Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Export monitoring
Guard levelling machinery
Guard metal planer
Level monitoring
Monitor kitchen supplies
Monitor levelling machinery
Monitor supplies for kitchen
Monitor tamping car
Monitored relative level
Monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring
Monitoring of exports
Programme level monitoring
Record kitchen stock supply levels
Tamping car monitoring
Tamping machine monitoring
Tend metal planer

Vertaling van "level monitoring " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




monitor supplies for kitchen | record kitchen stock supply levels | maintain an inventory of stocks, materials and equipment | monitor kitchen supplies

0.0 | voorraden controleren | toezicht houden op de keukenbenodigdheden | zorgen dat de keuken goed bevoorraad is


guard levelling machinery | monitor levelling machinery | guard metal planer | tend metal planer

metaalschaven bedienen


monitored relative level

gecontroleerd instellingsniveau


monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring | tamping machine monitoring | monitor tamping car | tamping car monitoring

stopmachine controleren | stopmachine monitoren


A classical radical neck dissection (RND) involves excision of fibrofatty tissue and removal of lymph nodes from the mandible superiorly to the clavicle inferiorly (level I to level V), and in the unmodified procedure encompasses the sternocleidomast

radicale halsdissectie


export monitoring [ monitoring of exports ]

exportcontrole


A rare neuroendocrine neoplasm arising from neural crest-derived paraganglion cells (most often in the para-aortic region at the level of renal hilii, organ of Zuckerkandl, thoracic paraspinal region, bladder and carotid body) not associated with cat

niet-functionerend paraganglioom


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

kleine gestalte door primaire zuurlabiele subeenheiddeficiëntie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.6. | Expand monitoring and analysis of private research investment and sectoral innovation performance | Take account of the results of the EU level monitoring and analysis | ILS[29] chapter 6 |

3.6. | het toezicht op en de analyse van particuliere investeringen in onderzoek en sectorale innovatieprestaties uitbreiden | rekening te houden met de resultaten van het toezicht en de analyse op EU-niveau | ILS[29], hoofdstuk 6 |


Cooperation on the organisation of monitoring and evaluations of the KICs between the Commission and the EIT is required in order to ensure coherence with the overall Union-level monitoring and evaluation system.

Het is noodzakelijk dat de Commissie en het EIT samenwerken bij de organisatie van het toezicht en de evaluatie van de KIG's om samenhang met het algemene toezicht- en evaluatiesysteem op Unieniveau te waarborgen.


The Platform has a role to play as a forum for high level monitoring of the approach at national and sub-national level, from food producers to retailers and the commercial communication sector.

Het Platform heeft een rol te vervullen als forum voor toezicht op hoog niveau op de aanpak op nationaal en subnationaal niveau, van voedselproducenten tot detailhandelaren en de sector commerciële communicatie.


At the operational level, monitoring outcomes continues to pose a challenge, and there is an obvious need to develop means for evaluating progress achieved, notably an information system built on indicators appropriate to the goals and priorities to be achieved.

Op operationeel vlak blijft de monitoring van resultaten een belangrijke uitdaging, en de noodzaak om middelen te ontwikkelen voor de evaluatie van de geboekte vooruitgang is evident, met name een informatiesysteem dat is gebaseerd op indicatoren die geschikt zijn voor de te bereiken doelen en prioriteiten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To support macro level monitoring, the European Commission has developed a European Health Interview Survey (EHIS) which will become operational in 2007 and will put in place a harmonised approach to the regular collection through the European Statistical System (ESS) of statistical data on self-reported height and weigh, performance of physical activity and frequency of consumption of fruits and vegetables.

Ter ondersteuning van het toezicht op macroniveau heeft de Commissie een Europees gezondheidsonderzoek door middel van interviews (EHIS, European Health Interview Survey) opgezet, dat in 2007 van start zal gaan. Verder zal zij een geharmoniseerde aanpak introduceren voor een regelmatige verzameling, via het Europees statistisch systeem, van statistische gegevens over zelfgerapporteerde lengte en gewicht, lichaamsbeweging en de frequentie van de consumptie van groenten en fruit.


