Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Multi-Year Road Safety Plan
Multi-year Energy Plan Office
Multi-year Plan for Passenger Transport

Vertaling van "multi-year plan for passenger transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Multi-year Plan for Passenger Transport

Meerjarenplan Personenvervoer


Multi-year Energy Plan Office

Bureau Meerjarenenergieplan


Multi-Year Road Safety Plan

Meerjarenplan Verkeersveiligheid
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It requires competent authorities to establish public transport plans defining the objectives of public passenger transport policy and supply and performance patterns for public passenger transport.

De bevoegde instanties dienen een vervoersplan op te stellen waarin de doelstellingen voor het openbaarvervoerbeleid en prestatie-indicatoren voor het openbaar vervoer zijn vastgesteld.


13. Points out that transport networks play a leading role in spatial planning policies; stresses the particular importance of major transport infrastructure, such as high-speed railways, in boosting local development; considers that the macro-regions and the strategies for their development have the potential to play a more active role in the implementation of a coordinated, effective and sustainable transport policy; recalls the importance of drawing up, planning and ...[+++]

13. wijst erop dat vervoersnetwerken een cruciale rol spelen in het ruimtelijke-ordeningsbeleid; benadrukt dat omvangrijke vervoersinfrastructuur, zoals hogesnelheidslijnen, bijzonder belangrijk is voor het stimuleren van plaatselijke ontwikkeling; is van mening dat het voor de macroregio's en de strategieën voor de ontwikkeling daarvan mogelijk is een actievere rol te spelen bij de uitvoering van gecoördineerd, effectief en duurzaam transportbeleid; herinnert aan het belang van het opzetten, ...[+++]


13. Points out that transport networks play a leading role in spatial planning policies; stresses the particular importance of major transport infrastructure, such as high-speed railways, in boosting local development; considers that the macro-regions and the strategies for their development have the potential to play a more active role in the implementation of a coordinated, effective and sustainable transport policy; recalls the importance of drawing up, planning and ...[+++]

13. wijst erop dat vervoersnetwerken een cruciale rol spelen in het ruimtelijke-ordeningsbeleid; benadrukt dat omvangrijke vervoersinfrastructuur, zoals hogesnelheidslijnen, bijzonder belangrijk is voor het stimuleren van plaatselijke ontwikkeling; is van mening dat het voor de macroregio's en de strategieën voor de ontwikkeling daarvan mogelijk is een actievere rol te spelen bij de uitvoering van gecoördineerd, effectief en duurzaam transportbeleid; herinnert aan het belang van het opzetten, ...[+++]


Article 4(3) states that the maximum duration of a public service contract shall be ‘10 years for coach and bus services and 15 years for passenger transport services by rail or other track-based modes’.

In artikel 4, lid 3, is bepaald dat de maximumduur van een openbaredienstcontract „tien jaar (bedraagt) voor busdiensten en vijftien jaar voor personenvervoersdiensten per spoor of met andere vormen van spoorvervoer”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- (ET) The report concerning urban traffic and the action plan in that area earned my vote, because urban transport plays a very important role in EU freight and passenger transport. As a result, the preparation of a separate urban transport strategy is altogether justified.

- (ET) Ik heb voor het verslag over de stedelijke mobiliteit en het actieplan daarvoor gestemd, omdat het stedelijk vervoer een uiterst belangrijke rol speelt in het vracht- en personenvervoer in de EU. Het opstellen van een afzonderlijke strategie voor het stedelijk vervoer is dan ook gerechtvaardigd.


Moreover, the public transport service contracts are limited in term to 5 and 10 years respectively, which is in accordance with the requirements in Article 4(3), which sets the maximum duration of contracts for passenger transport services by rail or other track-based modes at 15 years.

Ook de looptijd van de openbaredienstcontracten, 5 en 10 jaar, is in overeenstemming met artikel 4, lid 3, dat de maximumduur van contracten voor diensten voor reizigersvervoer per spoor of met andere vormen van spoorvervoer vastlegt op 15 jaar.


Reimer Böge (PPE-DE), Chairman of the Committee on Budgets. – (DE) Mr President, Commissioner, ladies and gentlemen, the Committee on Budgets recommends for the first reading in the Plenary a 2008 budget of EUR 129.6 billion for commitments and EUR 124.2 billion for payments, with strict observance of all our agreements and commitments, both from the multi-annual programmes and the financial perspective and, I might add, well below the ceilings that we agreed in this multi-year plan, in a spirit of budgetary disci ...[+++]

Reimer Böge (PPE-DE), voorzitter van de Begrotingscommissie.–(DE) Mijnheer de Voorzitter, commissaris, dames en heren, de Begrotingscommissie stelt voor de eerste lezing van de begroting 2008 in plenaire vergadering een totaalbedrag van 129,6 miljard euro aan vastleggingskredieten voor en 124.2 miljard euro voor betalingskredieten, waarbij we al onze overeenkomsten en verplichtingen nakomen die voortvloeien uit zowel de meerjarige programma’s als de financiële vooruitzichten. Ze liggen, en dat wil ik hieraan nog eens aan toevoegen, duidelijk onder de in het MFK overeengekomen plafonds ...[+++]


It is always the case with compromises, that we have to give ground to each other. We must bear in mind that companies, towns and cities and above all the public are waiting for legal certainty and certainty as a basis on which to plan, so that they know how we are going to move forward on public local passenger transport services in our cities and regions.

We moeten voor ogen houden dat de bedrijven, de steden en vooral de burgers wachten op rechtszekerheid en op zekerheid als basis voor het maken van plannen. Ze willen weten welke vorderingen we maken op het vlak van het plaatselijk openbaar personenvervoer in de steden en regio's.


notwithstanding point (b), an internal operator may participate in fair competitive tenders as from two years before the end of its directly awarded public service contract under the condition that a final decision has been taken to submit the public passenger transport services covered by the internal operator contract to fair competitive tender and that the internal operator has not concluded any other directly awarded public service contract;

niettegenstaande punt b) mag een interne exploitant vanaf twee jaar voordat zijn onderhandse gegunde contract afloopt, meedoen aan eerlijke openbare aanbestedingen op voorwaarde dat onherroepelijk is besloten tot een eerlijke openbare aanbesteding van de openbare personenvervoersdiensten die onder het contract van de interne exploitant vallen, en dat de interne exploitant geen andere onderhands gegunde openbaredienstcontracten heeft gesloten;


The White Paper: "European transport policy for 2010: time to decide" forecasts a transport demand growth by 2010 in the European Union of 38 % for freight and 24 % for passenger transport (base-year 1998).

In het witboek "Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010: tijd om te kiezen" wordt ervan uitgegaan dat de vraag naar goederen- en personenvervoer in de Europese Unie tegen 2010 respectievelijk met 38 % en 24 % zal toenemen (ten opzichte van het referentiejaar 1998).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'multi-year plan for passenger transport' ->

Date index: 2021-02-02
w