Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gas production scheduling representative
Gas scheduling representative
Natural gas scheduling representative
Short range planner

Vertaling van "natural gas scheduling representative " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
gas production scheduling representative | natural gas scheduling representative | gas scheduling representative | short range planner

operator energieproductie-installaties | productieplanner gas | gasdistributieplanner | operator controlekamer gasenergie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
54. Calls on the Commission to conduct a fresh review of existing plans for energy projects, especially for the construction of new liquefied natural gas terminals scheduled to take more than ten years to complete, to assess their economic benefit – taking account of the liquefied natural gas terminals which are already under construction or at the planning stage in individual Member States and which, in the near future, will contribute to energy supply security in Member States classed as ‘energy islands’ – and to contribute to the financing of such projects;

54. verzoekt de Commissie om bestaande plannen voor energieprojecten opnieuw te beoordelen, met name projecten voor de aanleg van nieuwe terminals voor vloeibaar aardgas die meer dan tien jaar in beslag zouden nemen, om het economische voordeel van die projecten te beoordelen – rekening houdende met de terminals voor vloeibaar aardgas die reeds in aanleg zijn of zich in de planningsfase bevinden in de lidstaten en die in de nabije toekomst zullen bijdragen tot de continuïteit van de energievoorziening in lidstaten die als "energie-eilanden" worden aangemerkt – en bij te dragen tot de financiering van zulke projecten;


54. Calls on the Commission to conduct a fresh review of existing plans for energy projects, especially for the construction of new liquefied natural gas terminals scheduled to take more than ten years to complete, to assess their economic benefit – taking account of the liquefied natural gas terminals which are already under construction or at the planning stage in individual Member States and which, in the near future, will contribute to energy supply security in Member States classed as ‘energy islands’ – and to contribute to the financing of such projects;

54. verzoekt de Commissie om bestaande plannen voor energieprojecten opnieuw te beoordelen, met name projecten voor de aanleg van nieuwe terminals voor vloeibaar aardgas die meer dan tien jaar in beslag zouden nemen, om het economische voordeel van die projecten te beoordelen – rekening houdende met de terminals voor vloeibaar aardgas die reeds in aanleg zijn of zich in de planningsfase bevinden in de lidstaten en die in de nabije toekomst zullen bijdragen tot de continuïteit van de energievoorziening in lidstaten die als "energie-eilanden" worden aangemerkt – en bij te dragen tot de financiering van zulke projecten;


the representative European association of the storage system operators in the sense of Article 2(10) of Directive 2009/73/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in natural gas and repealing Directive 2003/55/EC and of LNG system operators in the sense of Article 2(12) of Directive 2009/73/EC,

de representatieve Europese vereniging van opslagsysteembeheerders in de zin van artikel 2, lid 10, van Richtlijn 2009/73/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende gemeenschappelijke regels voor de interne markt voor aardgas en tot intrekking van Richtlijn 2003/55/EG , alsmede van LNG-systeembeheerders in de zin van artikel 2, lid 12, van Richtlijn 2009/73/EG,


The Commission should, in consultation with the Member States, decide on the composition of the Group, ensuring it is fully representative and that a three-level approach is respected which involves first the relevant natural gas undertakings and industry, then Member States at national or regional level, and then the Union.

In overleg met de lidstaten moet de Commissie een besluit nemen over de samenstelling van de groep, waarbij zij ervoor zorgt dat die volledig representatief is en dat een aanpak op drie niveaus wordt gehanteerd waarbij in de eerste plaats de betrokken aardgasbedrijven en de betrokken bedrijfstak bij de zaak worden betrokken, vervolgens de lidstaten op nationaal of regionaal niveau en ten slotte de Unie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The natural gas undertakings, the relevant organisations representing the interests of household and industrial customers and the regulatory authority, where it is not the Competent Authority, shall cooperate and provide all necessary information for the risk assessment.

2. De aardgasondernemingen, de relevante organisaties die de belangen van de huishoudelijke en industriële afnemers vertegenwoordigen en de regelgevende autoriteit, wanneer dat niet de bevoegde instantie is, werken samen en verstrekken alle voor de risico-evaluatie benodigde informatie.


1. By [31 March 2011; 12 months from entry into force] at the latest, the Competent Authority, after consultation of the natural gas undertakings, of the relevant organisations representing the interests of household and industrial customers and of the regulatory authority, where it is not the Competent Authority, shall establish:

1. Uiterlijk [op 31 maart 2011; 12 maanden na de inwerkingtreding] stelt de bevoegde instantie, na raadpleging van de aardgasondernemingen, de relevante organisaties die de belangen van de huishoudelijke klanten en industriële afnemers vertegenwoordigen, en de regelgevende autoriteit, wanneer dat niet de bevoegde instantie is:


It is, therefore, necessary to create a European network of transport system administrators, where cooperation will be based on securing an efficient, representative and transparent European natural gas market.

Het is daarom noodzakelijk een Europees netwerk te creëren van transportsysteembeheerders, waarbij samenwerking gebaseerd is op het veiligstellen van een efficiënte, representatieve en transparante Europese aardgasmarkt.


63% of Russia’s oil exports and 62% of Russia’s natural gas exports go to the EU. Since Russia's economic well-being depends to a large extent on its energy exports, it has a strong interest in stable relations with the EU. Likewise, the EU needs to maintain good relations with Russia, since it is highly dependent on energy imports, and Russia is the EU’s single biggest oil and gas supplier. 30% of the EU’s oil imports (representing 27% of total EU oil consumption) and 50% of its gas imports (representing 25% of gas consumption) come ...[+++]

63% van de Russische aardolie-export en 62% van de Russische aardgasexport gaan naar de EU. Aangezien het economische welzijn van Rusland voor een groot deel afhankelijk is van zijn aardolie- en aardgasexporten, heeft het land een groot belang bij stabiele relaties met de EU. Het is ook het belang van de EU om goede betrekkingen met Rusland te onderhouden, want de Gemeenschap is in hoge mate afhankelijk van energie-invoer en Rusland is de grootste afzonderlijke leverancier van aardolie en aardgas van de EU. 30% van de aardolie-invoer van de EU (d.w.z. 27% van het totale aardolieverbruik van de EU) en 50% van de aardgasinvoer (d.w.z. 25% ...[+++]


High dependency on natural gas imports represents a high factor of uncertainty as regards a secure natural gas supply.

De grote afhankelijkheid van de aardgasinvoer vormt een factor van grote onzekerheid voor de continue gasvoorziening.


Natural gas from Russia alone represents nearly 20% of our consumption.

Alleen al aardgas uit Rusland vertegenwoordigt bijna 20 % van ons verbruik.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'natural gas scheduling representative' ->

Date index: 2022-01-14
w