Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Low-risk biocidal product

Vertaling van "low-risk biocidal product " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
low-risk biocidal product

biocide met een gering risico
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The country's situation continues to reflect the major structural problems that beset it: (a) the shortcomings of the social protection system, whose per capita level of public expenditure is the lowest in the EU (despite some impact on the risk of poverty, which would have been 37% without social transfers including pensions); (b) the low level of education (in 2002, only 20.6% of 25-64 year-olds had completed at least upper secondary education, and the early school-leaving rate of 45.5% contrasts strikingly with the EU average of 1 ...[+++]

Het land blijft kampen met grote structurele problemen: (a) de tekortkomingen van het stelsel voor sociale bescherming, waarvan de overheidsuitgaven per hoofd van de bevolking het laagst zijn in de EU (ondanks enige invloed op het armoederisico, dat zonder sociale overdrachten (inclusief pensioenen) 37% zou zijn geweest); (b) het lage opleidingsniveau (in 2002 had slechts 20,6% van de personen in de leeftijdscategorie 25-64 een middelbare schoolopleiding afgerond en het aantal personen dat vroegtijdig het schoolsysteem verlaat, namelijk 45,5%, is erg groot ten opzichte van het EU-gemiddelde van 18,8%); (c) het lage kwalificatieniveau v ...[+++]


Regulation (EC) No 1107/2009 aims at facilitating the placing on the market of plant protection products containing low-risk active substances by setting criteria for identification of low-risk active substances and accelerating the authorisation procedure for low-risk products.

Verordening (EG) nr. 1107/2009 heeft tot doel het op de markt brengen van gewasbeschermingsmiddelen die werkzame stoffen met een laag risico bevatten te vergemakkelijken door criteria vast te stellen voor de identificatie van werkzame stoffen met een laag risico en de toelatingsprocedure voor middelen met een laag risico te versnellen.


The EU legislation for Plant Protection Products and Biocidal Products provides that active substances which are endocrine disruptors shall not be approved, unless – in the case of Plant Protection Products – there is negligible exposure or – in the case of Biocides – a negligible risk.

De EU-wetgeving inzake gewasbeschermingsmiddelen en biociden bepaalt dat werkzame stoffen die hormoonontregelende eigenschappen hebben, niet worden goedgekeurd, tenzij de blootstelling — in het geval van gewasbeschermingsmiddelen — of het risico — in het geval van biociden —verwaarloosbaar is.


Under EU legislation on chemicals endocrine disruption is often considered specifically (Plant Protection Products, Biocidal Products, REACH, water quality legislation), or addressed through general risk assessment methodology, thus insuring a high level of protection for consumers and the environment.

In de EU-wetgeving inzake chemische stoffen (gewasbeschermingsmiddelen, biociden, Reach, waterkwaliteit) wordt vaak specifiek rekening gehouden met hormoonontregeling, of worden algemene methodes voor risicobeoordeling toegepast; een hoog niveau van bescherming van de consumenten en het milieu is dus gewaarborgd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition, the Council did not oppose a Commission Directive including (Z,E)-tetradeca-9,12-dienyl acetate in traps for indoor use in the list of active substances that may be authorised by member states for inclusion in low-risk biocidal products.

Voorts heeft de Raad geen bezwaar gemaakt tegen de aanneming van een richtlijn van de Commissie tot opneming van (Z,E)-tetradeca-9,12-dienylacetaat in vallen voor gebruik binnenshuis op de lijst van overeengekomen werkzame stoffen voor welker opneming onder de biociden met een gering risico de lidstaten een vergunning kunnen verlenen.


(29) In order to maintain a high level of health and safety of consumers, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of products for which the name and address of the manufacturer and of the importer does not need to be indicated on the product itself due to the low level of risk related to such products, and in respect of the identification and traceability of products bearing a potential serious risk to health and safety.

(29) Om een hoog niveau van gezondheid en veiligheid van de consument te vrijwaren, moet de bevoegdheid om overeenkomstig artikel 290 VWEU handelingen vast te stellen, aan de Commissie worden gedelegeerd voor producten waarvan de naam en het adres van de fabrikant en van de importeur niet op het product zelf aangegeven moeten worden, vanwege het lage risico dat met het product in kwestie is verbonden, en voor de identificatie en traceerbaarheid van producten met een potentieel ernstig risico voor de gezondheid en de veiligheid.


