Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Marginal social cost of carbon
SCC
Social cost of carbon

Traduction de «marginal social cost carbon » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
marginal social cost of carbon | social cost of carbon | SCC [Abbr.]

marginale maatschappelijke kosten van koolstof
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[12] Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy (COM(2011) 112) shows that using revenues from the auctioning of ETS allowances and CO2 taxation to reduce labour cost would have positive impacts on employment.

[12] Uit de mededeling van de Commissie aan het Europees Parlement, de Raad, het Europees Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's, Routekaart naar een concurrerende koolstofarme economie (COM(2011) 112), blijkt dat het gebruik van inkomsten uit de veiling van ETS-rechten en CO2-heffingen ter verlaging van de arbeidskosten positieve effecten op de werkgelegenheid kan hebben.


If it continues on the present path, the unavoidable challenge of shifting to a low-carbon economy will be made harder by the economic, social and environmental costs of having fragmented national energy markets.

Als het op de huidige weg voortgaat, zal de onvermijdelijke keuze voor een koolstofarme economie steeds moeilijker worden omdat de economische, maatschappelijke en ecologische kosten voor onze versnipperde nationale energiemarkten almaar hoger zullen worden.


9. Notes that the Commission, in its communication, has put forward scientifically coherent justifications for the charging of individual external costs to various modes of transport, and has adopted what it terms a "pragmatic approach based on the average cost"; generally supports the Commission's basis of marginal social cost pricing, in line with the White Paper on Transport of 2001;

9. stelt vast dat de Commissie in haar mededeling een wetenschappelijk coherente onderbouwing geeft van de doorberekening van afzonderlijke externe kosten aan verschillende vervoerswijzen en een zogenoemde "pragmatische benadering aan de hand van de gemiddelde kosten" heeft gekozen; is in het algemeen voorstander van de door de Commissie gekozen grondslag van de marginale sociale kosten, in overeenstemming met het Witboek over het vervoersbeleid van 2001;


9. Notes that the Commission, in its communication, has failed to put forward scientifically coherent justifications for the charging of individual external costs to various modes of transport, and has adopted what it terms a ‘pragmatic approach based on the average cost’; generally supports the Commission's basis of marginal social cost pricing, in line with the White Paper on Transport of 2001;

9. stelt vast dat de Commissie in haar mededeling geen wetenschappelijk coherente onderbouwing geeft van de doorberekening van afzonderlijke externe kosten aan verschillende vervoerswijzen en een zogenoemde "pragmatische aanzet aan de hand van de gemiddelde kosten" heeft gekozen; is in het algemeen voorstander van de door de Commissie gekozen grondslag van de marginale sociale kosten, in overeenstemming met het Witboek over het vervoersbeleid van 2001;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Notes that the Commission, in its communication, has put forward scientifically coherent justifications for the charging of individual external costs to various modes of transport, and has adopted what it terms a "pragmatic approach based on the average cost"; generally supports the Commission's basis of marginal social cost pricing, in line with the White Paper on Transport of 2001;

9. stelt vast dat de Commissie in haar mededeling een wetenschappelijk coherente onderbouwing geeft van de doorberekening van afzonderlijke externe kosten aan verschillende vervoerswijzen en een zogenoemde "pragmatische benadering aan de hand van de gemiddelde kosten" heeft gekozen; is in het algemeen voorstander van de door de Commissie gekozen grondslag van de marginale sociale kosten, in overeenstemming met het Witboek over het vervoersbeleid van 2001;


15. Notes with concern that the Commission has not yet come forward with proposals for an EU-system of differentiated charges for all transport modes which takes into account marginal social costs including the external costs of air pollution and climate change, despite it being announced in the strategy that such a proposal was due "early 2003" (section 6.4);

15. stelt met bezorgdheid vast dat de Commissie nog geen voorstellen heeft ingediend voor een EU-stelsel van gedifferentieerde lasten voor alle vervoerstakken dat rekening houdt met marginale sociale kosten, waaronder de externe kosten van luchtvervuiling en klimaatverandering, ondanks het feit dat in de strategie wordt aangekondigd dat een dergelijk voorstel "begin 2003 " zal worden ingediend; (punt 6.4)


15. Notes with concern that the Commission has not yet come forward with proposals for an EU-system of differentiated charges for all transport modes that takes into account marginal social costs including the external costs of air pollution and climate change, despite it being announced in the strategy that such a proposal was due "early 2003"; (section 6.4)

15. stelt met bezorgdheid vast dat de Commissie nog geen voorstellen heeft ingediend voor een EU-stelsel van gedifferentieerde lasten voor alle vervoerstakken dat rekening houdt met marginale sociale kosten, waaronder de externe kosten van luchtvervuiling en klimaatverandering, ondanks het feit dat in de strategie wordt aangekondigd dat een dergelijk voorstel "begin 2003" zal worden ingediend; (punt 6.4)


* Early in 2003, in the context of an EU framework on transport infrastructure charging, the Commission will propose the development of an EU-system of differentiated charges for all transport modes, to take into account marginal social costs including the external costs of air pollution and climate change.

* Begin 2003 zal de Commissie in verband met een kaderregeling voor de EU inzake de kostenaanrekening van vervoersinfrastructuur voorstellen een EU-stelsel van gedifferentieerde lasten voor alle vervoerstakken te ontwikkelen, teneinde rekening te houden met marginale sociale kosten, waaronder de externe kosten van luchtvervuiling en klimaatverandering.


- the accounting data setting out differences in transfers between the road and rail sectors need to reflect total marginal social costs including external costs, for comparisons to be worthwhile.

- willen vergelijkingen hout snijden, dan moet bij het vaststellen van verschillen in overdrachtsbetalingen tussen wegvervoer en railvervoer ook rekening worden gehouden met de totale marginale maatschappelijke kosten, inclusief de externe kosten.


18. As regards the means to ensure the compensation, Member States have in fact a large margin of discretion. Depending on the specific needs of the undertakings concerned, these can receive annual subsidies, a preferential fiscal treatment, lower social contributions etc. The decisive element for the Commission lies in the fact that the value of these advantages does not exceed the extra-costs of the undertakings concerned for the provision of a service of general economic interest. Similarly, in accordance with ...[+++]

18. De lidstaten beschikken wat betreft de toekenning van de compensatie over een ruime discretionaire bevoegdheid. Afhankelijk van de behoeften van de betrokken ondernemingen kan de compensatie de vorm aannemen van jaarlijkse subsidies, een fiscale voorkeursbehandeling, lagere werkgeversbijdragen, enz. Hierbij speelt voor de Commissie het feit dat de waarde van deze voordelen niet hoger uitvalt dan de extra kosten van de betrokken diensten bij de verrichting van een dienst van algemeen economisch belang een doorslaggevende rol. Overeenkomstig artikel 295 is he ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'marginal social cost carbon' ->

Date index: 2024-08-10
w