Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LSC
Low sulfur content
Low sulphur content
Low sulphur content
Low-sulfur
Low-sulfur content
Low-sulphur
Low-sulphur content
Mechanical threat to breathing

Traduction de «low sulphur content » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
low sulphur content (LSC-fuel) | LSC [Abbr.]

laagzwavelig (laagzwavelige stookolie)


low-sulfur | low-sulfur content | low-sulphur | low-sulphur content

zwavelarm


low sulfur content | low sulphur content

laag zwavelgehalte


Suffocation (by strangulation) Systemic oxygen deficiency due to:low oxygen content in ambient air | mechanical threat to breathing

systemisch zuurstoftekort door | lage zuurstofconcentratie van omgevende lucht | systemisch zuurstoftekort door | mechanische belemmering van ademhaling | verstikking (door strangulatie)


A heterogeneous group disorders characterized by short, brittle hair with low-sulfur content (due to an abnormal synthesis of the sulfur containing keratins). The abnormalities are usually obvious at birth, with variable clinical expression. Trichoth

trichothiodystrofie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
LNG should be used alongside other fuels, such as low-sulphur-content distillates or fuels with a high sulphur content used by vessels equipped with a scrubber, in an effort to ensure that the aforementioned requirements are met.

LNG moet worden gebruikt samen met andere brandstoffen, zoals distillaten met een laag zwavelgehalte of zware stookolie met zwavel voor vaartuigen met een scrubber, zodat eveneens aan de hierboven genoemde eisen kan worden voldaan.


Fuel oil (high sulphur content and low sulphur content)

stookolie (met hoog en laag zwavelgehalte),


include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

hetzij uitsluitend de voorraden van de volgende producten op te nemen: motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie (aardoliedistillaat), stookolie (met laag en hoog zwavelgehalte), en daarvan het equivalent in ruwe aardolie te berekenen door de hoeveelheden met een factor 1,2 te vermenigvuldigen.


Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

Het binnenlandse verbruik wordt gevormd door de som van uitsluitend de volgende producten uit het aggregaat „waargenomen bruto binnenlandse leveringen”, in de zin van punt 3.2.1 van bijlage C van Verordening (EG) nr. 1099/2008: motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie (aardoliedistillaat), stookolie (met hoog en laag zwavelgehalte) als gedefinieerd in bijlage B, punt 4, van Verordening (EG) nr. 1099/2008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Modern, clean ships' engines with advanced filtering techniques to combat air pollution are only compatible with fuels with a very low sulphur content.

Moderne, schone scheepsmotoren met geavanceerde filtertechnieken om luchtvervuiling tegen te gaan zijn slechts compatibel met brandstoffen met een zeer laag zwavelgehalte.


On-road diesel oil for diesel compression ignition (cars, trucks, etc.), usually of low sulphur content.

Dieselolie voor dieselmotoren met compressieontsteking in wegvoertuigen (personenauto’s, vrachtwagens enz.), gewoonlijk met een laag zwavelgehalte.


Unless otherwise specified this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Annex B Chapter 4 apply: crude oil, NGL, refinery feedstocks, other hydrocarbons, refinery gas (not liquefied), ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel (naphtha type jet fuel or JP4), kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil), transport diesel, heating and other gasoil, fuel oil (both low and high sulphur content), white spirit and SBP, lubricants, bitumen, paraffin waxes and petroleum coke.

Tenzij anders vermeld, betreft deze gegevensverzameling al de volgende energieproducten, waarvoor de definities van bijlage B, hoofdstuk 4, gelden: ruwe aardolie, NGL, raffinagegrondstoffen, andere koolwaterstoffen, raffinaderijgas (niet vloeibaar gemaakt), ethaan, LPG, nafta, motorbenzine, vliegtuigbenzine, lichte reactiemotorbrandstof (reactiemotorbrandstof van het naftatype of JP4), reactiemotorbrandstof van het kerosinetype, andere kerosine, gasolie/dieselolie, transportdiesel, gasolie voor verwarming en andere gasolie, stookolie (met laag en hoog zwavelgehalte), white spirit en SBP, smeermiddelen, bitumen, paraffinewassen en petrole ...[+++]


The simplest and least expensive way of reducing SOx emissions is to introduce fuel oil with a low sulphur content through reblending.

De eenvoudigste en goedkoopste manier om de emissies van SOx te verminderen is door het gebruik van brandstoffen met een laag zwavelgehalte, dankzij een aangepaste mengverhouding.


Whereas reduced minimum levels of taxation on motor and heating fuels with a particularly low sulphur content are appropriate in order to achieve the objectives of Directive 98/70/EC (quality of internal combustion and diesel fuels) and Directive ../../EC (reduction of the sulphur content of certain automotive fuels)

overwegende dat verlaagde minimumbelastingtarieven voor motorbrandstof en brandstof met een bijzonder laag zwavelgehalte nuttig zijn om te voldoen aan de intenties van de richtlijnen 98/70/EG (kwaliteit van Otto- en dieselbrandstof) en ../../EG (verlaging van het zwavelgehalte in bepaalde motorbrandstof en brandstof),


Whereas reduced minimum levels of taxation on motor and heating fuels with a particularly low sulphur content are appropriate in order to achieve the objectives of Directive 98/70/EC (quality of internal combustion and diesel fuels) and Directive ../../EC (reduction of the sulphur content of certain automotive fuels)

overwegende dat verlaagde minimumbelastingtarieven voor motorbrandstof en brandstof met een bijzonder laag zwavelgehalte nuttig zijn om te voldoen aan de intenties van de richtlijnen 98/70/EG (kwaliteit van Otto- en dieselbrandstof) en ../../EG (verlaging van het zwavelgehalte in bepaalde motorbrandstof en brandstof);




D'autres ont cherché : low sulfur content     low sulphur content     low-sulfur     low-sulfur content     low-sulphur     low-sulphur content     mechanical threat to breathing     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'low sulphur content' ->

Date index: 2023-02-10
w