Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Displacement curve
Load v.displacement characteristic
Load v.displacement curve
Valve displacement curve
Valve lift curve

Traduction de «load v displacement curve » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
load v.displacement characteristic | load v.displacement curve

kracht-wegdiagram | kracht-wegkromme


valve displacement curve | valve lift curve

klepverplaatsingsdiagram


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.10.2.2 If the figure determined in the test referred to in point 4.10.2.1. exceeds by more than 0·5 m–1 the figure shown in the approval mark, a vehicle of the type considered or its engine shall be subjected to the test at steady speeds over the full-load curve, as described in section 4.2 of Appendix 2 to Annex IV. The emission levels shall not exceed the limits prescribed in Annex 7 to UN/ECE Regulation No 24

4.10.2.2. Indien de test overeenkomstig punt 4.10.2.1 een waarde oplevert die de in het goedkeuringsmerk vermelde waarde met meer dan 0,5 m-1 overschrijdt, wordt een voertuig van het desbetreffende type, of de motor ervan, onderworpen aan de in punt 4.2 van aanhangsel 2 van bijlage IV beschreven test bij constante toerentallen volgens de volle belastingcurve. De emissies mogen de in bijlage 7 bij VN/ECE-Reglement nr. 24 gestelde grenzen niet overschrijden.


‘maximum net power’ means the highest value of the net power on the nominal full-load power curve for the engine type.

28) „maximaal nettovermogen”: de hoogste waarde van het nettovermogen op de nominaalvermogenscurve bij vollast voor het motortype.


The parameter equivalent conicity tan γe for tangent track and large radius curves shall be distributed so that tan occurs in a range of the amplitude (y) of the wheelsets lateral displacement between +/– 2 and +/– 4 mm for a minimum of 50 % of track sections.

De parameter equivalente coniciteit tan γe voor spoor in rechte strekking en bogen met een grote straal moet dusdanig worden verdeeld dat tan zich voordoet in een bereik van de amplitude (y) van de dwarsbeweging van het wielstel tussen +/– 2 en +/– 4 mm voor ten minste 50 % van de baanvakken.


3.3. By way of derogation from the requirements of point 3.2, persons and goods may be transported in the same compartment under the condition that the loading area is provided with securing devices designed to protect persons transported against the displacement of the load during driving, including severe braking and cornering.

3.3. In afwijking van punt 3.2 mogen personen en goederen in hetzelfde compartiment worden vervoerd wanneer de laadruimte voorzien is van bevestigingsmiddelen die ontworpen zijn om de vervoerde personen tijdens het rijden te beschermen tegen schuivende lading, onder meer bij hard remmen en in scherpe bochten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(31) The overall efficiency and sustainability of cogeneration is dependent on many factors, such as technology used, fuel types, load curves, the size of the unit, and also on the properties of the heat.

(31) Het totale rendement en de duurzaamheid van warmtekrachtkoppeling hangen af van veel factoren, zoals de gebruikte technologie, de gebruikte brandstof, de systeembelasting, de grootte van de eenheid en ook de eigenschappen van de warmte.


(31) The overall efficiency and sustainability of cogeneration is dependent on many factors, such as technology used, fuel types, load curves, the size of the unit, and also on the properties of the heat.

(31) Het totale rendement en de duurzaamheid van warmtekrachtkoppeling hangen af van veel factoren, zoals de gebruikte technologie, de gebruikte brandstof, de systeembelasting, de grootte van de eenheid en ook de eigenschappen van de warmte.


Firstly, a part-load curve is produced, if possible covering the entire load range available in operation (e.g. 40%, 60%, 80% and 100% of the fuel heat capacity).

Allereerst wordt een deelbelastingkromme berekend, bij voorkeur voor het hele in de installatie mogelijke belastingbereik (bijv. 40, 60, 80 en 100% van het brandstofwarmterendement).


Where the points of the part-load curve are indicated, an appropriate regression function (usually a second-degree polynomial function) should be established for those points.

Wanneer de punten van de deelbelastingkromme bekend zijn, moet voor deze punten een geëigende regressiefunctie (normaliter een polynoomfunctie met tweede graad) worden vastgesteld.


The data required for this curve (at least four points between the minimum and maximum technical loads) should either be:

De voor deze kromme benodigde data (ten minste vier punten tussen de technische minimumbelasting en maximumbelasting) worden verkregen door:


The dynamometer must be capable of simulating road load within one of the following classifications: - dynamometer with fixed load curve, i.e. a dynamometer whose physical characteristics provide a fixed load curve shape,

Met de bank moet de rijweerstand op de weg kunnen worden gesimuleerd en zij moet van één van beide volgende typen zijn: - bank met kromme voor een niet-regelbaar geabsorbeerd vermogen : dit type is een bank met zodanige fysische karakteristieken dat de vorm van de kromme vaststaat;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'load v displacement curve' ->

Date index: 2024-03-27
w