Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Darlington-reduced current offset
Low current application
Low-current offset
Low-current source
Monolithic current source

Vertaling van "low current application " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


low-current source | monolithic current source

monolithische stroombron


Darlington-reduced current offset | low-current offset

Darlington gereduceerde stroomoffset
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Firstly , the historically low levels of asylum applications in most Member States mean that most Member States' asylum systems are currently under less pressure than in the recent past (though some border States have witnessed an increase in the asylum flows resulting, notably, from their geographical position).

Ten eerste: de ongekend lage aantallen asielaanvragen in de meeste lidstaten betekenen dat de asielsystemen van de meeste lidstaten momenteel minder onder druk staan dan in het recente verleden (hoewel de asielstroom in bepaalde grenslanden vooral door hun geografische ligging juist is toegenomen).


It is appropriate that the low-risk criteria applicable to micro-organisms are provided for based on the current scientific and technical knowledge.

Het is passend de criteria betreffende lage risico's die van toepassing zijn op micro-organismen op basis van de huidige wetenschappelijke en technische kennis te bepalen.


96. Considers that the Stability and Growth Pact is an important tool for putting pressure on the sustainability of public finances, which has contributed to economic responsibility within the euro zone; recognises that it has been hampered by poor enforcement and has not given sufficient leverage for optimising the economic policies of each of the Member States and the euro zone as a whole; considers that this economic policy instrument was not designed to act as a sustainable corrective process to compensate for current imbalances and manage periods of crisis or of very low growth; takes the view that beyond the ...[+++]

96. is van mening dat het stabiliteits- en groeipact een belangrijk instrument is om druk uit te oefenen met het oog op duurzame overheidsfinanciën, en heeft bijgedragen tot economische verantwoordelijkheidszin in de eurozone; erkent dat de gebrekkige handhaving ervan een belemmering is gebleken, en dat het pact onvoldoende houvast heeft geboden om het economisch beleid van de respectieve lidstaten en van de eurozone als geheel te kunnen optimaliseren; is van mening dat dit economisch beleidsinstrument niet is geconcipieerd om de rol te vervullen van een duurzaam corrigerend proces ter compensatie van bestaande onevenwichtigheden of om ...[+++]


95. Considers that the Stability and Growth Pact is an important tool for putting pressure on the sustainability of public finances, which has contributed to economic responsibility within the euro zone; recognises that it has been hampered by poor enforcement and has not given sufficient leverage for optimising the economic policies of each of the Member States and the euro zone as a whole; considers that this economic policy instrument was not designed to act as a sustainable corrective process to compensate for current imbalances and manage periods of crisis or of very low growth; takes the view that beyond the ...[+++]

95. is van mening dat het stabiliteits- en groeipact een belangrijk instrument is om druk uit te oefenen met het oog op duurzame overheidsfinanciën, en heeft bijgedragen tot economische verantwoordelijkheidszin in de eurozone; erkent dat de gebrekkige handhaving ervan een belemmering is gebleken, en dat het pact onvoldoende houvast heeft geboden om het economisch beleid van de respectieve lidstaten en van de eurozone als geheel te kunnen optimaliseren; is van mening dat dit economisch beleidsinstrument niet is geconcipieerd om de rol te vervullen van een duurzaam corrigerend proces ter compensatie van bestaande onevenwichtigheden of om ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Considers that the Stability and Growth Pact is an important tool for putting pressure on the sustainability of public finances, which has contributed to economic responsibility within the euro zone; recognises that it has been hampered by poor enforcement and has not given sufficient leverage for optimising the economic policies of each of the Member States and the euro zone as a whole; considers that this economic policy instrument was not designed to act as a sustainable corrective process to compensate for current imbalances and manage periods of crisis or of very low growth; takes the view that beyond the ...[+++]

is van mening dat het stabiliteits- en groeipact een belangrijk instrument is om druk uit te oefenen met het oog op duurzame overheidsfinanciën, en heeft bijgedragen tot economische verantwoordelijkheidszin in de eurozone; erkent dat de gebrekkige handhaving ervan een belemmering is gebleken, en dat het pact onvoldoende houvast heeft geboden om het economisch beleid van de respectieve lidstaten en van de eurozone als geheel te kunnen optimaliseren; is van mening dat dit economisch beleidsinstrument niet is geconcipieerd om de rol te vervullen van een duurzaam corrigerend proces ter compensatie van bestaande onevenwichtigheden of om die ...[+++]


202. Calls on the Commission to review the bureaucratic obstacles impeding the ‘Youth in Action’ Programme; calls especially for the measures under Actions 1.1 and 1.3 of the Programme to be made available as low-threshold services; emphasises that selection criteria must be transparent and comprehensible for applicants; calls on the Commission to consider the introduction of a new mode of allocation of funding under the ‘Youth in Action’ Programme so as to make funding available to small-scale and youth projects which are unable in the current situation ...[+++]

