Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ascertain learning disorders
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Learning by discovery
Learning complications
Learning delays
Learning difficulties
Learning difficulty
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
School for children with learning difficulties
School for children with severe learning difficulties
Unsupervised learning

Traduction de «learning difficulties » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


learning complications | learning delays | learning difficulties | learning difficulty

leerproblemen


school for children with learning difficulties | school for children with severe learning difficulties

school voor zeer moeilijk lerende kinderen


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


A rare chromosomal anomaly with characteristics of a predominantly neuropsychiatric phenotype with a few dysmorphic features. Speech delay, learning difficulties, attention deficit hyperactivity disorder, bipolar disorder and aggressiveness have been

distale dup(7)(q11.23)


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

leren door waarneming | leren zonder leraar


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

leerstoornissen identificeren | leerstoornissen vaststellen


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

montessorileermateriaal | montessorilesmateriaal
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The core content of pedagogical studies consists of: ethical and social basis of teaching work; human relations, co-operation and interaction skills; understanding of learning processes; and prevention of learning difficulties and exclusion.

De opleidingen berusten op de ethische en sociale grondslag van het onderwijs; menselijke relaties, vaardigheden op het gebied van samenwerking en interactie; inzicht in leerprocessen; en het voorkomen van leerproblemen en uitsluiting.


In addition, such disadvantages can be exacerbated by negative objective factors such as lack of jobs, lack of child care, lack of transport, living in a region of high unemployment, lack of housing, lack of open and flexible learning opportunities meeting their needs and interests, prejudice and discrimination (e.g. against immigrants, ethnic minorities, ex-prisoners, people with learning difficulties, women or men due to their sex).

Daarnaast kunnen dergelijke achterstandsituaties nog verergeren door negatieve objectieve factoren als een tekort aan banen, tekort aan kinderopvang, afwezigheid van vervoer, wonen in een regio met een hoge werkloosheid, woningtekort, gebrek aan open en flexibele leermogelijkheden die beantwoorden aan behoeften en interesses, vooroordelen en discriminatie (bijvoorbeeld tegen immigranten, etnische minderheden, ex-gedetineerden, mensen met leerproblemen, vrouwen of mannen op grond van hun geslacht).


They are over-represented among pupils with disabilities (61%) and are more likely to show emotional and behavioral problems, or specific learning difficulties (65%)[13].

Zij zijn oververtegenwoordigd onder de leerlingen met een beperking (61%) en leggen vaker emotionele en gedragsproblemen of bijzondere leerproblemen aan de dag (65%)[13].


According to statistical reports, a substantial number of children have learning difficulties (such as dyslexia, dyscalculia or dysgraphia), as well as behavioural problems, and difficulties in fitting in.

Uit statistische verslagen blijkt dat een aanzienlijk aantal kinderen kampt met leerproblemen (zoals dyslexie, dyscalculie en dysgrafie), gedragsstoornissen en aanpassingsproblemen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
What does the Commission plan to do in order to ensure that children with learning difficulties get all the necessary support at all educational levels throughout their learning life?

Wat is de Commissie voornemens te doen om ervoor te zorgen dat kinderen met leerproblemen op alle onderwijsniveaus en tijdens hun hele schoolcarrière de ondersteuning krijgen die zij nodig hebben?


These conclusions invite the Member States to increase levels of literacy and numeracy, identify learning difficulties early and ensure timely and adequate learning support for each student.

In deze conclusies worden de lidstaten opgeroepen om de lees- en rekenvaardigheden te verbeteren, om leerproblemen in een vroeg stadium vast te stellen en voor elke leerling voor een tijdige en adequate leerondersteuning te zorgen.


That is why it is particularly important to help and support people with learning difficulties by reason of their background or social position, those who have dropped out of school, people with poor literacy skills, the long-term unemployed or people who want to get back to work after a long break, not least – and in particular – women returning to work after having children. All these circumstances need to be taken into account if people are to be given the specific help they need to make use of their educational opportunities.

Niet alle mensen hebben immers dezelfde uitgangspositie en dezelfde kansen. Daarom is het heel belangrijk stimulerende maatregelen te nemen voor mensen met leerproblemen vanwege hun afkomst of sociale omstandigheden, vroegtijdige schoolverlaters, mensen die nauwelijks kunnen lezen en schrijven, langdurig werklozen of mensen die na een lange onderbreking weer aan het arbeidsproces willen deelnemen, waarbij ik vooral denk aan vrouwen die na het krijgen van een kind weer aan het werk willen.


For that reason I wish to emphasise the need for setting special targets so that the provision of lifelong learning can be made to include people who failed to finish their secondary education, are untrained, have special needs and learning difficulties, or who are socially underprivileged.

Ik wil daarom de noodzaak onderstrepen om specifieke doelen te stellen, zodat bij het levenslang leren personen worden betrekken die hun middelbare opleiding niet hebben afgerond, ongeschoold zijn, speciale behoeftes en leerproblemen hebben of die zich in een sociaal zwakke positie bevinden.


Upgrading the initial and in-service training of teachers and trainers so that their skills respond both to the changes in society and expectations, and to the varied groups involved (all ages of young people in initial education and training, and a wide spectrum of ages of adults; people with specific learning difficulties, and with personal or societal difficulties; etc.) is a major challenge to the education systems over the next 10 years.

Een van de grootste uitdagingen voor de onderwijsstelsels in de komende tien jaar is de verbetering van de initiële en vervolgopleiding van onderwijsgevenden en opleiders, zodat hun vaardigheden beantwoorden aan de veranderingen in de samenleving en de daar levende verwachtingen en afgestemd zijn op de verschillende betrokken groepen (jongeren van uiteenlopende leeftijdscategorieën die initieel onderwijs en initiële scholing volgen en zeer uiteenlopende groepen volwassenen, personen met bijzondere leermoeilijkheden en persoonlijke of maatschappelijke problemen, enz.).


To develop a skilled workforce, it is crucial to improve the quality of education and training, so education and training systems must have more resources, with absolute priority being given to young people with learning difficulties.

Om over gekwalificeerde arbeidskrachten te kunnen beschikken is het van het grootste belang de kwaliteit van onderwijs en opleiding te verbeteren en derhalve moeten de betreffende systemen beter worden toegerust, waarbij in de eerste plaats aandacht aan jongeren met leermoeilijkheden moet worden geschonken.


w