Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biomedical equipment
Cape Town Convention
Construction equipment
Construction plant
Construction site equipment
IMEI
Industrial equipment
International mobile equipment identity
International mobile station equipment identity
ME
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile devices and accessories specialised seller
Mobile devices technician
Mobile devices technicians
Mobile entity
Mobile equipment
Mobile equipment engineer
Mobile equipment technician
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone and devices shop manager
Mobile phone and devices store manager
Mobile phone operator
Mobile phone salesperson
Mobile phone store manager
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
Mobile telephony
Phone salesperson
Public works equipment
Site equipment
Telecommunication equipment shop manager
Telecommunications equipment specialised seller

Traduction de «mobile equipment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
mobile devices technicians | mobile equipment engineer | mobile devices technician | mobile equipment technician

monteur mobiele telefoons


international mobile equipment identity | international mobile station equipment identity | IMEI [Abbr.]

identificatienummer van de gsm-eindapparatuur | internationale identiteit apparatuur voor mobiele stations | IMEI [Abbr.]


mobile entity | mobile equipment | ME [Abbr.]

mobiele apparatuur | mobiele entiteit | ME [Abbr.]


Cape Town Convention | Convention on International Interests in Mobile Equipment

Verdrag inzake internationale zakelijke rechten op mobiel materieel | Verdrag van Kaapstad


mobile phone and devices shop manager | mobile phone and devices store manager | mobile phone store manager | telecommunication equipment shop manager

manager telecomwinkel | manager telefoonwinkel | afdelingsmanager telefonie | winkelmanager telecom


mobile phone salesperson | phone salesperson | mobile devices and accessories specialised seller | telecommunications equipment specialised seller

verkoopspecialist telecomartikelen | verkoopspecialist telecommunicatieapparatuur


mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

mobiele communicatie [ exploitant van een mobiel netwerk | mobiel communicatiesysteem | mobiele telefonie | mobieletelefoniebedrijf | mobilofoonnet ]


construction equipment [ construction plant | construction site equipment | public works equipment | site equipment ]

bouwmaterieel [ bouwmachine | bouwplaatsoutillage | materieel voor openbare werken ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While the collection of levies by collecting societies to compensate for the private use reproduction of protected content remains to be considered within the national regulatory framework, the likely detrimental effect such levies could have on the development of content for mobile services, if extended to mobile equipment and handsets, needs to be further considered.

Hoewel het innen van heffingen ter compensatie van de reproductie voor privé-gebruik van beschermde inhoud door maatschappijen voor collectief beheer van auteursrechten binnen het nationale regelgevingskader blijft, moet nader worden in gegaan op het mogelijk nadelige effect van dergelijke heffingen op de ontwikke ling van inhoud voor mobiele diensten, indien deze worden uitgebreid tot mobiele appa ratuur en handsets.


Requests the Commission to deal with the matter of liability for damage to baggage and specifically to mobility or other assistive devices, given that the cost of replacing these frequently exceeds the maximum reimbursement permitted by international law; insists that any damage to the mobility equipment of persons with reduced mobility or persons with disabilities resulting from handling by carriers/service providers must be compensated in full, since such equipment is important for their integrity, dignity and independence and is t ...[+++]

verzoekt de Commissie duidelijkheid te verschaffen over de aansprakelijkheid bij beschadiging van bagage, met name wanneer het mobiliteits- of andere hulpmiddelen betreft, aangezien de kosten voor de vervanging van deze hulpmiddelen vaak hoger is dan de maximale vergoeding op grond van het internationaal recht; benadrukt dat eventuele schade aan mobiliteitshulpmiddelen van mensen met beperkte mobiliteit en mensen met een handicap die door de vervoersondernemingen/dienstverleners is veroorzaakt, volledig moet worden vergoed, aangezien dergelijke hulpmiddelen belangrijk zijn voor de integriteit, waardigheid en onafhankelijkheid van deze p ...[+++]


1. Carriers and terminal operators shall be liable for loss suffered as a result of the loss of or damage to mobility equipment or other specific equipment, used by a disabled person or person with reduced mobility, if the incident which caused the loss was due to the fault or neglect of the carrier or the terminal operator.

1. Vervoerders en terminalexploitanten zijn aansprakelijk voor verlies ten gevolge van verlies van of schade aan mobiliteitshulpmiddelen of andere speciale hulpmiddelen, gebruikt door een gehandicapte of een persoon met beperkte mobiliteit, indien de gebeurtenis die tot het verlies heeft geleid te wijten was aan de schuld of nalatigheid van de vervoerder of de terminalexploitant.


