Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by hand plane
Accident caused by overhead plane
Create smooth wood surface
Fall
Incline
Inclined plane
Inclined plane test
Involving ice or snow on stairs and steps
Lubricity test
Machine-planing wood
Operating planing machine
Planing machine tending
Planing wood
Ramp
Sliding test
Slipping test
Stone planer
Stone planing machine operative
Stone planing machine operator
Stone planing machine setter
Tend planing machine
Tending planing machine
Wood planing

Vertaling van "inclined plane " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
inclined plane test | lubricity test | sliding test | slipping test

glijproef






A rare functional disorder with recurrent episodes of torticollis posturing of the head (inclination or tilting of the head to one side) in healthy children. The prevalence is unknown and the benign nature of the disorder probably means that it is un

goedaardige paroxysmale torticollis in kinderjaren


planing machine tending | tending planing machine | operating planing machine | tend planing machine

schaafbanken bedienen en monitoren | schaafmachines bedienen en monitoren | schaafbanken bedienen | schaafmachines bedienen


machine-planing wood | planing wood | create smooth wood surface | wood planing

houtoppervlak glad maken | glad houtoppervlak creëren | glad houtoppervlak maken


stone planing machine operative | stone planing machine operator | stone planer | stone planing machine setter

operator natuursteenschuurmachine | operator steenschuurmachine | operator vlakpolijstmachine


fall (on)(from):escalator | incline | involving ice or snow on stairs and steps | ramp |

val (op)(van) | helling | val (op)(van) | roltrap | val (op)(van) | samenhangend met ijs of sneeuw op trappen en treden | val (op)(van) | talud


Accident caused by hand plane

ongeval veroorzaakt door handvlak


Accident caused by overhead plane

ongeval veroorzaakt door overvliegend luchtvaartuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
an inclined plane perpendicular to the reference plane, parallel with and 400 mm above the reference line, extending backwards to the point where it intersects the vertical plane which is perpendicular to the reference plane and which passes through a point (140 + ah) mm rearward of the seat index point;

een loodrecht op het referentievlak staand hellend vlak, evenwijdig met en 400 mm boven de referentielijn, dat zich naar achteren uitstrekt tot het snijpunt met het verticale, loodrecht op het referentievlak staande vlak door een punt op (140 + ah) mm achter het stoelindexpunt;


By placing satellites in orbits at a greater inclination to the equatorial plane, Galileo also achieves better coverage at high latitudes, making it particularly valuable to users in northern Europe, an area thus far not well covered by the USA’s GPS alone.

Doordat satellieten in banen rond de aarde worden gebracht die een grotere hoek ten opzichte van het equatoriaal vlak vertonen, zorgt Galileo ook voor betere dekking op hoge geografische breedten. Dit maakt Galileo bij uitstek geschikt voor gebruikers in het noorden van Europa, een gebied dat tot dusver niet goed wordt gedekt door het Amerikaanse gps alleen.


two parallel inclined planes passing through the upper edges of the planes defined in 1.6.2.1 above with the inclined plane on the side where the impact is applied no closer than 100 mm to the reference plane above the zone of clearance;

twee evenwijdige hellende vlakken door de bovenranden van de in punt 1.6.2.1 gedefinieerde vlakken, met het hellende vlak aan de zijde waar de botsing wordt uitgevoerd, op ten minste 100 mm van het referentievlak boven de vrije zone;


1.2. ‘bonnet leading edge reference line’ means the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the bonnet, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 50 ° and with the lower end 600 mm above the ground, is traversed across and in contact with the bonnet leading edge.

1.2. „referentielijn voorkant motorkap”: de geometrische curve van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de motorkap en een richtliniaal van 1 000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50° naar achteren hellend en met het onderste uiteinde 600 mm boven de grond, over de voorkant motorkap wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is defined as the geometric trace of the uppermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system or the vehicle front (whichever is touched ), when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined rearwards by 20°, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the frontal protection system or vehicle.

