Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Engineering and quality control manager
ICT quality assurance manager
ICT quality manager
ICT test manager
IT quality assurance manager
Industrial quality control technologist
Industrial quality control testing supervisor
Industrial quality manager
Manage water quality testing
Managing water quality testing
Supervise water quality testing
Water quality management
Water quality testing managing

Vertaling van "manage water quality testing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
managing water quality testing | supervise water quality testing | manage water quality testing | water quality testing managing

testen van waterkwaliteit beheren | toetsing van waterkwaliteit beheren


Committee for the adaptation to technical progress of Directive 2006/7/EC concerning the management of bathing water quality | Committee on the adaptation to scientific and technical progress of the directive concerning the management of bathing water quality and repealing Directive 76/160/EEC

Comité voor de aanpassing aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang van de richtlijn betreffende het beheer van de zwemwaterkwaliteit en tot intrekking van Richtlijn 76/160/EEG


water quality management

kwaliteitsbeheer van het water


water quality management

beheer van de kwaliteit van het water | waterkwaliteitsbeheer


industrial quality control technologist | industrial quality control testing supervisor | engineering and quality control manager | industrial quality manager

kwaliteitscoördinatrice in de industrie | kwaliteitsmanager procesindustrie | kwaliteitscoördinator in de industrie | kwaliteitsmanager in de industrie


ICT test manager | IT quality assurance manager | ICT quality assurance manager | ICT quality manager

ICT test manager | quality manager IT | ICT quality manager | quality manager ict
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Water and sanitation || Achieve universal access to safe drinking water Could include rural and urban dimensions, disadvantaged groups, public facilities such as hospitals, schools and refugee camps, and quality parameters || Achieve universal access to sanitation and hygiene Could include access to sanitation facilities and ending open defecation || Improve integrated water resource management Could inc ...[+++]

Water en sanitaire voorzieningen || Een universele toegang tot veilig drinkwater waarborgen Bijvoorbeeld stedelijke en plattelandsdimensies, kansarme groepen, openbare faciliteiten (bijvoorbeeld ziekenhuizen, scholen en vluchtelingenkampen) en kwaliteitsparameters || Een universele toegang tot sanitaire voorzieningen en hygiëne waarborgen Bijvoorbeeld toegang tot sanitaire voorzieningen en uitbanning van defecatie in het openbaar || Het geïntegreerd waterbeheer verbeteren Bijvoorbeeld beheersplannen voor rivierbekkens, plannen bij overstromingen en droogten, verliezen als gev ...[+++]


The proposed Water Framework Directive will ensure a better identification and control of upstream sources and activities causing both diffuse and direct water-borne pollution and degradation of water quality through the integrated management required by the river basin management approach, supported by Community research activities on this subject.

De voorgestelde water-kaderrichtlijn zal, via het geïntegreerde beheer dat krachtens de stroomgebiedbeheer-aanpak vereist is en gesteund door communautair onderzoek op dit gebied, zorgen voor een verbetering van de identificatie van en het toezicht op stroomopwaarts gelegen bronnen en activiteiten die leiden tot zowel diffuse als directe verontreiniging via het water en aftakeling van de waterkwaliteit.


27. Acknowledges the important role played by the Danube Strategy in promoting a green economy, green innovation and in a larger sense research and innovation aiming at the emergence of a new, competitive low-carbon economy and more environment-friendly approaches in the development of cross-border industrial cooperation projects; urges the riparian states to give top priority to the establishment of shared hydrological and water quality testing facilities, without which many business develop ...[+++]

27. erkent de belangrijke rol die de Donau-strategie speelt bij de bevordering van een groene economie, groene innovatie en, in ruimere zin, onderzoek en innovatie gericht op het ontstaan van een nieuwe, concurrerende, koolstofarme economie en meer aandacht voor een milieuvriendelijke aanpak bij de ontwikkeling van grensoverschrijdende industriële samenwerkingsprojecten; spoort de oeverstaten aan de hoogste prioriteit toe te kennen aan de bouw van gemeenschappelijke faciliteiten voor hydrologische en waterkwaliteitstesten omdat veel bedrijfsontwikkelingen anders gedoemd zijn te mislukken;


27. Acknowledges the important role played by the Danube Strategy in promoting a green economy, green innovation and in a larger sense research and innovation aiming at the emergence of a new, competitive low-carbon economy and more environment-friendly approaches in the development of cross-border industrial cooperation projects; urges the riparian states to give top priority to the establishment of shared hydrological and water quality testing facilities, without which many business develop ...[+++]

