Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Act for multiple takes
Apply multiple fields of knowledge
Bessel-Hagen disease
Combine multiple fields of knowledge
Combine numerous fields of knowledge
Effective multiplication constant
Effective multiplication factor
Hereditary deforming chondrodysplasia
Hereditary multiple exostosis
Infinite multiplication constant
Infinite multiplication factor
Multiple cartilaginous exostoses
Multiple exostosis
Multiple osteochondromas
Multiplication constant
Multiplication factor
PMLD
Perform for multiple takes
Performing for multiple takes
Polyhandicap
Profound and multiple impairment
Profound and multiple learning disabilities
Recite for multiple takes
Severe and multiple impairment
Work in a multidisciplinary fashion

Traduction de «multiple » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
act for multiple takes | performing for multiple takes | perform for multiple takes | recite for multiple takes

scènes meerdere keren vertolken


multiple-instruction streams,multiple-data streams | multiple-instruction,multiple-data streams | MIMD,example:Dataflow [Abbr.]

MIMD-systeem


apply multiple fields of knowledge | combine numerous fields of knowledge | combine multiple fields of knowledge | work in a multidisciplinary fashion

meerdere kennisgebieden combineren


Bessel-Hagen disease | hereditary deforming chondrodysplasia | hereditary multiple exostosis | multiple cartilaginous exostoses | multiple exostosis | multiple osteochondromas

heriditaire multiple exostose | multiple erfelijk osteochondroom | HME [Abbr.]


ensure translation consistency of works in multiple target languages | monitor consistency of translation works in multiple target languages | check consistency of translation works in multiple target languages | ensure consistency of translation works in multiple target languages

ervoor zorgen dat vertalingen in verschillende doeltalen consistent zijn | consistentie van vertaalwerk in verschillende doeltalen garanderen | consistentie van vertaalwerk in verschillende doeltalen waarborgen


polyhandicap | profound and multiple impairment | profound and multiple learning disabilities | severe and multiple impairment | PMLD [Abbr.]

meervoudige beperking | meervoudige handicap


Infinite multiplication constant | Infinite multiplication factor

Vermenigvuldigingsfactor voor een oneindig medium


Effective multiplication constant | Effective multiplication factor

Effectieve vermenigvuldigingsfactor


Multiplication constant | Multiplication factor

Vermenigvuldigingsfactor


Cap polyposis (CP) is characterised by multiple inflammatory polyps that predominantly affect the rectosigmoid area and manifest primarily as rectal bleeding with abnormal transit, constipation or diarrhoea. To date, around 67 cases have been describ

cap polyposis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Multiple-entry visas with the term of validity of a minimum of two years and a maximum of five years will be issued to the categories of visa applicants referred to in Article 5(2) of the Agreement, provided that during the previous two years (24 months) they have made use of the two one year multiple-entry visas in accordance with the laws on entry and stay in the territory(ies) of the visited State(s) and that the reasons for requesting a multiple-entry visa are still valid.

Aan personen van de in artikel 5, lid 2, van de overeenkomst bedoelde categorieën worden meervoudige visa met een geldigheidsduur van ten minste twee en ten hoogste vijf jaar afgegeven, mits deze personen in de voorafgaande twee jaar (24 maanden) gebruik hebben gemaakt van de twee meervoudige visa voor één jaar overeenkomstig de wetgeving inzake inreis en verblijf in de bezochte staat of staten en de redenen om een meervoudig visum aan te vragen nog steeds geldig zijn.


Diplomatic missions and consular posts of the Member States and of the Republic of Azerbaijan shall issue multiple-entry visas with the term of validity of a minimum of 2 years and a maximum of 5 years to the categories of persons referred to in paragraph 2 of this Article, provided that during the previous 2 years they have made use of the one year multiple-entry visas in accordance with the laws on entry and stay of the visited State, unless the need or the intention to travel frequently or regularly is manifestly limited to a shorter period, in which case the term of validity of the multiple-entry visa shall be limited to that period.

