Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Inclination of the orbital plane
Inclination of the plane of oscillation

Vertaling van "inclination the plane oscillation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
inclination of the plane of oscillation

inclinatie van het oscillatievlak


inclination of the orbital plane

inclinatie van het baanvlak
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
By placing satellites in orbits at a greater inclination to the equatorial plane, Galileo also achieves better coverage at high latitudes, making it particularly valuable to users in northern Europe, an area thus far not well covered by the USA’s GPS alone.

Doordat satellieten in banen rond de aarde worden gebracht die een grotere hoek ten opzichte van het equatoriaal vlak vertonen, zorgt Galileo ook voor betere dekking op hoge geografische breedten. Dit maakt Galileo bij uitstek geschikt voor gebruikers in het noorden van Europa, een gebied dat tot dusver niet goed wordt gedekt door het Amerikaanse gps alleen.


two parallel inclined planes passing through the upper edges of the planes defined in 1.6.2.1 above with the inclined plane on the side where the impact is applied no closer than 100 mm to the reference plane above the zone of clearance;

twee evenwijdige hellende vlakken door de bovenranden van de in punt 1.6.2.1 gedefinieerde vlakken, met het hellende vlak aan de zijde waar de botsing wordt uitgevoerd, op ten minste 100 mm van het referentievlak boven de vrije zone;


1.2. ‘bonnet leading edge reference line’ means the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the bonnet, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 50 ° and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the bonnet leading edge.

1.2. „referentielijn voorkant motorkap”: de geometrische curve van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de motorkap en een richtliniaal van 1 000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50° naar achteren hellend en met het onderste uiteinde 600 mm boven de grond, over de voorkant motorkap wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


It is defined as the geometric trace of the uppermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system or the vehicle front (whichever is touched ), when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 20°, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the frontal protection system or vehicle.

Deze lijn wordt gedefinieerd als de geometrische curve van de hoogste raakpunten tussen een richtliniaal van 700 mm lang en de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuigfront (afhankelijk van wat wordt geraakt), wanneer de richtliniaal, die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig en onder een hoek van 20° naar achteren hellend wordt gehouden, over het front van het voertuig wordt gevoerd, terwijl het contact met de grond en met het oppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuig behouden blijft.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is defined as the geometric trace of the lowermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined forwards by 25°, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the frontal protection system or the vehicle.

Deze lijn wordt gedefinieerd als de geometrische curve van de laagste raakpunten tussen een richtliniaal van 700 mm lang en de beschermingsinrichting aan de voorzijde, wanneer de richtliniaal, die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig en onder een hoek van 25° naar voren hellend wordt gehouden, over het front van het voertuig wordt gevoerd, terwijl het contact met de grond en met het oppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuig behouden blijft.


Except in the case of test 2 for interior mirrors (see point 4.2.2.6.1), when the pendulum is in a vertical position, the horizontal and longitudinal vertical planes passing through the centre of the hammer shall pass through the centre of the reflecting surface as defined in point 1.1.1.10 of Annex I. The longitudinal direction of oscillation of the pendulum shall be parallel to the longitudinal median plane of the vehicle.

Met uitzondering van proef 2 voor binnenspiegels (zie punt 4.2.2.6.1) moeten, indien de slinger zich in de verticale stand bevindt, het horizontale vlak en het verticale vlak in de lengterichting door het middelpunt van de hamerkop, tevens lopen door het midden van het spiegeloppervlak, zoals omschreven in punt 1.1.1.10 van bijlage I. De lengterichting van de slingerbeweging moet evenwijdig zijn aan het vlak door de lengteas van het voertuig.


It is at a distance "l" from the axis of oscillation in the release plane, which is equal to 1 m ± 5 mm.

Het bevindt zich op een afstand "l", die gelijk is aan 1 m ± 5 mm, van de slingeras in het vlak van de aanvangsbaan.


means of transport for persons with limited mobility, the lifting device of which moves along the inclined plane of a staircase,

transportmiddelen voor personen met een beperkte mobiliteit waarvan de hefinstallatie zich langs het hellend vlak van een trap verplaatst,


9.6.1. Inclination of plane in relation to the vertical: .

9.6.1. Helling van het vlak ten opzichte van de verticaal: .


120 mm and is tangential to the planes defined above in Items 2.2.1 and 2.2.2.2.2.4.A cylindrical surface - B1C1C2B2 - perpendicular to the reference plane, having a radius of 900 mm and extending forward by 400 mm the plane defined in Item 2.2.1 above, to which it is tangential, following a horizontal line 150 mm forward of the seat reference point.2.2.5.A inclined plane - C1D1D2C2 - perpendicular to the reference plane, extending the surface defined in Item 2.2.4 above and passing through a point 40 mm from the outer edge of the ste ...[+++]

2.2.2.Een hellend vlak - H1H2G2G1 - dat loodrecht staat op het verticale referentievlak en een punt omvat op 900 mm recht boven het referentiepunt van de zitplaats en het meest achterwaarts gelegen punt van de zitplaatsconstructie.2.2.3.Een cylindrisch oppervlak - A1A2H2H1 - dat loodrecht op her referentievlak staat, een straal heeft van 120 mm, en raakt aan de in punt 2.2.1 en 2.2.2 omschreven vlakken.2.2.4.Een cylindrisch oppervlak - B1C1C2B2 - met een straal van 900 mm dat loodrecht op het referentievlak staat, zich 400 mm naar voren uitstrekt, en samen met het in punt 2.2.1 gedefinieerde vlak, waaraan het raakt op 150 mm voor het referentiepunt van de zitplaats een horizontale lijn volgt.2.2.5.Een hellend vlak - C1D1D2C2 - dat loodrecht ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'inclination the plane oscillation' ->

Date index: 2022-07-10
w