10. Calls on the Commission to increase its support for specific training to enable teachers, i
ncluding natives of immigrants’ countries of origin, to specialise in different m
ethods of promoting integration through multilingualism (e.g. CLIL or multilingual or mother-tongue literacy skills teaching), and, under the Leonardo da Vinci, Youth, and Socrates programmes (Comenius and Grundtvig projects), to widen the range of target languages to cover immigrants’ mother tongues, bringing particular attention to bear on activities involving
...[+++] the sons and daughters of immigrants and the trainers and instructors who work with immigrant communities; 10. verzoekt de Commissie meer steun te verlenen aan de specifieke opleiding van met name leraren die afkomstig zijn uit de migrantenlanden en die zic
h met het oog op de integratie via meertaligheid voor diverse methoden interesseren (b.v. CLIL, alfabetisering in meerdere talen of de moedertaal) en - in het kader van de programma's Leonardo da Vinci, Jeugd voor Europa en Socrates (acties Comenius en Grundtvig) - aan de uitbreiding van het aanbod van de doeltalen tot de
moedertalen van de immigranten, waarbij bijzondere aandacht dient
...[+++]te worden geschonken aan activiteiten die gericht zijn op de zonen en dochters van immigranten en degenen die op educatief of sociaal gebied met deze gemeenschappen werken;