Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
Conversion hysteria
Create cultural venue learning strategies
Create energy saving concepts
Create learning strategies at cultural venues
Creating concepts for energy saving
DELTA
Define concepts for city marketing
Delirium tremens
Develop concepts for city marketing
Develop cultural learning strategies
Develop energy saving concepts
Developing city marketing concepts
Developing concepts for energy saving
Disorder of personality and behaviour
Formulate strategies for cultural learning
Hysteria hysterical psychosis
Jealousy
Learning and Development Unit
Learning and development concept
Moderate mental subnormality
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction
Staff Development Unit
Staff Training Department
Write concepts for city marketing

Vertaling van "learning and development concept " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
learning and development concept

leren en ontwikkelen concept


create energy saving concepts | creating concepts for energy saving | develop energy saving concepts | developing concepts for energy saving

concepten voor energiebesparing ontwikkelen


define concepts for city marketing | developing city marketing concepts | develop concepts for city marketing | write concepts for city marketing

concepten voor stadspromotie ontwikkelen


create learning strategies at cultural venues | formulate strategies for cultural learning | create cultural venue learning strategies | develop cultural learning strategies

leerstrategieën voor culturele ontmoetingsplaatsen ontwikkelen


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Communautaire actie op het gebied van leertechnologie | DELTA [Abbr.]


Learning and Development Unit | Staff Development Unit | Staff Training Department

dienst Opleidingen | eenheid Opleiding en Ontwikkeling | eenheid Personeelsontwikkeling


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or inter ...[+++]

Omschrijving: Het gemeenschappelijk thema van dissociatieve stoornissen of conversiestoornissen bestaat uit een gedeeltelijk of volledig verlies van de normale integratie van herinneringen, besef van identiteit en onmiddellijke zintuiglijke gewaarwordingen en controle over de motoriek. Alle vormen van dissociatieve stoornissen vertonen de tendens minder te worden na enige weken of maanden, vooral als hun begin samenviel met een traumatische levensgebeurtenis. Meer chronische stoornissen, vooral verlammingen en anesthesieën, kunnen ontstaan indien het begin samenvalt met onoplosbare problemen of persoonlijke conflicten. Deze stoornissen zijn voorheen geclassificeerd als verschillende vormen 'conversiehysterie'. Men neemt aan dat ze psychogee ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. The sending organisation, in consultation with the hosting organisation and the apprentice volunteer, shall review and update the learning needs in the learning and development plan based on the needs of the apprenticeship placement. The learning and development plan shall define in particular:

2. In overleg met de ontvangende organisatie en de stagiair-vrijwilliger toetst en actualiseert de uitzendende organisatie de in het leer- en ontwikkelingsplan opgenomen opleidingsbehoeften in functie van de stageplaats. Het leer- en ontwikkelingsplan bevat met name:


76. Highlights the important role of non-formal and informal learning, volunteering and lifelong learning in developing skills and qualifications, particularly transversal skills such as entrepreneurial skills, ICT, and personal and language competences that are widely applicable; calls on the EU to improve access to adult learning and second-chance education; calls for the validation and recognition of non-formal and informal learning by employers and education providers;

76. wijst op de belangrijke rol van niet-formeel en informeel leren, vrijwilligerswerk en een leven lang leren bij de ontwikkeling van vaardigheden en kwalificaties, met name horizontale vaardigheden, bijvoorbeeld op het gebied van ondernemerschap, ICT, persoonlijke vaardigheden en talenkennis, die in veel situaties van pas komen; verzoekt de EU de toegang tot de volwasseneneducatie en het tweedekansonderwijs te verbeteren; dringt aan op de validering en erkenning van niet-formeel en informeel leren door werkgevers en onderwijsinste ...[+++]


3. The assessment and documentation of learning experiences shall reflect the continuous process of development that EU Aid Volunteers go through, thereby acknowledging and supporting learning and development throughout the different stages of a volunteer's participation in the initiative.

3. De beoordeling en staving van de leerervaringen geven de continue ontwikkeling van de EU-vrijwilligers voor humanitaire hulp weer, waarbij de opleiding en ontwikkeling in de verschillende fasen van de deelname van een vrijwilliger aan het initiatief naar waarde wordt geschat en ondersteund.


Satisfy learning and development needs in the ESS based on a combination of training courses and learning and development opportunities.

Voldoen aan de leer- en ontwikkelingsbehoeften in het ESS op basis van een combinatie van opleidingscursussen en leer- en ontwikkelingsmogelijkheden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Satisfy learning and development needs in the ESS based on a combination of training courses and learning and development opportunities.

Voldoen aan de leer- en ontwikkelingsbehoeften in het ESS op basis van een combinatie van opleidingscursussen en leer- en ontwikkelingsmogelijkheden.


The lesson we must learn from this is that we need, in future, to establish basic conditions which can be planned and predicted for all industries, and until we have fully-developed concepts in place, it is irresponsible to throw billions of euros of European taxpayers’ money at the problem.

De les die hieruit moet worden getrokken, is dat we in de toekomst voor alle bedrijfstakken basisvoorwaarden moeten scheppen die planbaar en voorspelbaar zijn. Totdat we beschikken over volledig uitontwikkelde concepten, is het onverantwoord het probleem te lijf te gaan met miljarden euro’s Europees belastinggeld.


to ensure an adequate supply of comparable data, statistics and analyses to underpin lifelong learning policy development, as well as to monitor progress towards objectives and targets in lifelong learning, and to identify areas for particular attention.

zorg dragen voor een passend aanbod aan vergelijkbare gegevens, statistieken en analyses ter ondersteuning van de beleidsontwikkeling voor een leven lang leren en monitoren van de vooruitgang bij het verwezenlijken van de doelstellingen en streefcijfers op het gebied van een leven lang leren, en vaststellen van gebieden die specifieke aandacht behoeven.


developing concepts for independent/self-reliant learning;

de ontwikkeling van concepten voor onderwijs in eigen beheer/onder eigen toezicht;


- developing concepts for independent/self-reliant learning;

- de ontwikkeling van concepten voor onderwijs in eigen beheer/onder eigen toezicht;


Calls on the Commission and the Member States to ensure that the e-Learning initiative concentrates on priority objectives: providing all schools with the necessary technological infrastructure and training teachers (who, more than anyone, are responsible for education), through bench-marking measures and the exchange of best practice, so that they acquire knowledge and skills in the use of the new technologies for educational purposes, in both content and software, which should be flexible, multicultural and should take account of th ...[+++]

verzoekt de Commissie en de lidstaten het initiatief e-Learning te concentreren op de volgende prioriteiten: terbeschikkingstelling van voldoende technologische infrastructuurvoorzieningen op alle scholen en opleiding van leraren (de eerste verantwoordelijken voor het onderwijs) via benchmarkingprojecten en de uitwisseling van beste praktijken opdat zij de nodige kennis en vaardigheden verwerven om de nieuwe technologieën voor pedagogische doeleinden te gebruiken, zowel op het niveau van de inhoud als door middel van software, die fle ...[+++]


w