelen en met name het aantal en het soort webpagina's dat door ISP's ingevolge door de meldpunten verstrekte informatie is verwijderd.


Qualitative and quantitative data should be collected on the establishment and operation of hotlines, the number of national nodes, the geographical coverage in the Member States, the number of reports received, the number and level of experience of staff of the hotlines, the reports forwarded for action to the public authorities and ISPs, and, to the extent available, actions taken as a result, in particular the number and kind of web pages withdrawn by internet service providers as a result of information provided by the hotlines.

Kwalitatieve en kwantitatieve gegevens moeten worden verzameld over de inrichting en werking van meldpunten, het aantal nationale knooppunten, de geografische dekking in de lidstaten, het aantal ontvangen rapporten, de omvang en het niveau van de ervaring van personeel van de meldpunten, de meldingen die met het oog op maatregelen aan de bevoegde autoriteiten en de ISP's zijn toegezonden en, voorzover beschikbaar, de dientengevolge getroffen maatregelen en met name het aantal en het soort webpagina's dat door ISP's ingevolge door de meldpunten verstrekte informatie is verwijderd.


Qualitative and quantitative data should be collected on the establishment and operation of hotlines, the number of national nodes, the geographical coverage in the Member States, the number of reports received, the number and level of experience of staff of the hotlines, the reports forwarded for action to the public authorities and ISPs, and, to the extent available, actions taken as a result, in particular the number and kind of web pages withdrawn by internet service providers as a result of information provided by the hotlines.

Kwalitatieve en kwantitatieve gegevens moeten worden verzameld over de inrichting en werking van meldpunten, het aantal nationale knooppunten, de geografische dekking in de lidstaten, het aantal ontvangen rapporten, de omvang en het niveau van de ervaring van personeel van de meldpunten, de meldingen die met het oog op maatregelen aan de bevoegde autoriteiten en de ISP’s zijn toegezonden en, voorzover beschikbaar, de dientengevolge getroffen maatregelen en met name het aantal en het soort webpagina 's dat door ISP's ingevolge door de meldpunten verstrekte informatie is verwijderd.


"During the second phase, the aim will be to complete the network's coverage in the Member States and to improve yet further the operational effectiveness of the network, to work closely with safer Internet awareness actions, particularly so as to increase public awareness of the hotlines, to provide practical assistance to candidate and accession countries wishing to set up hotlines, to adapt best practice guidelines to new technology, and to expand links with hotlines outside Europe".

"In de tweede fase is het de bedoeling de dekking van het netwerk in de lidstaten te vervolledigen en de doeltreffendheid van het netwerk nog verder te verbeteren, nauw samen te werken met bewustmakingsacties gericht op een veiliger internetgebruik, met name om het publiek bewuster te maken van de klachtenlijnen, praktische hulp te bieden aan kandidaat-lidstaten en landen die om toetreding hebben verzocht die klachtenlijnen willen opzetten, de richtsnoeren inzake beste praktijken aan te passen aan nieuwe technologie en de banden met klachtenlijnen buiten Europa aan te halen".


"During the second phase, the aim will be to complete the network’s coverage in the Member States and to improve yet further the operational effectiveness of the network, to work closely with safer Internet awareness actions, particularly so as to increase public awareness of the hotlines, to provide practical assistance to candidate countries wishing to set up hotlines, to adapt best practice guidelines to new technology, and to expand links with hotlines outside Europe”.

“In de tweede fase is het de bedoeling de dekking van het netwerk in de lidstaten te vervolledigen en de doeltreffendheid van het netwerk nog verder te verbeteren, nauw samen te werken met bewustmakingsacties gericht op een veiliger internetgebruik, met name om de bewustwording onder het publiek van klachtenlijnen te vergroten, om praktische hulp te bieden aan kandidaat-lidstaten die klachtenlijnen willen opzetten, de richtsnoeren inzake optimale praktijken aan te passen aan nieuwe technologie en de banden met klachtenlijnen buiten Europa aan te halen”.


These covered eight projects (the brief was to undertake six, but the structure of the hotlines meant that it was more interesting to look at the "umbrella" hotline project and in addition, a selection of those hotlines funded under the umbrella or associated with it) and 3 analogous projects external to the programme.

Hierbij ging het om acht projecten (dit hadden er zes moeten zijn, maar de structuur van de hotlines was van dien aard dat het interessanter was het "overkoepelende" hotlineproject in ogenschouw te nemen, en daarnaast te kijken naar een selectie van die hotlines die onder deze koepel worden gefinancierd of hiermee geassocieerd zijn) en 3 buiten het programma vallende analoge projecten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'hotline' ->

Date index: 2023-10-10
w