Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
EUIPO
European Union Intellectual Property Office
Mark to market
Mark-to-market approach
Marked to market
Marking to market approach
NMA
Non-market approach
Non-market-based approach
OHIM
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market

Traduction de «mark-to-market approach » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mark-to-market approach

benadering gebaseerd op waardering tegen marktwaarde


marking to market approach

benadering gebaseerd op de evaluatie van de marktwaarde | evaluatie van de marktwaarde


non-market approach | non-market-based approach | NMA [Abbr.]

niet op de markt gebaseerde benadering




Mark to market

Evaluatie van de marktwaarde | Waardering tegen de marktprijs


European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie [ Bureau voor harmonisatie | Bureau voor harmonisatie binnen de interne markt | EUIPO | Europees Merkenbureau | Harmonisatiebureau voor de interne markt | Harmonisatiebureau voor de interne markt (merken, tekeningen en modellen) | HBIM | MBG | Merkenbureau van de Gemeenschap ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Where use of the mark-to-market valuation method is not possible or the market data is not of sufficient quality, an asset of a MMF shall be valued conservatively by using the mark-to-model valuation method .

4. Indien waardering volgens de methode tegen marktwaarde niet mogelijk is of er geen marktgegevens van toereikende kwaliteit voorhanden zijn, worden de activa van een MMF conservatief gewaardeerd door gebruik van de modellenbenadering.


53. Believes that sound accounting principles consistent with long-term objectives applicable to institutional investors, such as the transition to a climate-friendly economy, can enhance the transparency and consistency of financial information and should systematically reflect the economic approach employed by long-term investors; stresses, however, that the implementation of these accounting principles must not have the effect of creating incentives for pro-cyclical strategies; urges the International Accounting Standards Board to take into consideration the risk of pro-cyclicality when reviewing the ...[+++]

53. is van mening dat deugdelijke beginselen inzake verslaglegging die van toepassing zijn op institutionele investeerders en die in overeenstemming zijn met langetermijndoelstellingen, zoals de overgang naar een klimaatvriendelijke economie, de transparantie en consistentie van financiële informatie kunnen versterken en systematisch rekening zouden moeten houden met het economische model van de langetermijninvesteerders; onderstreept evenwel dat de toepassing van deze beginselen inzake verslaglegging niet tot stimulansen voor procyclische strategieën mag leiden; verzoekt de International Accounting Standards Board om bij de evaluatie van de mark-to-market- en de mar ...[+++]


53. Believes that sound accounting principles consistent with long-term objectives applicable to institutional investors, such as the transition to a climate-friendly economy, can enhance the transparency and consistency of financial information and should systematically reflect the economic approach employed by long-term investors; stresses, however, that the implementation of these accounting principles must not have the effect of creating incentives for pro-cyclical strategies; urges the International Accounting Standards Board to take into consideration the risk of pro-cyclicality when reviewing the ...[+++]

53. is van mening dat deugdelijke beginselen inzake verslaglegging die van toepassing zijn op institutionele investeerders en die in overeenstemming zijn met langetermijndoelstellingen, zoals de overgang naar een klimaatvriendelijke economie, de transparantie en consistentie van financiële informatie kunnen versterken en systematisch rekening zouden moeten houden met het economische model van de langetermijninvesteerders; onderstreept evenwel dat de toepassing van deze beginselen inzake verslaglegging niet tot stimulansen voor procyclische strategieën mag leiden; verzoekt de International Accounting Standards Board om bij de evaluatie van de mark-to-market- en de mar ...[+++]


There are some encouraging recent trends: more women are in the labour market (approaching 60% on average in the EU, up from 52% in 1998) and education and training have been improved.

Er tekenen zich nu een aantal bemoedigende tendensen af: meer vrouwen participeren aan de arbeidsmarkt (gemiddeld bijna 60% in de EU, vergeleken met 52% in 1998) en het peil van onderwijs en beroepsopleiding is verbeterd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mark-to-market valuation of many categories of financial instruments should be reviewed and adjusted as appropriate, particularly taking into account the uncertainty of valuations, the reality of the business model of banks, the holding horizons and the actual liquidity of markets.

De waardering tegen marktwaarde van verscheidene categorieën van financiële instrumenten is een methode die moet worden herbekeken en indien nodig worden aangepast, met name gezien het onzekere karakter van de waarderingen, de realiteit van het bedrijfsmodel van de banken, de periode tijdens welke deze instrumenten naar verwachting zullen worden aangehouden en de feitelijke liquiditeit van de markten.


For cohesion policy areas that are of particular importance for the development of specific regions and of the EU as a whole and that display a marked variety of approaches to implementation, it is necessary to supplement the above general factors by specific factors for each area in order to determine what constitutes best practice. There are eight such areas.

Voor de terreinen van het cohesiebeleid, die zowel voor de verdere ontwikkeling van de individuele regio's als voor de verdere ontwikkeling van de totale EU van aanmerkelijk belang zijn en gekenmerkt worden door een grote verscheidenheid qua uitvoering, is het nodig gebruik te maken van specifieke factoren in aanvulling op de algemene factoren voor het kwalificeren van best practices. Daarbij gaat het om acht sectoren.


I am also most grateful to Mrs McCarthy and Mrs Fourtou for informing us that the CE mark and its significance did not just begin to exercise this Parliament when the framework legislation on the new approach was adopted but that, whenever a directive relating to the CE mark has been discussed in recent years, we have repeatedly asked whether the CE mark – which, as we know, was originally intended purely as a marking for market-surveillance bodies – really tells consumers what they want to know when they buy a product.

Ook ben ik mevrouw McCarthy en mevrouw Fourtou bijzonder dankbaar voor hun mededeling dat het Parlement zich niet pas is gaan bezighouden met de CE-markering en de betekenis ervan toen de kaderwetgeving voor de nieuwe aanpak was aangenomen, maar dat telkens wanneer de laatste jaren een richtlijn betreffende de CE-markering is besproken, wij herhaaldelijk hebben gevraagd of deze markering – die zoals bekend aanvankelijk louter was bedoeld als markering voor markttoezichtautoriteiten – de consument echt vertelt wat hij wil weten als hij een product koopt.


Secondly, I think that a "soft-law-approach", a self-regulatory market approach combined with disclosure and transparency obligations should be the guiding principle for any initiative in corporate governance.

Het tweede punt is dat naar mijn idee een "soft-law"-benadering het leidende principe zou moeten zijn, dat wil zeggen een zelfregulerende marktbenadering gecombineerd met regels voor verslaglegging en transparantie.


The NAP represents a further move towards a more active labour market approach, supported by a substantial increase in budgetary resources.

Het NAP betekent een nieuwe stap in de richting van een actiever arbeidsmarktbeleid, geschraagd door een aanzienlijke verhoging van de budgettaire middelen.


Furthermore, the European Council calls for more general consideration, in consultation with the international partners, of the effects that fair value and mark-to-market accounting would have on financial institutions and on the market, including their procyclical effects.

De Europese Raad roept voorts op tot een meer algemeen beraad, met de internationale partners, over de gevolgen van waarderingsmethoden gebaseerd op de reële en de marktwaarde voor de financiële instellingen en de markt, met inbegrip van de procyclische effecten die ervan uitgaan.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'mark-to-market approach' ->

Date index: 2020-12-15
w