Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
JMC
Joint Defence Council
Joint Military Commission
Joint Military Council
Joint Political Military Commission

Vertaling van "joint military commission " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Joint Military Commission | JMC [Abbr.]

Gemengde Militaire Commissie | GMC [Abbr.]


Joint Political Military Commission

gemengde politiek-militaire commissie


Joint Defence Council | Joint Military Council

gemeenschappelijke defensieraad
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– having regard to the 24th African Union Summit of January 2015, which welcomed and supported the efforts deployed by Member States of the Lake Chad Basin Commission and the Republic of Benin to establish a Joint Military Staff Headquarters for conduct of military operations against the Boko Haram terrorist group,

– gezien de 24e top van de Afrikaanse Unie van januari 2015, tijdens welke de inspanningen van de lidstaten van de Commissie van het Tsjaadmeerbekken en de Republiek Benin ter oprichting van een gemeenschappelijk hoofdkwartier van militaire staf voor militaire operaties tegen de terroristische groepering Boko Haram, zijn aangeprezen en ondersteund,


The Commission decided to send a letter of formal notice to Belgium based on the lack of corrective actions to build a joint civil-military airspace management cell to satisfy the principles of the flexible use of airspace (FUA).

De Commissie heeft besloten België een schriftelijke aanmaning te zenden in verband met het ontbreken van corrigerende maatregelen om een gezamenlijke civiel-militaire luchtruimbeheerscel te bouwen om aan de beginselen van een flexibel gebruik van het luchtruim (FUA) te voldoen.


8. Reminds the EU Member States, the VP/HR, the European Commission and the European Defence Agency that more than two decades after the Cold War and after having had the benefit of relatively high national defence budgets, the EU Member States were not able to fulfil the Helsinki Headline Goals and other joint military capability development objectives;

8. herinnert de EU-lidstaten, de vicevoorzitter van de Commissie/hoge vertegenwoordiger van de Unie voor het buitenlands en veiligheidsbeleid, de Commissie en het EDA eraan dat de lidstaten meer dan twintig jaar na de Koude Oorlog en ondanks het feit dat ze over relatief grote nationale defensiebudgetten konden beschikken niet in staat zijn gebleken te voldoen aan de hoofddoelen van Helsinki en andere doelstellingen op het gebied van de ontwikkeling van gezamenlijk militaire vermogens;


Welcomes the Joint Communication on capacity-building and joins the Council in calling for its urgent implementation; points to the EU’s potential, particularly through its comprehensive approach covering civilian and military means, to help strengthen security in fragile and conflict-affected countries and to address the needs of our partners, in particular for military recipients, while reiterating that security is a precondition for development and democracy; regrets that neither the European ...[+++]

is ingenomen met de gezamenlijke mededeling inzake capaciteitsopbouw en dringt evenals de Raad aan op de spoedige tenuitvoerlegging ervan; benadrukt dat de Unie, in het bijzonder door middel van haar alomvattende aanpak waarbij onder meer civiele en militaire middelen worden ingezet, kan bijdragen tot de veiligheid in kwetsbare en door conflicten getroffen landen en kan helpen voorzien in de behoeften van haar partners, vooral als het militaire begunstigden betreft, en herhaalt dat veiligheid een noodzakelijke voorwaarde is voor ontw ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Appropriate mechanisms for the review of this Regulation, involving the deployment manager, who should coordinate and cooperate with the entities as referred to in Article 9 of Implementing Regulation (EU) No 409/2013, namely the National Supervisory Authorities, military, SESAR Joint Undertaking, Network Manager and the manufacturing industry, should be set up, in particular to allow the Commission to amend this Regulation as necessary.

Er moeten passende mechanismen worden opgezet voor de evaluatie van deze verordening, waarbij de uitrolbeheerder moet worden betrokken. Deze moet de in artikel 9 van Uitvoeringsverordening (EU) nr. 409/2013 vermelde entiteiten, namelijk de nationale toezichthoudende instanties, de militaire sector, de Gemeenschappelijke Onderneming SESAR, de netwerkbeheerder en de maakindustrie, coördineren en met hen samenwerken. Deze mechanismen moeten de Commissie in staat stellen deze verordening zo nodig te wijzigen.