Some member states suggested that products combining low hazard and low exposure as well as other products with low exposure be included while some others supported the Commission proposal to start with new active substances and low-risk products; others again made further suggestions.

Sommige lidstaten stelden voor in de regeling ook producten op te nemen die zowel met weinig gevaar als met een geringe blootstelling gepaard gaan, alsook andere producten met een lage blootstelling, terwijl enkele andere het Commissievoorstel steunden om te beginnen met nieuwe werkzame stoffen en producten met een laag risico; nog andere delegaties deden verdere voorstellen.


RECALLS the conclusions of the European Council of 23-24 March 2006, in particular where the Council noted that "Preparing for ageing populations and the ambition to reap the full benefits of globalisation will be the two main drivers for structural reforms" and that "Further comprehensive reforms are needed in many Member States to improve the sustainability of their welfare systems, and meet the economic and budgetary consequences of ageing"; RECALLS the Council (ECOFIN) conclusions of 5 May 2006, whereby it stressed "the need to boost the efficiency of pan-European markets for long-term savings products as well as the importance of f ...[+++]

HERINNERT AAN de de conclusies van de Europese Raad van 23-24 maart 2006, met name waar de Raad erop wijst dat "de voorbereiding op de vergrijzing en de ambitie om de voordelen van de mondialisering ten volle te benutten, de twee belangrijkste stuwende factoren voor structurele hervormingen zullen zijn" en dat "in vele lidstaten verdere brede hervormingen nodig zijn om de houdbaarheid van het verzorgingsstelsel te verbeteren en de economische en budgettaire gevolgen van de vergrijzing op te vangen"; HERINNERT AAN de conclusies van de Raad (ECOFIN) van 5 mei 2006 waarin hij de nadruk legde op "de noodzaak om een impuls te geven aan de efficiëntie van de pan-Europese markten voor spaarproducten ...[+++]


the potential for the sustainable use of pesticides to promote increased competitiveness in agriculture, forestry and horticulture in the European Union at the same time as reducing risks from pesticide use to human health and the environment; promoting low-pesticide input farming, including organic farming; the need to make the best possible use of existing Community procedures and to take into account the value of voluntary as well as mandatory measures so as to minimise administrative burden and therefore to maximise the positive cost-benefit ratio for the implementation of the Thematic Strategy; the fact that further measures of a ...[+++]

het feit dat het duurzaam gebruik van pesticiden bevorderlijk kan zijn voor het concurrentievermogen in de land-, bos- en tuinbouw in de Europese Unie en tegelijkertijd de risico's van pesticiden voor de gezondheid van de mens en voor het milieu beperkt; de bevordering van landbouw met een laag pesticidengebruik, waaronder biologische landbouw; de noodzaak de bestaande communautaire procedures optimaal te benutten en rekening te houden met de waarde van zowel vrijwillige als verplichte maatregelen om administratieve lasten tot een minimum te beperken en aldus een zo positief mogelijke kosten/batenverhouding voor de uitvoering van de th ...[+++]


Take all necessary measures to promote low pesticide-input farming, including integrated pest management, and to ensure that professional users of pesticides shift towards a more environmentally-friendly use of all available crop protection measures, giving priority to low-risk, non-chemical alternatives wherever possible, and to the products with minimum impact on human health and the environment among the ones available for the same pest problem.

alle maatregelen nemen die nodig zijn om landbouw met lage pesticideninzet te bevorderen, met inbegrip van geïntegreerde bestrijding, en om ervoor te zorgen dat professionele gebruikers van pesticiden geleidelijk overgaan op een milieuvriendelijker gebruik van de diverse beschikbare gewasbeschermingsmaatregelen, waarbij zij zo mogelijk prioriteit geven aan niet-chemische alternatieven waaraan weinig risico is verbonden, en aan de producten die binnen het gehele voor de bestrijding van hetzelfde schadelijke organisme ter beschikking staande aanbod de geringste effecten op de menselijke gezondheid en het milieu veroorzaken.




Anderen hebben gezocht naar : low-risk biocidal product     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'low-risk biocidal product' ->

Date index: 2023-10-04
w