Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Application-specific interface operating
Application-specific interface using
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
IUT interface state
Interface debris
Interface dermatitis
Interface recombination
Interface state
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Recombination
Recombination at interface states
Use an application-specific interface
Use an interface specific to the application

Vertaling van "interface state " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




interface recombination | recombination | recombination at interface states

grenslaagrecombinatie | recombinatie


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Omschrijving: Een voorbijgaande stoornis die zich ontwikkelt bij iemand zonder enige andere duidelijke psychische stoornis in antwoord op buitengewone fysieke- en mentale stress en die doorgaans in uren tot dagen verdwijnt. Individuele kwetsbaarheid en weerstand spelen een rol bij het voorkomen en de ernst van acute stressreacties. De symptomen vertonen een karakteristiek gemengd- en wisselend beeld en omvatten een beginstadium van 'verdoving' met enige bewustzijnsvernauwing en verenging van aandacht, onvermogen prikkels te begrijpen en desoriëntatie. Deze toestand kan gevolgd worden door hetzij verdere terugtrekking uit de situatie (tot dissociatieve ...[+++]


Interface dermatitis, lichenoid type

lichenoïde grensvlakdermatitis






application-specific interface operating | application-specific interface using | use an application-specific interface | use an interface specific to the application

interface die bij een specifiek programma hoort gebruiken | interface die bij een specifieke applicatie hoort gebruiken


Malignant neoplasms, stated or presumed to be primary, of specified sites, except of lymphoid, haematopoietic and related tissue

maligne neoplasmata, waarvan is vastgesteld of waarvan wordt aangenomen dat zij primair zijn, met gespecificeerde lokalisaties, behalve die van lymfoïd, hematopoëtisch en verwant weefsel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
launch work to develop quality standards for secondary raw materials where needed – in particular for plastics; take measures to facilitate legal transport of waste between Member States while taking further measures to bring down the number of illegal shipments; revise the EU regulation on fertilisers to facilitate the recognition of organic and waste-based fertilisers thus developing an EU-wide market; take action to facilitate water reuse - this will include a legislative proposal on minimum requirements for reused water, for example for irrigation and groundwater recharge; develop analysis and propose options on the ...[+++]

een begin maken met de werkzaamheden voor kwaliteitsnormen voor secundaire grondstoffen waar nodig — in het bijzonder voor kunststoffen; maatregelen nemen om het legale vervoer van afval tussen de lidstaten te vergemakkelijken en verdere stappen nemen om het aantal illegale overbrengingen te verlagen; de meststoffenverordening van de EU herzien om de erkenning van biologische en afvalgebaseerde meststoffen te vergemakkelijken en zo een EU-brede markt te ontwikkelen; maatregelen nemen om het hergebruik van water te vergemakkelijken — hieronder valt een wetgevingsvoorstel over minimumvoorschriften voor het hergebruik van water, bijvoorb ...[+++]


1. SFC2014 shall be accessible to the Member States and the Commission either directly through an interactive user-interface (i.e. a web-application) or via a technical interface using pre-defined protocols (i.e. web-services) that allows for automatic synchronisation and transmission of data between Member States information systems and SFC2014.

1. Het SFC2014 is voor de lidstaten en de Commissie rechtstreeks toegankelijk via een interactieve gebruikersinterface (d.w.z. een webtoepassing) of via een technische interface met vooraf vastgestelde protocollen (d.w.z. webdiensten) die een automatische synchronisatie en uitwisseling van gegevens tussen informatiesystemen van de lidstaten en het SFC2014 mogelijk maakt.


1. The central VIS, the national interface in each Member State and the communication infrastructure between the central VIS and the national interfaces shall be implemented by the Commission as soon as possible after the entry into force of this Regulation, including the functionalities for processing the biometric data referred to in Article 5(1)(c).

1. Het centrale VIS, de nationale interface in elke lidstaat en de communicatie-infrastructuur tussen het centrale Visuminformatiesysteem en de nationale interfaces worden zo spoedig mogelijk na de inwerkingtreding van deze verordening door de Commissie ingesteld, waaronder de functies voor de verwerking van de in artikel 5, lid 1, onder c), bedoelde biometrische gegevens.


one local national interface (hereinafter referred to as ‘LNI’) for each Member State which is the interface that physically connects the Member State to the secure communication network and contains the encryption devices dedicated to VIS.

