Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conduct inspections
Conduct on board safety inspections
Conduct safety inspections
Detect safety hazards in airports
Identify airport safety hazards
Identify and remove hazards on board ships
Identify and report on potential safety hazards
Implement on board safety inspections
Recognise airport safety hazards
Tale action to counteract airport safety hazards
Undertake inspections
Undertake on board safety inspections

Traduction de «identify airport safety hazards » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
detect safety hazards in airports | recognise airport safety hazards | identify airport safety hazards | tale action to counteract airport safety hazards

veiligheidsrisico’s op luchthavens identificeren


implement on board safety inspections | undertake on board safety inspections | conduct on board safety inspections | identify and remove hazards on board ships

veiligheidsinspecties aan boord uitvoeren


conduct safety inspections | identify and report on potential safety hazards | conduct inspections | undertake inspections

inspecties uitvoeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Each organisation established in a Member State shall develop a process to analyse occurrences collected in accordance with Articles 4(2) and 5(1) in order to identify the safety hazards associated with identified occurrences or groups of occurrences .

1. Elke in een lidstaat gevestigde organisatie ontwikkelt een proces voor het analyseren van de voorvallen die overeenkomstig artikel 4, lid 2 , en artikel 5, lid 1 , zijn verzameld, teneinde na te gaan welke gevaren voor de veiligheid verbonden zijn aan de vastgestelde voorvallen of groepen voorvallen.


4. Each Member State shall develop a process to analyse the details on occurrences collected in accordance with Articles 4 and 5 in order to identify the safety hazards associated with identified occurrences.

4. Elke lidstaat stelt een proces op voor de analyse van de voorvallen die overeenkomstig de artikelen 4 en 5 zijn verzameld, teneinde na te gaan welke veiligheidsgevaren verbonden zijn aan de voorvallen.


4. Each Member State and EASA shall develop a process to analyse the details on occurrences reported directly to them in accordance with Articles 4 and 5 in order to identify the safety hazards associated with identified occurrences.

4. Elke lidstaat en het EASA stellen een proces op voor de analyse van de voorvallen waarvan zij overeenkomstig de artikelen 4 en 5 rechtstreeks in kennis zijn gesteld, teneinde na te gaan welke veiligheidsgevaren verbonden zijn aan de vastgestelde voorvallen.


6. Each Member State and the Agency shall develop a process to analyse the information relating to occurrences which are directly reported to them in accordance with Articles 4(6) , 5(2) and 5(3) in order to identify the safety hazards associated with those occurrences.

6. Elke lidstaat en het Agentschap ontwikkelen een proces voor het analyseren van de informatie over voorvallen die overeenkomstig artikel 4, lid 6, en artikel 5, leden 2 en 3, rechtstreeks aan hen zijn gemeld, teneinde na te gaan welke gevaren voor de veiligheid verbonden zijn aan die voorvallen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The first activity of a safety management system is to identify the safety hazards to aviation.

De eerste activiteit van een systeem voor veiligheidsbeheer is de gevaren voor de veiligheid van de luchtvaart te identificeren.


(21) Union best operating practices require licensees and/or operators of installations to establish effective corporate safety and environmental policies, to make suitable arrangements for major accident prevention and to comprehensively and systematically identify all major hazard scenarios relating to all hazardous activities that may be carried out on that installation, including impacts on the environment arising from a major accident.

(21) Krachtens de beste bedrijfspraktijken in de Unie moeten vergunninghouders en/of exploitanten van installaties een efficiënt veiligheids- en milieubeleid voor bedrijven uitwerken, alsook geschikte maatregelen om zware ongevallen te voorkomen en moeten zij een volledig en systematisch overzicht opstellen van alle scenario's inzake grote gevaren met betrekking tot alle mogelijke gevaarlijke activiteiten op die installaties, met inbegrip van de gevolgen van zware ongevallen voor het milieu.


Where sequence analysis has identified a potential hazard, the applicant shall demonstrate how approaches like bioinformatic analysis, compositional/agronomical analysis and possibly animal feeding trials with the whole genetically modified food and feed contribute to the safety assessment.

Als bij de analyse van de sequenties een mogelijk gevaar is geconstateerd, toont de aanvrager aan op welke wijze benaderingen als bio-informatica-analyse, landbouwkundige en samenstellingsanalyse en mogelijk vervoederingsstudies met het volledige genetisch gemodificeerde levensmiddel en diervoeder tot de veiligheidsbeoordeling bijdragen.


It provides a framework for cooperation for the exchange of safety information and will also facilitate the dissemination, through ICAO, of information about safety hazards or risks and safety enhancement solutions, identified on the basis of information exchanged under the GSIE.

Het zorgt voor een kader waarbinnen de uitwisseling van veiligheidsinformatie kan plaatsvinden en vergemakkelijkt de verspreiding, via de ICAO, van informatie over veiligheidsgevaren of -risico's en van oplossingen ter verbetering van de veiligheid die zijn geïdentificeerd op basis van informatie die in het kader van deze mondiale uitwisseling van veiligheidsinformatie is uitgewisseld.


“(15) Post-authorisation safety study: Any study with an authorised medicinal product conducted with the aim of identifying, characterising or quantifying a safety hazard, confirming the safety profile of the medicinal product, or of measuring the effectiveness of risk management measures”.

“15. Veiligheidsonderzoek na toelating: een onderzoek dat met een toegelaten geneesmiddel wordt uitgevoerd om een gevaar voor de veiligheid vast te stellen, te typeren of te kwantificeren, het veiligheidsprofiel van het geneesmiddel te bevestigen of de doeltreffendheid van risicomanagementmaatregelen te meten”.


15. Post-marketing surveillance studies: Pharmacoepidemiological study or a clinical trial carried out in accordance with the terms of the marketing authorization, conducted with the aim of identifying and investigating a safety hazard relating to an authorized veterinary medicinal product.

15. veiligheidsonderzoek na toelating een farmaco-epidemiologisch onderzoek of een klinische proef die overeenkomstig de voorwaarden van de vergunning voor het in de handel brengen wordt uitgevoerd teneinde een gevaar voor de veiligheid in verband met een toegelaten geneesmiddel voor diergeneeskundig gebruik te specificeren of te onderzoeken;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'identify airport safety hazards' ->

Date index: 2021-01-16
w