75. Identifies the education-to-work transition as a crucial moment for young people; stresses the importance of measures favouring a secure transition; calls, therefore, on the Member States to d
evelop personalised career counselling, and to strengthen guidance and advisory measures, as well as placement services tailored to the individual’s needs, starting already in the first years of secondary school, with the aim of enabl
ing young people to make well-informed choices about their future education or vocational training, while in
...[+++]troducing mechanisms that can monitor the opportunities offered and assess the success rate of those young people’s subsequent transition to work; 75. stelt vast dat voor jongeren de overgang van onderwijs naar werk een cruciaal moment is; benadrukt het belang van maatregelen ter bevordering van een veilige overgang; verzoekt de lidstaten derhalve persoonlijke loopbaanbegeleiding te ontwikkelen en begeleidings- en adviseringsmaatregelen te versterken, alsmede toegesneden bemiddelingsdiensten, waar
mee al in de eerste jaren van het voortgezet onderwijs wordt begonnen, met als doel jongeren in staat te stellen met kennis
van zaken keuzes te maken over hun toekomstige (beroeps)opl
...[+++]eiding, en tegelijkertijd mechanismen in te voeren voor het toezicht op de geboden kansen en de beoordeling van de succesratio van de latere overgang naar werk van deze jongeren;