één lokale nationale interface (hierna „LNI” genoemd) in iedere lidstaat, die de fysieke verbinding vormt tussen de lidstaat en het beveiligde communicatienetwerk en waarin de versleutelingsapparatuur voor het VIS is opgenomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Appropriate arrangements, in particular as regards the elements of the national interface located in each Member State, should be put in place between the Commission and the Member States.

Er moeten passende regelingen voor de Commissie en de lidstaten worden vastgesteld inzake met name de onderdelen van de nationale interface in elke lidstaat.


2. The Visa Information System shall be based on a centralised architecture and consist of a central information system, hereinafter referred to as ‘the Central Visa Information System’ (CS-VIS), an interface in each Member State, hereinafter referred to as ‘the National Interface’ (NI-VIS) which shall provide the connection to the relevant central national authority of the respective Member State, and the communication infrastructure between the Central Visa Information System and the National Interfaces.

2. Het Visuminformatiesysteem wordt gebaseerd op een gecentraliseerde architectuur en bestaat uit een „centraal visuminformatiesysteem” (CS-VIS), een interface in elke lidstaat, (hierna „nationale interface” te noemen (NI-VIS)), die voor de verbinding met de bevoegde centrale nationale autoriteit van de betrokken lidstaat zorgt, en de communicatie-infrastructuur tussen het centraal visuminformatiesysteem en de nationale interfaces.


The VIS will consist of a Central Visa Information System (CS-VIS) with an interface in each Member State (National Interface - NI-VIS) which provides the connection to the relevant central national authority of the respective Member State and the communication infrastructure between the Central Visa Information System and the National Interfaces.

Het VIS zal bestaan uit een Centraal Visuminformatiesysteem (CS-VIS) met een interface in elke lidstaat (NI-VIS: nationale interface), die zorgt voor de verbinding met de bevoegde centrale nationale autoriteit van de respectieve lidstaat, en voor de infrastructuur voor communicatie tussen het Centrale Visuminformatiesysteem en de nationale interfaces.


The investment and operational costs for the VIS, consisting of the CS-VIS with an interface in each Member State (National Interface - NI-VIS) and the communication infrastructure between the CS-VIS and the National Interfaces, shall be borne by the budget of the European Communities.

De investerings- en operationele kosten voor het VIS, bestaande uit het CS-VIS met een interface in elke lidstaat (nationale interface NI-VIS) en de infrastructuur voor de communicatie tussen het CS-VIS en de nationale interfaces, komen ten laste van de begroting van de Europese Gemeenschappen.


· Authorisation systems applied by Member States for the harmonised provision of UMTS services shall take into consideration European standards developed by ETSI with particular importance being attached to a common, open and internationally competitive air-interface standard.

· door de lidstaten toegepaste vergunningstelsels voor de geharmoniseerde levering van UMTS-diensten moeten rekening houden met de door het ETSI ontwikkelde Europese norm, waarbij in het bijzonder moet worden gelet op een gemeenschappelijke, open en internationaal concurrerende ether-interface-norm;


scope of the directive - Member States shall perform inspections on any ship and its crew calling at one of their ports or anchoring in areas under the jurisdiction of one of their ports in order to carry out a ship/port interface; flexibility mechanism for inspections - Member States are allowed to miss a small percentage of inspections, namely inspections on 5% of ships with a high risk profile and on 10% of other ships.

werkingssfeer van de richtlijn - de lidstaten inspecteren elk schip en de bemanning daarvan, dat een van hun havens aandoet of in gebieden die onder de jurisdictie van een van hun havens vallen, voor anker gaat om een transactie tussen schip en haven te verrichten; soepelheidsregeling voor inspecties - de lidstaten wordt toegestaan een klein percentage van de inspecties niet uit te voeren, te weten 5% van schepen met een hoog risicoprofiel en 10% van andere schepen.


w