19. Calls on the Member States to improve the quality of educati
on and professional training for people with disabilities and/or special educational needs (SEN), as well as reducing their high dropout rates,
and to respect the principles of inclusive education, with an emphasis on these pupils’ active participation, a
nd to improve their integration in society and in the general education system where possible; calls for the immedi
...[+++]ate improvement of teacher training to this end and the integration of a gender perspective into such training, as well as in the identification of learning difficulties, including the development of gender-sensitive screening tools and of specific gender-mainstreamed education programmes in order to provide the women and girls concerned with better opportunities when seeking employment and to empower them to overcome multiple discrimination; 19. dringt er bij de lidstaten op aan de kwaliteit van onderwijs en beroepsopleidingen voor gehandicapten en/of speciale onderwijsbehoeften te verbeteren en het hoge uitvalpercentage onder deze groepen naar beneden te brengen en de beginselen van inclusief onderwijs te respecteren, en daarbij de nadruk te leggen op actieve deelname van deze leerlingen, en
, waar mogelijk, de integratie van deze groepen in de maatschappij en binnen het onderwijssysteem te verbeteren; dringt erop aan dat lerarenopleidingen met het oog hierop verbeterd worden en dat het genderperspectief bij deze opleidingen, alsmede bij de vaststelling van leerproblemen wo
...[+++]rdt meegewogen, en dat er gendergevoelige onderzoeksmethoden worden ontwikkeld, alsmede specifieke onderwijsprogramma's die rekening houden met het genderperspectief, om meisjes en vrouwen uit deze groepen een beter perspectief te bieden bij het zoeken naar werk en beter in staat te stellen het hoofd te bieden aan meervoudige discriminatie;