202. vraagt de Commissie dringend de bureaucratische obstakels onder de loep te nemen die het programma „Jeugd in Actie ” hinderen; dringt er met name op aan dat de maatregelen uit hoofde van de Acties 1.1 en 1.3 van het programma als laagdrempelige diensten worden aangeboden; benadrukt dat de selectiecriteria voor de aanvragers transparant en begrijpelijk moeten zijn; vraagt de Commissie de invoering te overdenken van een nieuwe manier voor middelentoewijzing in het kader van het programma „Jeugd in Actie”, zodat de middelen ten goede komen aan kleinschalige jongerenprojecten die in de huidige situatie hun eigen financiering niet kun ...[+++]


200. Calls on the Commission to review the bureaucratic obstacles impeding the 'Youth in Action' Programme; calls especially for the measures under Actions 1.1 and 1.3 of the Programme to be made available as low-threshold services; emphasises that selection criteria must be transparent and comprehensible for applicants; calls on the Commission to consider the introduction of a new mode of allocation of funding under the 'Youth in Action' Programme so as to make funding available to small-scale and youth projects which are unable in the current situation ...[+++]

200. vraagt de Commissie dringend de bureaucratische obstakels onder de loep te nemen die het programma "Jeugd in Actie " hinderen; dringt er met name op aan dat de maatregelen uit hoofde van de Acties 1.1 en 1.3 van het programma als laagdrempelige diensten worden aangeboden; benadrukt dat de selectiecriteria voor de aanvragers transparant en begrijpelijk moeten zijn; vraagt de Commissie de invoering te overdenken van een nieuwe manier voor middelentoewijzing in het kader van het programma "Jeugd in Actie", zodat de middelen ten goede komen aan kleinschalige jongerenprojecten die in de huidige situatie hun eigen financiering niet kun ...[+++]


28. Urges the EU, and in particular the ECOFIN Council, to be more flexible over Member States" application of lower VAT rates for necessities of a social, economic, environmental or health-oriented nature; in this respect, calls on those Member States which have not yet done so to cut VAT on fruit and vegetables, recalling that Community law authorises them to do so; calls, in addition, for current Community legislation to be amended to allow fruit and vegetables to benefit from a very low rate of VAT (under 5%);

28. dringt er bij de EU, en met name bij de Raad ECOFIN, op aan flexibeler om te gaan met het verzoek van de lidstaten om het verlaagde BTW-tarief te mogen toepassen op producten die in dringende sociale, economische, ecologische of gezondheidsgerelateerde behoeften voorzien; roept in dit verband de lidstaten die dit nog niet hebben gedaan het BTW-tarief voor groenten en fruit te verlagen, herinnerend aan het feit dat de Gemeenschapswetgeving dit toelaat; verzoekt daarnaast om een wijziging van de geldende communautaire wetgeving om op groenten en fruit een zeer laag BTW-tarief (van minder dan 5%) te kunnen toepassen;


Firstly , the historically low levels of asylum applications in most Member States mean that most Member States' asylum systems are currently under less pressure than in the recent past (though some border States have witnessed an increase in the asylum flows resulting, notably, from their geographical position).

Ten eerste: de ongekend lage aantallen asielaanvragen in de meeste lidstaten betekenen dat de asielsystemen van de meeste lidstaten momenteel minder onder druk staan dan in het recente verleden (hoewel de asielstroom in bepaalde grenslanden vooral door hun geografische ligging juist is toegenomen).


Whereas the introduction of a low sulphur content level in marine gas oils for sea-going ships raises specific technical and economic problems for Greece; whereas a derogation of limited duration in favour of Greece should not depress trade in marine gas oils since Greek refinery installations currently cover no more than domestic demand for gas oils and medium oils; whereas exports for final combustion from Greece to another Member State must comply with the provisions of the Directive applicable in that Member State; whereas Gree ...[+++]

Overwegende dat invoering van een lage grenswaarde voor het zwavelgehalte van bunkergasolie voor zeeschepen Griekenland voor specifieke technische en economische problemen plaatst; dat, als aan Griekenland voor een bepaalde tijd een ontheffing wordt verleend, dit geen negatieve gevolgen zal hebben voor het handelsverkeer in bunkergasolie omdat de Griekse raffinaderijen op het ogenblik alleen maar aan de binnenlandse vraag naar gasolie en halfzware oliën kunnen voldoen; dat de uitvoer van Griekenland naar een andere Lid-Staat met als doel definitieve verbranding moet voldoen aan de bepalingen van de richtlijn die in die Lid-Staat van to ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'low current application' ->

Date index: 2022-10-19
w