De diplomatieke en consulaire posten van de lidstaten en van de Republiek Azerbeidzjan verstrekken de in lid 2 bedoelde personen meervoudige visa met een geldigheidsduur van ten minste twee en ten hoogste vijf jaar, mits deze personen in de voorafgaande twee jaar overeenkomstig de wetgeving inzake inreis en verblijf in de bezochte staat gebruik hebben gemaakt van het meervoudig visum voor één jaar, tenzij duidelijk is dat de noodzaak of de bedoeling om frequent of regelmatig te reizen voor een kortere periode geldt; in dat geval wordt de geldigheidsduur van het meervoudig visum beperkt tot die kortere periode.


In view of the recommendations from the European Commission report of 2007 'Tackling Multiple Discrimination - Practices, Policies and Laws', that multiple discrimination should be expressly prohibited, why is there no express prohibition on multiple discrimination in the draft Equality Directive (COM(2008)0426 ), and only one reference to multiple discrimination (in the context of women) in the preamble (i.e. No 13)?

Waarom wordt - met het oog op de aanbevelingen van het verslag van 2007 van de Commissie "De aanpak van meervoudige discriminatie - praktijken, beleid en wetten", dat meervoudige discriminatie nadrukkelijk moet worden verboden - geen nadrukkelijk verbod op meervoudige discriminatie in de ontwerprichtlijn voor gelijke behandeling (COM(2008)0426 ) opgenomen en staat er slechts één verwijzing naar meervoudige discriminatie (met betrekking tot vrouwen) in de overwegingen (overweging nr. 13)?


In view of the recommendations from the European Commission report of 2007 'Tackling Multiple Discrimination - Practices, Policies and Laws', that multiple discrimination should be expressly prohibited, why is there no express prohibition on multiple discrimination in the draft Equality Directive (COM(2008)0426), and only one reference to multiple discrimination (in the context of women) in the preamble (i.e. No 13)?

Waarom wordt - met het oog op de aanbevelingen van het verslag van 2007 van de Commissie "De aanpak van meervoudige discriminatie - praktijken, beleid en wetten", dat meervoudige discriminatie nadrukkelijk moet worden verboden - geen nadrukkelijk verbod op meervoudige discriminatie in de ontwerprichtlijn voor gelijke behandeling (COM(2008)0426) opgenomen en staat er slechts één verwijzing naar meervoudige discriminatie (met betrekking tot vrouwen) in de overwegingen (overweging nr. 13)?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Welcomes the Commission's interest in multiple discrimination, including its launch of a study on this subject; calls on the Commission to adopt a balanced broad concept of multiple discrimination and for the Commission to examine and supply data on multiple discrimination and hate crimes, calls on the Commission to include provisions explicitly designed to combat multiple discrimination in any future legislation adopted under Article 13 of the EC Treaty, which can be invoked on either one or a combination of more than one of the grounds;

29. verwelkomt de interesse die de Commissie toont voor meervoudige discriminatie, waaronder het opzetten van een studie naar dit onderwerp; verzoekt de Commissie een evenwichtig breed concept van meervoudige discriminatie te hanteren en gegevens inzake meervoudige discriminatie en uit haat voortkomende misdaden te onderzoeken en openbaar te maken; verzoekt de Commissie om in toekomstige, uit hoofde van artikel 13 van het EG-Verdrag goed te keuren wetgeving bepalingen op te nemen die expliciet tegen meervoudige discriminatie zijn gericht en waarop zowel op één van de gronden als op een combinatie daarvan een beroep kan worden gedaan;


30. Welcomes the Commission's interest in multiple discrimination, including its launch of a study on this subject; calls on the Commission to adopt a balanced broad concept of multiple discrimination and for the Commission to examine and supply data on multiple discrimination and hate crimes; calls on the Commission to include provisions explicitly designed to combat multiple discrimination in any future legislation adopted under Article 13 of the EC Treaty, which can be invoked on either one or a combination of more than one of the grounds;

