Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cocos
Even keel
False keel
Flat keel
Flat plate keel
Grounding keel
Insertion of laryngeal keel
Keel facing bar
Laryngeal keel
Nil trim
On even keel
Plate keel
Rubbing bar
Shoe of a keel
Slab keel
Territory of Cocos

Vertaling van "keel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
false keel | grounding keel | keel facing bar | rubbing bar | shoe of a keel | slab keel

loze kiel | slijtkiel


flat keel | flat plate keel | plate keel

plaatkiel | platte kiel | vlakke kiel


Cocos (Keeling) Islands | Territory of Cocos (Keeling) Islands

Cocoseilanden | Territorium Cocoseilanden




Removal of keel, tantalum plate or stent from larynx

verwijderen van 'laryngeal keel', tantaliumplaat of stent uit larynx




Insertion of laryngeal keel

insertie van 'laryngeal keel'-stent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dealing with the concerns of the EU industry, which requires a clear time framework avoiding the situation in which equipment which met the MED standards at the time it was supplied after the keel laying would be no longer compliant at the time of the installation on board, due to changes made to the technical construction standards in the intervening period.

Dit amendement is ingediend om rekening te houden met de zorgen van de industrie in de EU, die een duidelijk tijdskader nodig heeft om de situatie te voorkomen dat uitrusting die op het tijdstip van levering na de kiellegging aan de RUZ-normen voldeed, op het tijdstip van installatie aan boord niet langer voldoet, als gevolg van wijzigingen die in de tussenliggende periode zijn aangebracht in de technische constructienormen.


the keel clearance set out in point 2.1 shall be complied with;

er dient voldaan te worden aan de kielafstand in punt 2.1,


“draught (T)”: the vertical distance in m between the lowest point of the hull without taking into account the keel or other fixed attachments and the maximum draught line; ’

„diepgang (T)”: de verticale afstand van het laagste punt van de scheepsromp aan de onderkant van de bodembeplating zonder rekening te houden met de kiel of andere vaste onderdelen en het vlak van de grootste inzinking van de scheepsromp; ”,


2.1. Vessels and convoys are deemed able to stop facing downstream in good time in accordance with Article 5.07(1) when this is proved during a test of stopping in relation to the ground facing downstream at an initial speed in relation to the water of 13 km/h, with a keel clearance equal to at least 20 % of the draught but not less than 0,50 m.

2.1 Schepen en samenstellen worden beschouwd tijdig kop vóór te kunnen stilhouden overeenkomstig artikel 5.07, lid 1, wanneer dit is bewezen door een stopproef ten opzichte van de grond met kop vóór met een beginsnelheid ten opzichte van het water van 13 km/u, een kielafstand gelijk aan ten minste 20 % van de diepgang, maar niet minder dan 0,50 m.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The turning capacity of vessels and convoys whose length (L) does not exceed 86 m and width (B) does not exceed 22,90 m shall be considered sufficient under Article 5.10, in conjunction with Article 5.02(1) when during an upstream turning manoeuvre with an initial speed in relation to the water of 13 km/h, the limit values for stopping facing downstream established in Administrative instruction No 2 are complied with. The keel clearance conditions according to Section 1.1 shall be complied with.

De keereigenschappen van schepen en samenstellen waarvan de lengte (L) niet meer dan 86 m bedraagt en de breedte (B) niet meer dan 22,90 m worden geacht voldoende te zijn volgens artikel 5.10 in combinatie met artikel 5.02, lid 1, wanneer tijdens een opdraaimanoeuvre met een beginsnelheid ten opzichte van het water van 13 km/u voldaan wordt aan de grenswaarden van kop vóór stoppen zoals vastgelegd in administratieaanwijzing nr. 2. Aan de voorwaarden betreffende de kielafstand in punt 1.1 moet voldaan worden.


During tests the requirements of Section 2 shall be complied with keeping a keel clearance of at least 20 % of the draught, but not less than 0,50 m.

Tijdens proeven moet worden voldaan aan de eisen van punt 2 waarbij een kielafstand van ten minste 20 % van de diepgang in acht moet worden genomen. Deze mag echter niet minder dan 0,50 m bedragen.


1. All ro-ro passenger ships of Classes A, B and C, the keel of which is laid or which are at a similar stage of construction on or after 1 October 2004 shall comply with the specific stability requirements set out in Directive [yyyy/xx/EC].

1. Alle ro-ro-passagiersschepen van de klassen A, B en C, waarvan de kiel werd gelegd of waarvan de bouw zich in een soortgelijk stadium bevond op of na 1 oktober 2004, dienen te voldoen aan de specifieke stabiliteitseisen van Richtlijn [yyyy/xx/EC].


1. All ro-ro passenger ships of Classes A, B and C, the keel of which is laid or which are at a similar stage of construction on or after 1 October 2004 shall comply with the provisions of Articles 6, 8 and 9 in Directive [yyyy/xx/EC] on specific stability requirements for ro-ro passenger ships.

1. Alle ro-ro-passagiersschepen van de klassen A, B en C, waarvan de kiel werd gelegd of waarvan de bouw zich in een soortgelijk stadium bevond op of na 1 oktober 2004, dienen te voldoen aan de bepalingen in de artikelen 6, 8 en 9 van Richtlijn [yyyy/xx/EC] met betrekking tot specifieke stabiliteitseisen voor ro-ro-passagiersschepen.


2. All ro-ro passenger ships of Classes A and B, the keel of which is laid or which are at a similar stage of construction before 1 October 2004 shall comply with the provisions of Articles 6, 8 and 9 in Directive [yyyy/xx/EC] on specific stability requirements for ro-ro passenger ships by 1 October 2010, unless they are phased out on that date or on a later date on which they reach the age of 30 years but in any case not later than 1 October 2015.

2. Alle ro-ro-passagiersschepen van de klassen A en B, waarvan de kiel werd gelegd of waarvan de bouw zich een soortgelijk stadium bevond vóór 1 oktober 2004, dienen op 1 oktober 2010 aan de bepalingen in de artikelen 6, 8 en 9 van Richtlijn ././EG met betrekking tot specifieke stabiliteitseisen voor ro-ro-passagiersschepen te voldoen, tenzij zij op die datum of op een latere datum waarop zij 30 jaar oud worden, maar in geen geval later dan 1 oktober 2015, worden opgelegd.


2. All ro-ro passenger ships of Classes A and B, the keel of which is laid or which are at a similar stage of construction before 1 October 2004 shall comply with the specific stability requirements set out in Directive [yyyy/xx/EC] by 1 October 2010, unless they are phased out on that date or on a later date on which they reach the age of 30 years but in any case not later than 1 January 2015.

2. Alle ro-ro-passagiersschepen van de klassen A en B, waarvan de kiel werd gelegd of waarvan de bouw zich een soortgelijk stadium bevond vóór 1 oktober 2004, dienen op 1 oktober 2010 aan de specifieke stabiliteitseisen van Richtlijn ././EG te voldoen, tenzij zij op die datum of op een latere datum waarop zij 30 jaar oud worden, maar in geen geval later dan 1 januari 2015, worden opgelegd.




Anderen hebben gezocht naar : cocos islands     even keel     insertion of laryngeal keel     laryngeal keel     nil trim     on even keel     territory of cocos islands     false keel     flat keel     flat plate keel     grounding keel     keel facing bar     plate keel     rubbing bar     shoe of a keel     slab keel     keel     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'keel' ->

Date index: 2023-06-10
w