Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CoR-EESC Political Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
Improving political monitoring
International conflict
International crisis
Manage party political conflicts
Manage political campaigns
Moderate party political conflicts
Monitor political campaigns
Monitor political conflicts
Oversee political conflicts
PMG
Political Monitoring Group
Political conflict
Political monitoring group with the CoR
Supervise party political campaigns
Supervise political campaigns

Traduction de «monitor political conflicts » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
moderate party political conflicts | oversee political conflicts | manage party political conflicts | monitor political conflicts

toezicht houden op politieke conflicten


international conflict [ international crisis | Political conflict(STW) ]

internationaal conflict [ internationale crisis | oorlogsgevaar ]


manage political campaigns | supervise political campaigns | monitor political campaigns | supervise party political campaigns

toezicht houden op politieke campagnes


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

politieke monitoringgroep EESC-CvdR | PMG [Abbr.]


Agreement on a Comprehensive Political Settlement of the Cambodia Conflict

Overeenkomst inzake een uitgebreide politieke regeling van het Kambodja-conflict


improving political monitoring

versterking van de politieke controle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The list of EU instruments directly or indirectly relevant to the prevention of conflict is long: development co-operation and external assistance, economic co-operation and trade policy instruments, humanitarian aid, social and environmental policies, diplomatic instruments such as political dialogue and mediation, as well as economic or other sanctions, and ultimately the new instruments of ESDP (including information gathering for anticipating potential conflicts situations and monitoring international agreements).

De lijst van EU-instrumenten die direct dan wel indirect relevant zijn met betrekking tot conflictpreventie is lang: ontwikkelingssamenwerking en externe bijstand, economische samenwerking en instrumenten van het handelsbeleid, humanitaire hulp, sociaal en milieubeleid, diplomatieke instrumenten, zoals politieke dialoog en bemiddeling, economische en andere sancties, maar ook nieuwe instrumenten in het kader van het Europees veiligheids- en defensiebeleid (inclusief gegevensverzameling met het oog op de anticipatie van potentiële conflictsituaties en de uit ...[+++]


The Commission proposes to integrate more systematically into the political dialogue with partner countries discussions on early-warning systems and regular monitoring of potential conflict zones.

De Commissie stelt voor de besprekingen over systemen voor vroegtijdige waarschuwing en regelmatige uitoefening van toezicht op potentiële conflictzones systematischer te integreren in de politieke dialoog met de partnerlanden.


* proposes to integrate more systematically into the political dialogue with partner countries discussions on early-warning systems and regular monitoring of potential conflict zones.

* besprekingen over systemen voor vroegtijdige waarschuwing en regelmatige uitoefening van toezicht op potentiële conflictzones systematischer integreren in de politieke dialoog met de partnerlanden.


10. Highlights the adverse impact that the conflict in the Western Sahara is having on the wider region, and, following the example of the ongoing UN political negotiations, calls on the parties in the conflict and neighbouring countries to adopt confidence-building measures in good faith, such as supporting MINURSO’s (United Nations Mission for the Referendum in Western Sahara) family visit programme and extending its mandate to include human rights monitoring, speeding ...[+++]

10. onderstreept de negatieve weerslag van het conflict in de Westelijke Sahara op de ruimere regio en doet, naar het voorbeeld van de door de VN gesteunde politieke onderhandelingen, een beroep op de conflictpartijen en de buurlanden om in goed vertrouwen vertrouwenwekkende maatregelen te nemen, zoals het stimuleren van het programma Minurso voor familiebezoek en het uitbreiden van haar mandaat tot het toezicht op de mensenrechten, het bespoedigen van de beloofde regionalisatie van Marokko, met inbegrip van het toestaan van regionale ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
52. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as bor ...[+++]

52. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maa ...[+++]


52. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as bor ...[+++]

52. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maa ...[+++]


51. Reiterates the need for stronger political will on the part of the EU institutions and the Member States to engage actively in conflict resolution in the region, whilst preventing the conflicts from standing in the way of the development of the ENP; stresses that the ENP will not reach its full potential without resolving conflicts which make regional cooperation difficult or impossible; reiterates that ENP activities conducive to conflict prevention should be strengthened and focused on confidence-building measures, such as bor ...[+++]

51. herhaalt dat er behoefte is aan een sterkere politieke wil bij de EU-instellingen en de lidstaten om zich actief bezig te houden met conflictoplossing in de regio, en tegelijkertijd te voorkomen dat de conflicten de ontwikkeling van het ENB in de weg staan; benadrukt dat het ENB niet volledig tot wasdom kan komen zonder de oplossing van conflicten die regionale samenwerking moeilijk of onmogelijk maken; herhaalt dat ENB-activiteiten ten behoeve van conflictpreventie moeten worden versterkt met de nadruk op vertrouwenwekkende maa ...[+++]


The Commission advocates a more active EU role through increased political involvement in ongoing efforts to address the conflicts (Transnistria, Abkhazia, South Ossetia and Nagorno-Karabakh) and has proposed that the EU should also look at ways of enhancing its participation e. g. in monitoring.

De Commissie is voorstandster van een actievere rol van de EU door een sterkere politieke betrokkenheid bij bestaande inspanningen om een oplossing te vinden voor deze conflicten (Transnistrië, Abchazië, Zuid-Ossetië en Nagorno-Karabach). Zij heeft voorgesteld dat de EU onderzoekt hoe zij intensiever kan participeren, bijvoorbeeld in monitoring.


10. Supporting the regional political dialogue and working with the CARICOM/CARIFORUM to provide specific assistance to fragile states, to support post conflict reconstruction in accordance with the United Nations, and to encourage further initiatives such as electoral monitoring and special missions for the resolution of political issues.

10. Ondersteunen van de regionale politieke dialoog en samenwerken met de CARICOM/het CARIFORUM om specifieke steun te verlenen aan kwetsbare staten, bijstand te verlenen voor de wederopbouw na conflicten, in samenspraak met de Verenigde Naties, en nieuwe initiatieven zoals verkiezingswaarnemingsmissies en speciale missies voor de oplossing van politieke kwesties aan te moedigen.


The European Union approved in this same Council a set of recommendations which are to be added to all the political actions which the Union has been developing, particularly since last year, following the severest onslaught in the conflict between Eritrea and Ethiopia. We are monitoring this issue.

Tijdens diezelfde Raad Algemene Zaken heeft de Europese Unie een reeks aanbevelingen aangenomen. Deze zijn een aanvulling op de politieke acties die de Unie met name sinds vorig jaar naar aanleiding van de escalatie van het conflict tussen Eritrea en Ethiopië ten uitvoer legt.


w