12. Reiterates its call for enhanced cooperation and coordination between the different EU-level monitoring and crisis response capacities; urges, in addition, rationalisation of the existing structures to reduce unnecessary duplications, including by merging overlapping capacities; takes the view that the monitoring centres must be adequately resourced and that the linguistic profiles of their staff should be brought into line with the languages spoken in the most relevant crisis areas, in particular Russian and Arabic; calls for enhanced cooperation and information-sharing between the EU-level monitoring centres and the correspondin ...[+++]

12. herhaalt zijn oproep om de samenwerking en coördinatie tussen de verschillende monitoring- en crisisresponscapaciteiten op EU-niveau te versterken; dringt er voorts op aan de bestaande structuren beter te organiseren om overbodige doublures te verminderen, onder meer door elkaar overlappende capaciteiten samen te voegen; is van mening dat de monitoringcentra van voldoende middelen moeten worden voorzien en dat ervoor moet worden gezorgd dat het talenprofiel van het personeel de talen omvat die in de meest relevante crisisgebieden worden gesproken, met name Russisch en Arabisch; pleit voor intensievere samenwerking en uitwisseling ...[+++]


32. Stresses that the EU needs to possess capable crisis response structures with 24/7 monitoring and response capacity, able to provide early warning and up-to-date situation awareness to all relevant actors; notes the existence of a multitude of EU-level monitoring centres, and that this raises questions of efficient coordination in the event of complex, multidimensional crises; notes the establishment of the Situation Room within the European External Action Service, as well as the existence of a number of sectoral monitoring centres within Commission departments and specialised EU bodies; draws attention, in particular, to the Mon ...[+++]

32. onderstreept dat de EU adequate structuren voor crisisrespons moet hebben met een waarnemings- en responscapaciteit die 24 uur per dag operationeel is en alle relevante actoren vroegtijdig kan waarschuwen en tijdig over de situatie kan informeren; stelt vast dat er op EU-niveau talrijke waarnemingscentra zijn en dat dit vragen oproept ten aanzien van een efficiënte coördinatie in geval van complexe crises met een meervoudige dimensie; neemt kennis van de oprichting van een crisiscentrum binnen de Europese Dienst voor extern optreden en het bestaan van een aantal sectorale waarnemingscentra bij de Commissie en gespecialiseerde EU-or ...[+++]


8. Considers that the economic and financial governance structures in place at the onset of the crisis, whether at global level, in the USA or within the European Union, lacked coherence and consistency in separating macro- from micro-prudential supervision, focussed excessively on bottom-up micro-prudential supervision of financial institutions and country-level monitoring of macroeconomic indicators, whilst neglecting the system-wide view of the financial and macroeconomic developments that would necessitate monitoring of the interconnectedness among financial institutions and among countries;

8. is van mening dat de bij het uitbreken van de crisis op mondiaal niveau, in de VS of in de Europese Unie bestaande economische en financiële bestuursstructuren werden gekenmerkt door een gebrek aan samenhang en consistentie in het scheiden van macro- en microprudentieel toezicht en door een buitensporig grote aandacht voor bottom-up microprudentieel toezicht op financiële instellingen en toezicht op landelijk niveau op macro-economische indicatoren, terwijl verzuimd werd op een systeembrede manier naar de financiële en macro-economische ontwikkelingen te kijken, hetgeen toezicht op de onderlinge banden tussen financiële instellingen en tussen landen noodz ...[+++]


9. Considers that the economic and financial governance structures in place at the onset of the crisis, whether at global level, in the USA or within the European Union, lacked coherence and consistency in separating macro- from micro-prudential supervision, focussed excessively on bottom-up micro-prudential supervision of financial institutions and country-level monitoring of macroeconomic indicators, whilst neglecting the system-wide view of the financial and macroeconomic developments that would necessitate monitoring of the interconnectedness among financial institutions and among countries;

9. is van mening dat de bij het uitbreken van de crisis op mondiaal niveau, in de VS of in de Europese Unie bestaande economische en financiële bestuursstructuren werden gekenmerkt door een gebrek aan samenhang en consistentie in het scheiden van macro- en microprudentieel toezicht en door een buitensporig grote aandacht voor bottom-up microprudentieel toezicht op financiële instellingen en toezicht op landelijk niveau op macro-economische indicatoren, terwijl verzuimd werd op een systeembrede manier naar de financiële en macro-economische ontwikkelingen te kijken, hetgeen toezicht op de onderlinge banden tussen financiële instellingen en tussen landen noodz ...[+++]


21. Stresses the need to draw up a medium-term monitoring plan to review progress and promote action-oriented steps to encourage reliance on country-level monitoring, enable synergies between national and international monitoring efforts, and reduce potential duplication of efforts in the monitoring of the Paris Declaration commitments made by the EU;

21. benadrukt dat een plan moet worden ontwikkeld voor toezicht op de middellange termijn, waarmee de vooruitgang kan worden bewaakt en concrete maatregelen kunnen worden bevorderd om landen meer zelf toezicht te kunnen laten uitoefenen, om synergie tussen nationaal en internationaal toezicht mogelijk te maken en om te voorkomen dat overlappingen ontstaan bij het toezicht op de toezeggingen van de EU in het kader van de Verklaring van Parijs;


w