· The Commission and the High Representative should establish a joint civil-military agenda for maritime security research (incl. dual use capabilities) to avoid duplication and improve effectiveness of the research efforts, in coordination with Member States.

· De Commissie en de hoge vertegenwoordiger dienen een gezamenlijke civiel-militaire agenda op te stellen voor onderzoek naar maritieme veiligheid (inclusief voorzieningen voor tweeërlei gebruik) om overlapping te vermijden en om de doeltreffendheid van het onderzoek te verbeteren, in overleg met de lidstaten.


9. Believes that the EU should support a possible UN peace support mission to be approved by the Security Council and believes there could be a role for EU peacekeepers and monitors, but that these should be proportionate to the needs and recognise the successes of the existing 'light touch' Joint Military Commission (JMC) in the Nuba Mountains;

9. is van mening dat de EU een eventuele, door de Veiligheidsraad goed te keuren VN-vredesmissie dient te ondersteunen en dat hier een rol zou kunnen liggen voor EU-vredeshandhavingstroepen en EU-waarnemers, maar dat deze evenredig moet zijn met de behoeften, en de successen moet erkennen van de bestaande "light touch" Gezamenlijke Militaire Commissie in het Nuba-gebergte;


G. whereas, according to the joint military commission set up by the Lusaka agreements, only Namibia has withdrawn its troops; stressing the need for the withdrawal from the DRC of the Ugandan, Zimbabwean and Angolan troops and the more than 4 000 Rwandan soldiers deployed in the east of the DRC; whereas all these forces are allied to one or other Congolese faction in the conflict, hence the need for them to withdraw,

G. overwegende dat slechts Namibië volgens de gezamenlijke militaire commissie die is ingesteld uit hoofde van het akkoord van Lusaka, zijn troepen heeft teruggetrokken en er met nadruk op wijzend dat de Oegandese, Zimbabwaanse en Angolese troepen en de meer dan 4.000 Rwandese soldaten die in het oosten van de DRC gelegerd zijn van het grondgebied van de DRC moeten worden teruggetrokken, dat deze troepen allemaal geallieerd zijn met een van de strijdende Congolese partijen en dat hun terugtrekking noodzakelijk is,


16. Deplores in particular the fact that the Commission has not given any consideration to the idea of a European Diplomatic and Military Union (in other words, joint military defence and security structures) to be established by means of the same methods and in accordance with the same timescale as those used in order to achieve economic and monetary union;

16. betreurt het met name dat de Commissie niet ingaat op de gedachte van een diplomatieke en militaire Europese Unie, gemeenschappelijke militaire en veiligheidsstructuren dus die op dezelfde wijze en volgens eenzelfde tijdschema opgebouwd kunnen worden als bij de totstandbrenging van de Economische en Monetaire Unie;


As a consequence national organisations - civil and military - in charge of ATM have reacted individually and collectively within their joint organisations ECAC [13] and EUROCONTROL, with the support of the European Commission, by developing and implementing numerous improvement measures at technical, operational and institutional levels within the framework of several successive ECAC strategies covering the en-route phase of fligh ...[+++]

De voor ATM verantwoordelijke nationale organisaties - civiele en militaire - hebben binnen hun gemeenschappelijke organisaties ECAC [13] en EUROCONTROL en met steun van de Europese Commissie zowel op eigen initiatief als gezamenlijk gereageerd door de ontwikkeling en implementatie van tal van verbeteringen op technisch, operationeel en institutioneel niveau in het kader van de achtereenvolgende ECAC-strategieën met betrekking tot de kruisvluchtfase van vluchten (EATCHIP) en de luchthavenaspecten van ATC (APATSI).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'joint military commission' ->

Date index: 2024-12-26
w