Deze lijn wordt gedefinieerd als de geometrische curve van de hoogste raakpunten tussen een richtliniaal van 700 mm lang en de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuigfront (afhankelijk van wat wordt geraakt), wanneer de richtliniaal, die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig en onder een hoek van 20° naar achteren hellend wordt gehouden, over het front van het voertuig wordt gevoerd, terwijl het contact met de grond en met het oppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuig behouden blijft.


It is defined as the geometric trace of the lowermost points of contact between a straight edge 700 mm long and the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the vehicle and inclined forwards by 25°, is traversed across the front of the vehicle, while maintaining contact with the ground and with the surface of the frontal protection system or the vehicle.

Deze lijn wordt gedefinieerd als de geometrische curve van de laagste raakpunten tussen een richtliniaal van 700 mm lang en de beschermingsinrichting aan de voorzijde, wanneer de richtliniaal, die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig en onder een hoek van 25° naar voren hellend wordt gehouden, over het front van het voertuig wordt gevoerd, terwijl het contact met de grond en met het oppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde of het voertuig behouden blijft.


1.15". The frontal protection system leading edge reference line" is the geometric trace of the points of contact between a straight edge 1 000 mm long and the front surface of the frontal protection system, when the straight edge, held parallel to the vertical longitudinal plane of the car and inclined rearwards by 50°, is traversed across and in contact with the frontal protection system leading edge.

1.15. "referentielijn voorkant beschermingsinrichting aan de voorzijde": de geometrische curve van de raakpunten tussen het frontoppervlak van de beschermingsinrichting aan de voorzijde en een richtliniaal van 1.000 mm die evenwijdig aan het verticale langsvlak van het voertuig, onder een hoek van 50° naar achteren hellend, over de voorkant beschermingsinrichting aan de voorzijde wordt gevoerd waarbij deze wordt geraakt.


means of transport for persons with limited mobility, the lifting device of which moves along the inclined plane of a staircase,

transportmiddelen voor personen met een beperkte mobiliteit waarvan de hefinstallatie zich langs het hellend vlak van een trap verplaatst,


9.14.6. Inclination of the plane to the vertical:

9.14.6. Helling van het vlak ten opzichte van de verticaal:


... reference point.2.2.5.A inclined plane - C1D1D2C2 - perpendicular to the reference plane, extending the surface defined in Item 2.2.4 above and passing through a point 40 mm from the outer edge of the steering wheel.2.2.6.A vertical plan - D1K1E1E2K2D2 - perpendicular to the reference plane and passing 40 mm in front of the other edge of the steering wheel.2.2.7.A horizontal plane - E1F1P1N1N2P2F2E2 - passing through the seat reference point.2.2.8.A curvilinear surface - G1L1M1N1N1M2L2G2 - perpendicular to the reference plaen and in contact with the back of the seat backrest.2.2.9.Two vertical planes - K1I1F1E1 and K2I2F2E2 - paralle ...[+++]

... van 120 mm, en raakt aan de in punt 2.2.1 en 2.2.2 omschreven vlakken.2.2.4.Een cylindrisch oppervlak - B1C1C2B2 - met een straal van 900 mm dat loodrecht op het referentievlak staat, zich 400 mm naar voren uitstrekt, en samen met het in punt 2.2.1 gedefinieerde vlak, waaraan het raakt op 150 mm voor het referentiepunt van de zitplaats een horizontale lijn volgt.2.2.5.Een hellend vlak - C1D1D2C2 - dat loodrecht op het referentievlak staat, een voortzetting is van het in punt 2.2.4 omschreven oppervlak, en door een punt gaat op 40 mm van de buitenrand van het stuurwiel.2.2.6.Een verticaal vlak - D1K1E1E2K2D2 - dat loodrecht op het referentievlak staat en 40 mm vóór de buitenrand van het stuurwiel loopt.2.2.7.Een horizontaal vlak - E1F1P1 ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'inclined plane' ->

Date index: 2024-02-15
w