Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess clinical outcomes of dental hygiene treatments
Assess success of blast
Blast outcome reporting
Carry out assessments of dental hygiene treatments
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Give information on chiropractic treatment outcomes
Graduate outcomes
Learning achievements
Learning attainments
Learning outcomes
Present outocomes of chiropractic treatment
Report outcome of blast
Reporting of outcome of blast
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning

Vertaling van "learning outcomes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
graduate outcomes | learning achievements | learning attainments | learning outcomes

leerresultaten


social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

sociale opbrengsten van onderwijs


Assessment using Clinical Outcomes in Routine Evaluation Learning Disabilities

evaluatie met 'Clinical Outcomes in Routine Evaluation - Learning Disabilities'


assess success of blast | blast outcome reporting | report outcome of blast | reporting of outcome of blast

resultaat van ontploffing rapporteren


analyse clinical outcomes of dental hygiene interventions | carry out assessments of dental hygiene treatments | assess clinical outcomes of dental hygiene treatments | evaluate clinical outcomes of dental hygiene interventions

klinische resultaten van tandheelkundige interventies evalueren


give information on chiropractic treatment outcomes | present outocomes of chiropractic treatment | provide information on chiropractic treatment outcomes | provide information on chiropractic treatment's outcomes

informatie geven over de resultaten van chiropractische behandelingen | informatie verstrekken over de resultaten van chiropractische behandelingen


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


Assessment using KOOS (Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score)

beoordeling met Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While most HEIs define study programmes in terms of the intended learning outcomes for students, the challenge remains of incorporating learning outcomes into teaching, learning and assessment.

Hoewel in de meeste instellingen de beoogde leerresultaten van de studenten zijn opgenomen in de beschrijving van de studieprogramma's, blijft het een uitdaging om het onderwijs- en leerproces en de beoordeling af te stemmen op leerresultaten.


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Het Europees systeem voor het verzamelen en overdragen van studiepunten (European Credit Transfer and Accumulation System — ECTS), dat in 1989 is ingevoerd in het kader van het Erasmus-programma, verleent kredieten voor het formele onderwijs op basis van leerresultaten en werklast voor studenten, en vergemakkelijkt ook de toekenning door hogeronderwijsinstellingen van kredieten op basis van leerresultaten voor niet-formele en informele leerervaringen.


For applying ECVET to learning outcomes achieved in a non-formal and informal learning context or outside the framework of an MoU, the competent institution which is empowered to award qualifications or units or to give credit should establish procedures and mechanisms for the identification, validation and recognition of these learning outcomes through the award of the corresponding units and the associated ECVET points.

Voor de toepassing van het ECVET op in niet-formele en informele leercontexten of buiten het kader van een intentieverklaring verworven leerresultaten moet de bevoegde instelling die gemachtigd is kwalificaties of eenheden toe te kennen of studiepunten te verlenen, procedures en mechanismen voor de identificatie, validering en erkenning van deze leerresultaten ontwikkelen door de toekenning van de overeenkomstige eenheden en de bijbehorende ECVET-punten.


Credit transfer based on ECVET and applied to learning outcomes achieved in formal learning contexts should be facilitated by establishing partnerships and networks involving competent institutions, each of which is empowered, in their own setting, to award qualifications or units or to give credit for achieved learning outcomes for transfer and validation.

De op het ECVET gebaseerde en op in formele leercontexten verworven leerresultaten toegepaste studiepuntenoverdracht moet worden vergemakkelijkt door partnerschappen en netwerken te ontwikkelen met de bevoegde instellingen, die elk in hun eigen context gemachtigd zijn kwalificaties of eenheden te verlenen of studiepunten voor verworven leerresultaten toe te kennen met het oog op overdracht en validering.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Institutions which apply ECTS publish their course catalogues on the web, including detailed descriptions of study programmes, units of learning, university regulations and student services. Course descriptions contain learning outcomes (what students are expected to know, understand and be able to do) and workload (the time students typically need to achieve the learning outcomes), expressed in terms of credits.