2. Carriage of medical equipment and of the mobility equipment necessary for the disabled person or person with reduced mobility, including electric wheelchairs.

2. Vervoer van medische apparatuur en van de mobiliteitshulpmiddelen die de gehandicapte of de persoon met beperkte mobiliteit nodig heeft, inclusief elektrische rolstoelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the event of loss of, or damage to, mobility equipment or other specific equipment used by a passenger with reduced mobility, the liability of the carrier shall be governed by Article 3(3) of the Athens Convention.

Bij verlies of beschadiging van mobiliteitshulpmiddelen of andere specifieke hulpmiddelen die worden gebruikt door een passagier met beperkte mobiliteit, wordt de aansprakelijkheid van de vervoerder bepaald op grond van artikel 3, lid 3, van het Verdrag van Athene.


If the railway undertaking is liable for the total or partial loss of, or damage to, mobility equipment or other specific equipment used by disabled persons or persons with reduced mobility, no financial limit shall be applicable.

Indien de spoorwegonderneming aansprakelijk is voor geheel of gedeeltelijk verlies of beschadiging van mobiliteitshulpmiddelen of andere speciale hulpmiddelen van gehandicapte personen en personen met beperkte mobiliteit geldt er geen financiële limiet.


In addition to medical equipment, transport of up to two pieces of mobility equipment per disabled person or person with reduced mobility, including electric wheelchairs (subject to advance warning of 48 hours and to possible limitations of space on board the aircraft, and subject to the application of relevant legislation concerning dangerous goods.

Afgezien van medische apparatuur, vervoer van maximaal twee mobiliteitshulpmiddelen per gehandicapte of persoon met beperkte mobiliteit, inclusief elektrische rolstoelen (mits dit minstens 48 uur van tevoren wordt meegedeeld en het luchtvaartuig hiervoor voldoende ruimte biedt en mits dit in overeenstemming is met de wetgeving betreffende gevaarlijke goederen).


A significant proportion of the current EU population has mobility problems which include needing a wheelchair other mobility equipment or assistive devices (hereinafter referred to as "mobility equipment").

Door mobiliteitsproblemen heeft een aanzienlijk gedeelte van de actuele EU-bevolking een rolstoel of mobiliteits- of andere hulmiddelen nodig (hierna "mobiliteitshulpmiddelen" genoemd).


8. As regards the amount of compensation and in order to bring it closer to the actual value of the equipment, the Commission will propose to the Council that, with the cooperation of the Member States, the Community launch an initiative within ICAO with the aim of clarifying or defining the term 'baggage' so as to exclude mobility equipment or, alternatively, of abolishing or reviewing any liability limits on lost, damaged or destroyed mobility equipment, in the framework of the Montreal Convention.

8. Teneinde het bedrag van de compensatie nauwer te laten aansluiten bij de werkelijke waarde van de mobiliteitshulpmiddelen zal de Commissie aan de Raad voorstellen dat de Gemeenschap, in samenwerking met de lidstaten, in het kader van de ICAO het initiatief neemt om de term "bagage" te verduidelijken of zodanig te definiëren dat mobiliteitshulpmiddelen van die definitie worden uitgesloten of, bij wijze van alternatief, de in het kader van het Verdrag van Montreal vastgestelde beperking van de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte, beschadigde of vernielde mobiliteitshulpmiddelen af te schaffen of te herzien.


Based on the “Study on the compensation thresholds for damaged or lost equipment and devices belonging to air passengers with reduced mobility” launched by the Commission, this communication presents the current challenges faced by persons with reduced mobility when their mobility equipment is lost or damaged, as well as the solutions provided by Regulation (EC) No 1107/2006.

Deze mededeling stoelt op het “Onderzoek naar compensatiedrempels voor beschadigde of zoekgeraakte uitrusting en toestellen van minder mobiele luchtvaartpassagiers” dat in opdracht van de Commissie werd uitgevoerd en biedt een overzicht van de uitdagingen waaraan personen met beperkte mobiliteit momenteel het hoofd moeten bieden wanneer hun mobiliteitshulpmiddelen verloren gaan of beschadigd raken alsook van de oplossingen die zijn voorzien in Verordening (EG) nr. 1107/2006.


w