27. erkent de belangrijke rol die de Donau-strategie speelt bij de bevordering van een groene economie, groene innovatie en, in ruimere zin, onderzoek en innovatie gericht op het ontstaan van een nieuwe, concurrerende, koolstofarme economie en meer aandacht voor een milieuvriendelijke aanpak bij de ontwikkeling van grensoverschrijdende industriële samenwerkingsprojecten; spoort de oeverstaten aan de hoogste prioriteit toe te kennen aan de bouw van gemeenschappelijke faciliteiten voor hydrologische en waterkwaliteitstesten omdat veel bedrijfsontwikkelingen anders gedoemd zijn te mislukken;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Notes that responsibility for the pollution of the Danube region lies with both the Member States and the other riparian countries through which the Danube flows; stresses that protecting the environment in the Danube basin is an important aspect which will have a bearing on the agricultural and rural development of the region and urges riparian states to give top priority to the establishment of shared hydrological and water quality testing facilities;

8. merkt op dat de verantwoordelijkheid voor de vervuiling van het Donaugebied zowel ligt bij de lidstaten als bij de andere oeverstaten waardoor de Donau stroomt; wijst erop dat milieubescherming in het stroomgebied van de Donau een belangrijk aspect is dat invloed heeft op de ontwikkeling van landbouw en platteland in de regio en verzoekt de oeverstaten de allerhoogste prioriteit te verlenen aan de aanleg van gezamenlijke installaties voor waterloopkundig onderzoek en toetsing van de waterkwaliteit;


8. Notes that responsibility for the pollution of the Danube region lies with both the Member States and the other riparian countries through which the Danube flows; stresses that protecting the environment in the Danube basin is an important aspect which will have a bearing on the agricultural and rural development of the region and urges riparian states to give top priority to the establishment of shared hydrological and water quality testing facilities;

8. merkt op dat de verantwoordelijkheid voor de vervuiling van het Donaugebied zowel ligt bij de lidstaten als bij de andere oeverstaten waardoor de Donau stroomt; wijst erop dat milieubescherming in het stroomgebied van de Donau een belangrijk aspect is dat invloed heeft op de ontwikkeling van landbouw en platteland in de regio en verzoekt de oeverstaten de allerhoogste prioriteit te verlenen aan de aanleg van gezamenlijke installaties voor waterloopkundig onderzoek en toetsing van de waterkwaliteit;


10. Urges riparian states to give top priority to the establishment of shared hydrological and water quality testing facilities, without which many business developments cannot succeed;

10. verzoekt de oeverstaten de allerhoogste prioriteit te verlenen aan de aanleg van gezamenlijke installaties voor waterloopkundig onderzoek en toetsing van de waterkwaliteit, zonder welke tal van bedrijfsontwikkelingen niet kunnen slagen;


2. Member States shall integrate the measures devised pursuant to paragraph 1 into a programme of measures, taking into account relevant measures required under Community legislation, in particular Directive 2000/60/EC, Council Directive 91/271/EEC of 21 May 1991 concerning urban waste-water treatment and Directive 2006/7/EC of the European Parliament and of the Council of 15 February 2006 concerning the management of bathing water qu ...[+++]

2. De lidstaten nemen de overeenkomstig lid 1 uitgewerkte maatregelen op in een programma van maatregelen, rekening houdend met de relevante maatregelen die krachtens de Gemeenschapswetgeving, met name Richtlijn 2000/60/EG, Richtlijn 91/271/EEG van de Raad van 21 mei 1991 inzake de behandeling van stedelijk afvalwater en Richtlijn 2006/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 februari 2006 betreffende het beheer van de zwe ...[+++]


2. Member States shall integrate the measures devised pursuant to paragraph 1 into a programme of measures, taking into account relevant measures required under Community legislation, in particular Directive 2000/60/EC, Council Directive 91/271/EEC of 21 May 1991 concerning urban waste-water treatment and Directive 2006/7/EC of the European Parliament and of the Council of 15 February 2006 concerning the management of bathing water qu ...[+++]

2. De lidstaten nemen de overeenkomstig lid 1 uitgewerkte maatregelen op in een programma van maatregelen, rekening houdend met de relevante maatregelen die krachtens de Gemeenschapswetgeving, met name Richtlijn 2000/60/EG, Richtlijn 91/271/EEG van de Raad van 21 mei 1991 inzake de behandeling van stedelijk afvalwater en Richtlijn 2006/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 februari 2006 betreffende het beheer van de zwe ...[+++]


- Water cycle, including soil-related aspects: the objective is to understand the mechanisms and assess the impact of global change and in particular climate change on the water cycle, water quality and availability, as well as soil functions and quality to provide the bases for management tools for water systems to mitigate the impacts.

- Watercyclus, met inbegrip van de bodemgerelateerde aspecten: doel is, de mechanismen te begrijpen en de gevolgen van de veranderingen in het aardsysteem en met name de klimaatverandering op de watercyclus, de waterkwaliteit en de beschikbaarheid van water alsmede bodemfuncties en -kwaliteit te analyseren en zo de basis te leggen voor de ontwikkeling van een beheersinstrumentarium voor watersystemen dat de gevolgen van deze veranderingen kan helpen temperen.


w