30. verwelkomt de interesse die de Commissie toont voor meervoudige discriminatie, waaronder het opzetten van een studie naar dit onderwerp; verzoekt de Commissie een evenwichtig breed concept van meervoudige discriminatie te hanteren en gegevens inzake meervoudige discriminatie en uit haat voortkomende misdaden te onderzoeken en openbaar te maken; verzoekt de Commissie om in toekomstige, uit hoofde van artikel 13 van het EG-Verdrag goed te keuren wetgeving bepalingen op te nemen die expliciet tegen meervoudige discriminatie zijn gericht en waarop zowel op één van de gronden als op een combinatie daarvan een beroep kan worden gedaan;


30. Welcomes the Commission's interest in multiple discrimination, including its launch of a study on this subject; calls on the Commission to adopt a balanced broad concept of multiple discrimination and for the Commission to examine and supply data on multiple discrimination and hate crimes; calls on the Commission to include provisions explicitly designed to combat multiple discrimination in any future legislation adopted under Article 13 of the EC Treaty, which can be invoked on either one or a combination of more than one of the grounds;

30. verwelkomt de interesse die de Commissie toont voor meervoudige discriminatie, waaronder het opzetten van een studie naar dit onderwerp; verzoekt de Commissie een evenwichtig breed concept van meervoudige discriminatie te hanteren en gegevens inzake meervoudige discriminatie en uit haat voortkomende misdaden te onderzoeken en openbaar te maken; verzoekt de Commissie om in toekomstige, uit hoofde van artikel 13 van het EG-Verdrag goed te keuren wetgeving bepalingen op te nemen die expliciet tegen meervoudige discriminatie zijn gericht en waarop zowel op één van de gronden als op een combinatie daarvan een beroep kan worden gedaan;


3. Diplomatic missions and consular posts of the Member States and of the Russian Federation shall issue multiple-entry visas with the term of validity of a minimum of two years and a maximum of five years to the categories of citizens referred to in paragraph 2 of this Article, provided that during the previous two years they have made use of the one year multiple-entry visas in accordance with the laws on entry and stay in the territory of the visited State and that the reasons for requesting a multiple-entry visa are still valid.

3. De diplomatieke en consulaire beroepsposten van de lidstaten en de Russische Federatie verstrekken de in lid 2 genoemde personen meervoudige visa met een geldigheidsduur van ten minste twee en ten hoogste vijf jaar, mits deze personen in de voorafgaande twee jaar overeenkomstig de wetgeving inzake inreis en verblijf in de bezochte staat gebruik hebben gemaakt van het enkelvoudige visum voor één jaar en de redenen om een meervoudig visum aan te vragen nog steeds gelden.


(i) the multiple use of elements eligible for the calculation of own funds at the level of the financial conglomerate (multiple gearing) as well as any inappropriate intra-group creation of own funds must be eliminated; in order to ensure the elimination of multiple gearing and the intra-group creation of own funds, competent authorities shall apply by analogy the relevant principles laid down in the relevant sectoral rules.

i) het meermaals gebruiken van vermogensbestanddelen die voor de berekening van het eigen vermogen in aanmerking komen op het niveau van het financiële conglomeraat ("multiple gearing") en de ongepaste schepping van eigen vermogen binnen de groep moeten worden uitgesloten; met het oog op het uitsluiten van multiple gearing en ongepaste schepping van eigen vermogen binnen de groep passen de bevoegde autoriteiten de relevante beginselen van de desbetreffende sectorale voorschriften naar analogie toe.


(i)the multiple use of elements eligible for the calculation of own funds at the level of the financial conglomerate (multiple gearing) as well as any inappropriate intra-group creation of own funds must be eliminated; in order to ensure the elimination of multiple gearing and the intra-group creation of own funds, competent authorities shall apply by analogy the relevant principles laid down in the relevant sectoral rules.

i)het meermaals gebruiken van vermogensbestanddelen die voor de berekening van het eigen vermogen in aanmerking komen op het niveau van het financiële conglomeraat („multiple gearing”) en de ongepaste schepping van eigen vermogen binnen de groep moeten worden uitgesloten; met het oog op het uitsluiten van multiple gearing en ongepaste schepping van eigen vermogen binnen de groep passen de bevoegde autoriteiten de relevante beginselen van de desbetreffende sectorale voorschriften naar analogie toe.


w