18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these t
wo headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading e
xisting multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new poli
...[+++]tical priority; asks the Commission to present at the next trialogue an overview of the margins in the different headings, and an update of the financial programming, in accordance with point 46 of the IIA of 17 May 2006, and the potential financial consequences of the proposals announced in the legislative programme; 18. neemt kennis van de meest recente aanpassing door de Commissi
e van de financiële programmering 2007-2013; neemt kennis van de geringe en soms nog verder afnemende marges onder de rubrieken 1a en 3 en kant zich volledig tegen het voorstel van de Commissie om de kleine onder beide rubrieken resterende marges te ge
bruiken voor nieuwe initiatieven; is zeer bezorgd dat er voornamelijk bijkomende marges zullen worden gecreëerd door middel van backloading van bestaande meerjarenprogramma's; is van mening dat deze kleine marges de moge
...[+++]lijkheid om doeltreffend in te spelen op dringende of nieuwe beleidsprioriteiten limiteren; verzoekt de Commissie tijdens de volgende triloog een overzicht te geven van de marges in de verschillende rubrieken, en een bijgewerkte financiële programmering overeenkomstig punt 46 van het IIA van 17 mei 2006, alsook de mogelijke financiële gevolgen van de in het wetgevingsprogramma aangekondigde voorstellen te presenteren;