Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
City road network
Link road
Metropolitan road network
National road network
National road system
National road-building programme
Public road network at national level
Public road system at national level
Rail roads
Rail routes
Road
Road connection
Road infrastructure in metropolitan areas
Road network
Roads
Train network
Train routes
Transport network
Urban road transport network

Vertaling van "national road network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level

nationaal wegennet


Advisory Committee on measures to be taken in the event of a crisis in the market in the carriage of goods by road and for laying down the conditions under which non-resident carriers may operate national road haulage services within a Member State (cabotage)

Raadgevend Comité voor in crisissituaties te nemen maatregelen op de markt voor het goederenvervoer over de weg en voor de toepassing van de wetgeving betreffende de voorwaarden waaronder vervoersondernemers worden toegelaten tot het binnenlands goederenvervoer over de weg in een lidstaat waar zij niet gevestigd zijn (cabotage)


Advisory Committee on the conditions under which non-resident carriers may operate national road passenger transport services within a Member State

Raadgevend Comité inzake de voorwaarden waaronder vervoersondernemers worden toegelaten tot binnenlands personenvervoer over de weg in een lidstaat waar zij niet gevestigd zijn


national road-building programme

nationaal wegenbouwplan


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet


transport network [ link road ]

transportnetwerk [ verbindingsweg ]


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


rail routes | train network | rail roads | train routes

treinroutes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Ireland Cohesion Fund investment has been concentrated on the primary national road network focusing on priority TEN routes.

In Ierland zijn de investeringsbijdragen uit het Cohesiefonds hoofdzakelijk gegaan naar het nationale hoofdwegennet en met name naar de prioritaire TEN-routes.


It is expected that over 70% of this planned investment will be spent on the development of the key national road and rail routes forming part of the trans-European transport network.

Naar verwachting wordt meer dan 70% van deze geplande investering besteed aan de ontwikkeling van de nationale hoofdverkeerswegen en -spoorwegen die deel uitmaken van het trans-Europees vervoersnetwerk.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planni ...[+++]

De TEN-V-planning die een ruime voorkeur geniet, zou er als volgt uitzien: het grotendeels van de verschillende nationale netwerken afgeleide dichte netwerk van spoorwegen, wegen, binnenwateren, havens en luchthavens, die samen het "uitgebreide netwerk" vormen, blijft de basislaag van het TEN-V en wordt aangevuld met het bovenliggende "kernnetwerk", dat vanuit een reëel Europees planningsperspectief wordt opgebouwd en waarbij wordt gestreefd naar een optimaler gebruik van hulpbronnen door het vervoerssysteem en naar een significante algemene daling van de uitstoot van broeikasgassen door vervoer.


In the revision of the TEN-T guidelines and the preparation of the Multiannual Indicative Programme, the joint work of the EC and the TEN-T (national) Expert Group on ITS for road traffic management resulted in the identification of eight application domains for the deployment of ITS on the Trans-European Road Network across the 15 Member States.

De gezamenlijke inspanningen van de EG en de (nationale) groep TEN-vervoersdeskundigen inzake ITS voor wegverkeersleiding ten aanzien van het herzien van de TEN-vervoersrichtsnoeren en de voorbereiding van het IMP resulteerden in het aanwijzen van acht toepassingsgebieden voor het installeren van ITS op het trans-Europese wegennet in de vijftien lidstaten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
62. Emphasises the importance of ensuring that national road infrastructure not included in the TEN-T network is improved from the point of view of road safety, in particular in the EU regions with low-quality infrastructure and poor traffic safety levels;

62. benadrukt dat erop moet worden toegezien dat nationale wegeninfrastructuur die niet in het trans-Europees vervoersnetwerk is opgenomen, wordt verbeterd vanuit het oogpunt van de verkeersveiligheid, in het bijzonder in EU-regio´s waar de kwaliteit van de infrastructuur en het verkeersveiligheidsniveau laag zijn;


62. Emphasises the importance of ensuring that national road infrastructure not included in the TEN-T network is improved from the point of view of road safety, in particular in the EU regions with low-quality infrastructure and poor traffic safety levels;

62. benadrukt dat erop moet worden toegezien dat nationale wegeninfrastructuur die niet in het trans-Europees vervoersnetwerk is opgenomen, wordt verbeterd vanuit het oogpunt van de verkeersveiligheid, in het bijzonder in EU-regio´s waar de kwaliteit van de infrastructuur en het verkeersveiligheidsniveau laag zijn;


Many issues are being left to the discretion of Member States, for example broadening the scope to include national roads that are not part of the trans-European road network.

Veel zaken worden aan de lidstaten overgelaten, zoals het uitbreiden van het toepassingsgebied tot nationale wegen die geen deel uitmaken van het trans-Europese netwerk.


Instead it encourages the Member States, through guidelines, to make best use of the methodologies defined, even inviting them to apply these to national roads not included in the trans-European road networks.

De richtlijn is juist bedoeld om de lidstaten aan te moedigen om, door middel van richtsnoeren, de beschreven methodes zo goed mogelijk te benutten en ze te verzoeken deze toe te passen op nationale wegen die niet tot de trans-Europese wegennetwerken behoren.


Improving road traffic safety will make it possible to save many lives, and it is therefore necessary to ensure that national road infrastructure not included in the TEN-T network can also be improved from the point of view of traffic safety.

De verbetering van de verkeersveiligheid zal het mogelijk maken vele levens te redden en is derhalve nodig om ervoor te zorgen dat ook de nationale wegeninfrastructuur die geen deel uitmaakt van het TEN-T-netwerk, kan worden verbeterd vanuit een oogpunt van verkeersveiligheid.


(g) Respect existing national infrastructure and network characteristics– take into account the inherent differences in the transport network characteristics, in particular in the sizes of the traffic volumes and in road weather conditions.

g) de kenmerken van de nationale infrastructuren en netwerken in acht nemen— rekening te houden met de inherente verschillen in de kenmerken van de vervoersnetwerken, met name wat betreft de omvang van de verkeersvolumes en de weers- en wegengesteldheid.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'national road network' ->

Date index: 2024-01-29
w