De beschrijving van de cursussen bevat leerresultaten (wat studenten moeten kennen, begrijpen en kunnen) en studielast (de tijd die de gemiddelde student nodig heeft om dat leerresultaat te bereiken), uitgedrukt in studiepunten. Meestal varieert de studielast voor een student van 1500 tot 1800 uur per academisch jaar, en één studiepunt komt overeen met 25 tot 30 uur werk.


In particular, work is needed to ensure the development of national qualifications frameworks based on relevant learning outcomes and their link to the European Qualifications Framework, the establishment of more flexible learning pathways — including better transitions between the various education and training sectors, greater openness towards non-formal and informal learning, and increased transparency and recognition of learning outcomes. Further efforts are also required to promote adult learning, to increase the quality of guidance systems, and to make learning more attractive in general — including through the development of new f ...[+++]

In het bijzonder moet worden bewerkstelligd dat nationale kwalificatiekaders worden vastgesteld die op relevante leerresultaten berusten en aan het Europese kwalificatiekader zijn gekoppeld en dat flexibeler leertrajecten tot stand komen, met inbegrip van een betere overgang tussen de verschillende onderwijs- en opleidingssectoren, een grotere openheid ten aanzien van non-formeel en informeel leren en een grotere transparantie en erkenning van de leerresultaten. Verdere inspanningen zijn ook vereist om volwassenenonderwijs te bevorderen, de kwaliteit van de begeleidingssystemen te verbeteren en om leren in het algemeen aantrekkelijker te ...[+++]


In order to make the EQF work across different national and sectoral systems the EQF's eight levels are based on learning outcomes (what a learner knows, understands and is able to do) rather than learning inputs (the length of a learning experience, the type of institution etc).

Om het EKK in de stelsels van de verschillende landen en sectoren doeltreffend te laten werken, zijn de acht niveaus van het EKK gebaseerd op leerresultaten (wat een leerling weet, begrijpt en kan) in plaats van op leerinputs (de duur van de leerervaring, het soort instelling enz.).


It is a lifelong learning framework, applying to qualifications obtained in all sectors of formal education, including general education, higher education and vocational training, as well as to learning outcomes acquired in non-formal and informal learning settings.

Het kader is gebaseerd op een leven lang leren en is van toepassing op kwalificaties die in alle sectoren van het formeel onderwijs zijn verworven, waaronder het algemeen onderwijs, het hoger onderwijs en beroepsopleiding, maar ook op leerresultaten die in een niet-formele of informele leeromgeving zijn opgedaan.


(4) The Council Resolution on lifelong learning of 27 June 2002 invites the Member States to encourage cooperation and effective measures to validate learning outcomes, crucial for building bridges between formal, non-formal and informal learning and thus a prerequisite for the creation of a European area of lifelong learning.

(4) In de resolutie van de Raad inzake levenslang leren van 27 juni 2002 wordt de lidstaten verzocht samenwerking en effectieve maatregelen voor de validering van leerresultaten te bevorderen, hetgeen van cruciaal belang is om bruggen te slaan tussen formeel, niet-formeel en informeel leren, en derhalve een voorwaarde is voor de verwezenlijking van een Europese ruimte voor een leven lang leren.


Whilst acknowledging that the primary focus of the education system should remain on formal education and on endeavouring to ensure high quality learning outcomes for all pupils and students, the Presidency underlined that in today's situation of rising unemployment and lack of economic growth, making use of new learning opportunities and making the most of knowledge, skills and competences acquired outside formal education could play an important role in enhancing employability and mobility, as well as providing more motivation for lifelong learning, particularly in the case of the socio-economically disadvantaged or low-qualified group ...[+++]

Het voorzitterschap erkent dat het onderwijsstelsel in de eerste plaats gericht moet blijven op formeel onderwijs en het nastreven van goede leerresultaten voor alle leerlingen en studenten, maar onderstreepte dat het benutten van nieuwe leermogelijkheden en het optimaal profijt trekken van buiten het formele onderwijs verworven kennis, vaardigheden en competenties in de huidige context van stijgende werkloosheid en uitblijvende economische groei een belangrijke rol kunnen spelen bij het verhogen van de inzetbaarheid en mobiliteit, evenals bij het versterken van de motivatie voor een leven lang leren, met name onder sociaal-economisch ac ...[+++]


w